ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در کرواسی

رشته جراحی مغز و اعصاب در کرواسی

رشته جراحی مغز و اعصاب در کرواسی هزینه های نسبتا مناسبی دارد که ممکن است باعث شود برخی دانشجویان علاقمند به آن باشند. از آنجایی که کرواسی بخشی از اتحادیه اروپا است، اکثر شهروندان اروپایی می توانند بدون ویزا در این کشور زندگی و کار کنند، اگر کارمندان خارج از اتحادیه اروپا هستند، باید از طریق نمایندگی دیپلماتیک محلی خود در جمهوری کرواسی مجوز کار دریافت کنند. بیشتر مجوزهای کار و اقامت کرواسی به 12 ماه محدود می شود؛ ولی کار در کرواسی به عنوان پزشک یا متخصص بدون داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاهی که مورد تایید این کشور باشد ممکن نیست؛ پس فرد باید فارغ التحصیل دانشگاه های کرواسی، سایر کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، استرالیا و غیره باشد.

علاوه بر پزشکی و پرستاری، رشد آتی اشتغال در کرواسی تا سال 2025 در بخش خدمات تجاری و سایر خدمات و همچنین در بخش ساخت و ساز، توزیع و حمل و نقل و خدمات غیربازاری (عمدتاً بخش عمومی) خواهد بود. کرواسی به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا (EU) که ​​رشد و ثبات اقتصادی را تجربه می کند، مکانی عالی برای شرکت ها و پزشکان است؛ البته توجه شود که جراحی مغز و اعصاب از نظر فنی بسیار چالش برانگیز و از نظر فکری بسیار چالش برانگیز است یعنی قبولی در این رشته دشوار و کار آن طاقت فرسا می باشد. داوطلبان جراحی مغز و اعصاب بالقوه باید در آزمون جامع مجوز پزشکی استئوپاتیک ایالات متحده (COMLEX-USA) به خوبی عمل کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده میشود:

  • درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در کرواسی چقدر است؟
  • کار ضمن تحصیل در کرواسی چگونه است و چه قوانینی دارد؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در کرواسی چه میزان است؟

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در کرواسی

کار در کرواسی در رشته جراحی مغز و اعصاب علاوه بر فارغ التحصیلی از دانشگاهی مورد قبول این کشور، مستلزم تسلط به هر دو زبان انگلیسی و کروات است؛ اکثریت کروات ها حداقل به یک زبان دیگر صحبت می کنند. بر اساس یک نظرسنجی اخیر، حدود 80% از کروات ها چند زبانه هستند و از این گروه، 81% انگلیسی زبان هستند البته محبوب ترین زبان بعدی آلمانی با 49% و پس از آن ایتالیایی با 24 % است و توانایی زبان در منطقه متفاوت است. مهاجرت به کرواسی از طریق تحصیل ممکن است اما بعد از فارغ التحصیلی فرد می تواند درخواست دهد و ویزای تحصیلی این کشور را تبدیل به ویزای کاری نماید. خصوصا در رشته هایی مثل جراحی مغز و اعصاب که مورد نیاز بازار کار کرواسی می باشند.

به عبارت دقیق تر در این کشور در همه جای دنیا، از جمله کرواسی، هم سطح درآمد بالاتر از متوسط جامعه است و تعداد موقعیت های کاری زیاد می باشد. لازم به ذکر است کاریابی در کرواسی و اخذ ویزای کاری این کشور منتهی به اقامت دائم و نهایتا پاسپورت نیز می شود؛ پس از 5 سال اقامت دائم، می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید و در عرض 5 سال نباید مجموعاً 10 ماه یا حداکثر 6 ماه غیبت کنید و شما باید در کرواسی باشید تا زمانی که فرآیند در حال انجام است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده، حدود درآمد جراحان مغز و اعصاب در کرواسی بیان شده است:

حدود درآمد جراحان مغز و اعصاب در کرواسی

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در کرواسی

کرواسی در مقایسه با سایر کشورها کشوری امن است و در شهر یا روستا، روز یا شب، می توانید آزادانه راه بروید. همچنین، کرواسی ثبات اقتصادی و سیاسی را ارائه می دهد که آن را به مکانی ایده آل برای تحصیل تبدیل می کند و دانشکده پزشکی در این کشور تاکید زیادی بر درک دانش علمی دارد. دانش آموزان تجربه بالینی گسترده ای را در سال ششم به دست می آورند، جایی که آنها می توانند انتخاب کنند به عنوان پزشک عمومی کار کنند یا تحصیلات خود را برای تخصص ادامه دهند.

هزینه تحصیل در کرواسی برای رشته جراحی مغز و اعصاب 9000€ تا 15000€ یورو است. هزینه زندگی در کرواسی نیز برای دانشجویان بین 600€ تا 800€ (یورو) در ماه است که با کار دانشجویی بخشی از آن قابل تامین است. تمام دانشجویانی که در یک برنامه آموزش عالی برای تمام وقت در کرواسی ثبت نام کرده اند، واجد شرایط هستند که در حین تحصیل به دنبال کار پاره وقت با سود مالی باشند؛ دانشجویان بین المللی نیز تا زمانی که در یک برنامه دانشگاهی ثبت نام کرده باشند، مجاز به کار پاره وقت در کشور هستند.

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در کرواسی

ویزای تحصیلی برای رشته جراحی مغز و اعصاب در کرواسی

ویزای مورد نیاز برای دانشجویان، اقامت موقت در کرواسی است؛ با این حال، ویزای اقامت موقت تا پس از ورود دانشجویان به کشور تکمیل نمی شود. برای ویزای کار کرواسی نیز چه به طور مستقیم و چه برای تبدیل ویزای تحصیلی به آن، به یک پیشنهاد کاری یا قرارداد نیاز دارید. هنگامی که شغلی دارید و می توانید آن را ثابت کنید، می توانید درخواست خود را شروع کنید. کارفرمای شما باید درخواست شما را به نزدیکترین ایستگاه پلیس اداری به محل اقامت شما در کرواسی ارسال کند. پس از دریافت مجوز کار، می توانید برای اقامت اقدام کنید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته جراحی مغز و اعصاب در کرواسی و قوانین جاری سال 2022 توضیحاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *