ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در کره جنوبی

رشته جراحی مغز و اعصاب در کره جنوبی

رشته جراحی مغز و اعصاب در کره جنوبی هر ساله علاقمندان زیادی بین دانشجویان کشورهای چین، مالزی، اندونزی و غیره دارد. اما پیش از انتخاب این کشور برای تحصیل باید به چند نکته توجه کرد که از اهمیت بالایی برخوردارند:

  • کره جنوبی کشور مهاجرپذیری نیست و اخذ پاسپورت این کشور بسیار سخت است.
  • تحصیل در کره جنوبی کمی ارزان تر از آمریکا و کانادا می باشد و در رشته های پزشکی و تخصص های بسیار پرهزینه است.
  • تحصیل در کره جنوبی در رشته جراحی مغز و اعصاب مستلزم قبولی در دانشگاه و تسلط کامل به زبان کره ای است (توپیک 5).

با اینحال برخی افراد علاقمند به فرهنگ و زبان کره ای هستند و می خواهند هر طور شده تحصیل در این کشور را انتخاب نمایند. این افراد توجه داشته باشند باید از ابتدا در کالجی در کره پیش پزشکی را گذرانده، مدرک تخصص بگیرند و سپس برای جراحی مغز و اعصاب اقدام نمایند. دکتر سئونگ هئون چا جراح مغز و اعصاب پیشرو با 30 سال تجربه در انجام جراحی تومور مغزی و رادیوسرجری گاما نایف میباشد. بر اساس آمار 2022 در مورد جراحان مغز و اعصاب کره ای، 3169 جراح مغز و اعصاب (2.6% از کل پزشکان کره ای) ثبت شده اند و در این میان، 53 جراح مغز و اعصاب زن (0.04% از کل پزشکان کره ای) هستند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در کره جنوبی بیشتر توضیح داده می شود و قرار است به سوالات ذیل پاسخ داده شود:

  • درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در کره جنوبی چقدر است؟
  • چند سال طول می کشد تا فردی به عنوان جراح مغز و اعصاب در کره جنوبی بتواند فعالیت کند؟
  • آیا کار ضمن تحصیل در کره جنوبی ممکن است؟

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در کره جنوبی

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در کره جنوبی

قبولی در دانشکده های پزشکی کره جنوبی به قدری سخت است که خیلی از دانشجویان کره ای دست به خودکشی می زنند. برای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در کره جنوبی نیز اولین اقدام قبولی پزشکی عمومی است. برای کار در کره جنوبی به عنوان پزشک نیز توجه به قوانین این کشور ضروری است. یعنی به این منظور افراد ابتدا باید دارای مجوز پزشک از کشور خود باشند و سپس از کالج پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت و رفاه کره فارغ التحصیل شوند. این آنها را واجد شرایط می کند تا در آزمون مجوز پزشکی کره (KMLE) در کره شرکت کنند. همچنین برای تبدیل شدن به یک جراح در کره، پس از 4 سال آموزش اولیه در یک بیمارستان آموزشی، فعالیت های علمی و پزشکی مورد نیاز موسسه باید گواهی شود و سپس کارآموزان باید دو آزمون حرفه ای را بگذرانند.

در عوض تحصیل در کره جنوبی مزیت هایی نیز دارد که از آن جمله می توان به ثبات اقتصادی و اجتماعی این کشور اشاره نمود. به طوری که هم نرخ تورم و هم نرخ جرم و جنایت در این کشور خیلی پایین است و به این لحاظ خیال والدین می تواند راحت باشد. البته کشورهایی مثل نروژ، کانادا، سوئد، دانمارک، آلمان و غیره نیز بسیار امن هستند چه از نظر اقتصادی چه اجتماعی. از دیگر مزایای انتخاب کره جنوبی می توان به شان بالای اجتماعی شغل جراحی اشاره نمود. به علاوه هم موقعیت های شغلی زیادی برای این رشته در کره جنوبی وجود دارد هم سطح درآمد جراحان در کره جنوبی بالا می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد جراحان مغز و اعصاب در این کشور بیان شده است:

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در کره جنوبی

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی بهترین راه برای مهاجرت به این کشور است چون در غیر این صورت اخذ پیشنهاد شغلی از کارفرمای کره ای بسیار سخت می باشد. پس در پاسخ این سوال که آیا پس از فارغ التحصیلی می توانم در کره جنوبی کار کنم؟ باید گفت شما فقط در صورتی واجد شرایط کار تمام وقت در کره جنوبی پس از فارغ التحصیلی هستید که به دنبال ویزا برای اساتید باشید، دارای مدرک لیسانس در علوم طبیعی و مهندسی یا مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم انسانی از دانشگاه های کره باشید.

همچنین این سوال مطرح می شود که کار به عنوان جراح مغز و اعصاب در کره جنوبی چند سال طول می کشد؟ در کره جنوبی تحصیلات مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک جراح مغز و اعصاب دقیق و گسترده است و به حداقل 4 سال تحصیل در مقطع کارشناسی، 4 سال تحصیل در دانشکده پزشکی و 5 تا 7 سال آموزش فلوشیپ نیاز دارد. هزینه تحصیل رشته پزشکی وتخصص های آن از جمله جراحی مغز و اعصاب در کره جنوبی نیز به دانشگاه بستگی دارد. اما به طور کلی شهریه ها سالی 1500$ تا 15000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد که باید ضربدر تعداد سال های مورد نیاز برای مدرک جراحی مغز و اعصاب که پیش تر گفته شد، شود.

کار ضمن تحصیل در کره جنوبی

دانشجویان خارجی می توانند بدون نیاز به مجوز کار به صورت پاره وقت در کره جنوبی کار کنند، ویزای تحصیلی آنها که بیش از یک سال اعتبار دارد می تواند کافی باشد؛ پس از انجام این کار، دانشجو باید فرم امضا شده را به اداره مهاجرت در نزدیکی محل که به آنها اجازه داده می شود، ببرد. در کره جنوبی با داشتن مجوز، دانشجویان مجاز به کار تا 20 ساعت در هفته (30 ساعت در هفته در برنامه های تحصیلات تکمیلی) هستند. اما باید توجه شود که دانشجویان دانشگاه با سطح TOPIK 3 یا بالاتر، کار آسان تری پیدا می کنند و می توانند بدون محدودیت در طول تعطیلات مدرسه کار کنند. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص رشته جراحی مغز و اعصاب در کره جنوبی تهیه شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *