ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در کانادا

رشته جراحی مغز و اعصاب در کانادا

رشته جراحی مغز و اعصاب در کانادا بسیار پرطرفدار است؛ البته در عین حال نیازمند تمکن مالی بالا نیز میباشد که پیش از اقدام باید به فکر آن بود. پس از اتمام دانشکده پزشکی، 6 سال دیگر آموزش تایید شده توسط کالج سلطنتی طول میکشد تا در جراحی مغز و اعصاب گواهینامه دریافت کنید؛ این دوره باید شامل 2 سال آموزش اصلی در جراحی و 3 سال آموزش رزیدنت مورد تایید کالج سلطنتی در جراحی مغز و اعصاب باشد. تحصیلات مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک جراح مغز و اعصاب دقیق و گسترده است و به حداقل 4 سال تحصیل در مقطع کارشناسی، 4 سال تحصیل در دانشکده پزشکی و 5 تا 7 سال آموزش فلوشیپ نیاز دارد. دستیاران جراحی مغز و اعصاب دوره های رزیدنتی خود را در طول 6 سال تکمیل میکنند.

در خصوص رشته جراحی مغز و اعصاب دکتر نارایان می گوید: «این کار از نظر جسمی سخت است، و از نظر احساسی کار سختی است. ما باید این احساس را داشته باشیم که این دانش‌آموزان می‌دانند که وارد چه چیزی می‌شوند.» بسیاری از روش‌های جراحی مغز و اعصاب تنها 1 یا 2 ساعت طول می‌کشند، اما عمل‌های پیچیده، مانند برداشتن تومورهای مهاجم مغزی، می‌توانند 15 ساعت طول بکشند؛ جراحان مغز و اعصاب ساعات طولانی و گاهی اوقات سخت کار می کنند. آنها اغلب چندین عملیات را در یک روز انجام می دهند که برخی ساده هستند و زمان زیادی نمیبرد؛ ولی برخی دیگر، مانند جراحی های مغز، پیچیده هستند و ساعت ها طول میکشند. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات شما پاسخ می دهند.

شرایط رشته جراحی مغز و اعصاب در کانادا

همه ساله برنامه رزیدنسی جراحی مغز و اعصاب Neurosurgery Residency Program در کشور کانادا داوطلبان زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند. معمولا فرآیند درخواست این رشته تخصصی از طریق سرویس معادلسازی مقیم کانادا (CaRMS) صورت می گیرد و داوطلبانی برای این دوره تخصصی پذیرفته می شوند که از شرایط احراز صلاحیت برخوردار باشند. یعنی به عبارتی اولا بتوانند در آزمون های زیر قبول شوند:

  • آزمون MCCEE کانادا برای معادلسازی مدرک پزشکی
  • آزمون MCCQE کانادا که یک آزمون دو بخشی برای ارزیابی مهارت کلینیکی داوطلبان است

دوما بتوانند در مصاحبه شخصی 30 تا 60 دقیقه ای شرکت کرده و در ضمن مدارک مهم زیر را به CaRMS تحویل دهند:

  • مدرک اتمام دوره 4 تا 5 ساله پزشکی 
  • کارنامه تحصیلی با معدل GPA حداقل 70%
  • مدرک زبان آیلتس 7.5
  • رزومه CV
  • انگیزه نامه
  • مدارک شناسایی 

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در کانادا

کار در کانادا از طرق مختف امکان پذیر است که یکی از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها اکسپرس انتری (ورود سریع) است. منتهی چون این روش نیازمند داشتن امتیازات بالا می باشد، بیشتر پیشنهاد می شود که فرد مهاجرت به کانادا را از طریق تحصیل آغاز کند، به این ترتیب هم مدرک تحصیلی به طور قطع مورد تایید این کشور می باشد، هم امتیازات فرد برای اخذ اقامت دائم کانادا بالاتر می رود و هم داشتن پیشنهاد شغلی بسیار ساده می شود. حال این سوال مطرح می شود که با توجه به شرایط چگونه می توانم بعد از فارغ التحصیلی در کانادا بمانم؟ اگر واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی هستید، ممکن است بتوانید در کانادا بمانید؛ مجوز کار پس از فارغ التحصیلی برای فارغ التحصیلان موسسات فوق متوسطه کانادایی است که یک برنامه حداقل 8 ماهه را گذرانده اند.

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) به شما این امکان را می دهد که پس از تکمیل گواهی، دیپلم یا مدرک تحصیلی که حداقل 8 ماه طول می کشد، در کانادا بمانید و تمام وقت کار کنید. برای درخواست نیازی به یکی از بهترین راه ها برای دریافت اقامت دائم پس از برنامه تحصیلی 1 ساله این است که پس از اتمام برنامه تحصیلی خود برای اجازه کار Post Graduate Work Permit اقدام کنید؛ این نه تنها به شما کمک می کند تا تجربه کاری ارزشمند در کانادا را به دست آورید، بلکه به بهبود نمایه اکسپرس انتری شما از نظر امتیاز CRS نیز کمک می کند.

رشته جراحی مغز و اعصاب هم موقعیت های شغلی زیادی دارد هم سطح درآمد بالایی به همراه خواهد داشت:

درآمد جراحان مغز و اعصاب در کانادا

کار ضمن تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در کانادا

اگر مجوز تحصیل شما دارای شرایطی باشد که می گوید می توانید در دانشگاه یا خارج از دانشگاه کار کنید، ممکن است واجد شرایط کار در کانادا در حین تحصیل باشید؛ شما همچنین باید تمام الزامات دیگر را برآورده کنید. شما تنها زمانی می توانید در کانادا شروع به کار کنید که برنامه تحصیلی خود را شروع کنید. قبل از شروع تحصیل نمی توانید کار کنید ولی می توانید تا 20 ساعت در هفته پس از آغاز تحصیل در کانادا همزمان کار کنید؛ البته توجه شود که کار بیش از 20 ساعت در هفته نقض شرایط مجوز تحصیل شما است.

برای انجام این کار می توانید وضعیت دانشجویی خود را از دست بدهید و ممکن است در آینده مجوز تحصیل یا کار را دریافت نکنید؛ همچنین ممکن است مجبور شوید کشور را ترک کنید. لازم به ذکر است با کار ضمن تحصیل در کانادا می توان بخشی از هزینه زندگی در این کشور را تامین نمود چرا که حقوق ساعتی دانشجویان در کانادا بین 5$ تا 13$ (دلار کانادا) می باشد.

هزینه رشته جراحی مغز و اعصاب در کانادا

تحصیل در کانادا علاقمندان خیلی زیادی دارد؛ البته هر کسی این کشور را انتخاب می کند باید تمکن مالی خوبی داشته باشد چرا که اخذ بورسیه کار ساده ای نیست. دانشگاه های کاناده شهریه های متفاوتی دارند اما تخصص جراحی مغز و اعصاب در این کشور به طور کلی معمولا بدون شهریه است. چرا که دوره های تخصص در کانادا فول- فاند می باشد. به این مبالغ باید هزینه زندگی در کانادا را نیز افزود که با توجه به سبک زندگی هر فرد و شهری که برای اقامت انتخاب کرده متفاوت است. مثلا در ونکوور حدود هزینه زندگی دانشجویی بین 15000 تا CA$ 20000 (دلار کانادا) در سال می باشد ولی در شهرهای کوچک تر این رقم به ماهی CA$ 10000 (دلار کانادا) هم می رسد.

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در کانادا

ویزای تحصیلی کانادا برای رشته جراحی مغز و اعصاب

ویزای تحصیلی کانادا را به راحتی نمی توان به دست آورد خصوصا کسانی که گپ تحصیلی بیشتر از 5 سال دارند. اگرچه امکان اخذ پذیرش از کالج یا دانشگاه به طور معدود بدون آیلتس یا تافل هم ممکن است نکته مهم دیگری که باید مورد توجه ایرانی ها باشد این است که شانس ویزا بدون مدرک زبان معتبر تقریبا هیچ است. اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته جراحی مغز و اعصاب در اخذ ویزا هم تاثیر مثبت دارد؛ این دانشگاه ها عبارت هستند از: McGill University، University of Toronto و University of British Columbia. علاقمندان تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در کانادا می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

سوالات پر تکرار درباره رشته جراحی مغز و اعصاب در کانادا

بهتر است پاسخ سوالات پر تکرار در خصوص رشته جراحی مغز و اعصاب در کشور کانادا را بدانبد در نتیجه تا انتها پاراگراف زیر را مطالعه بفرمایید:

  • آیا پذیرش رشته جراحی مغز و اعصاب در کانادا دشوار است؟ این کشور که دانشگاه های بسیار خوبی در حوزه پزشکی و درمان دارد با آزمون ورودی و به شرط تسلط بالا به زبان انگلیسی دانشجو می پذیرد و سوابق تحصیلی دانشجو بسیار در شانس پذیرش او تاثیر دارد
  • آیا با مدرکی که از ایران دریافت شده است می توان در کانادا کار کرد؟ بعد از معادل سازی مدرک در کانادا به شرط تسلط به زبان انگلیسی و گذراندن دوره های معادل سازی و شرکت در آزمون این امکان وجود خواهد داشت.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته جراحی مغز و اعصاب در کانادا

  1. نگار گفت:

    با سلام
    آیا میشه از این پزشکی رو گرفت و بعد رفت تخصص رو کانادا خوند؟
    من ۱۷ سالمه و سال آخر هستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی نیست ولی باید درگیر پروسه معادلسازی مدرک پزشکی هم شد.
      اگر شرایط مالی خوبی دارید، بهتر هست از همون ابتدا تحصیل پزشکی در کانادا رو تجربه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *