ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در کویت

رشته جراحی مغز و اعصاب در کویت

رشته جراحی مغز و اعصاب در کویت مستلزم تسلط به زبان عربی میباشد و از آنجاییکه این کشور دانشگاه ممتازی در سطح بین المللی ندارد، کم طرفدار است. به طور معمول، شما به GCSE عالی و سه مدرک A یا A* در سطح A از جمله شیمی برای یک مدرک کارشناسی 5 ساله در پزشکی نیاز دارید؛ بسیاری از دانشکده های پزشکی نیز برای زیست شناسی درخواست می کنند و برخی دیگر ممکن است به ریاضیات یا فیزیک نیاز داشته باشند. در کشور کویت نیز همانند اکثر کشورهای دنیا مدت زمان طولانی لازم است تا فرد دوره های درسی را سپری کند و مدرک خود را اخذ نماید و تحصیلات مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک جراح مغز و اعصاب دقیق و گسترده است.

در واقع برای کار به عنوان جراح مغزو اعصاب در کویت فرد به حداقل 4 سال تحصیل در مقطع کارشناسی، 4 سال تحصیل در دانشکده پزشکی و 5 تا 7 سال آموزش فلوشیپ نیاز دارد؛ نرخ های پایین پذیرش، ورود به دانشکده پزشکی را بسیار دشوار می کند. حتی ساده‌ترین دانشکده‌های پزشکی هم فقط متقاضیان واجد شرایط را می‌پذیرند و ورود به دانشکده پزشکی بسیار چالش برانگیزتر از پذیرش در اکثر برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد است. در خصوص کار در این رشته نیز لازم به ذکر است که جراحان مغز و اعصاب نه تنها عمل جراحی را انجام می دهند، بلکه در تشخیص بیماری و حمایت از شما از طریق درمان غیرجراحی و جراحی با شما همکاری خواهند کرد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالاتی در خصوص کویت پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در کویت چقدر است؟
  • آیا کار بعد از تحصیل در کویت ممکن است؟

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در کویت

کار در کویت بعد از اتمام دوره تحصیلی ممکن است؛ یعنی با کاریابی در این کشور می توان ویزای تحصیلی را تبدیل به ویزای کاری نمود. اما اگرچه کار ضمن تحصیل در بسیاری از کشورها از جمله کانادا، اتریش، هلند، سوئد و غیره امکان پذیر است، در کویت اینطور نیست. در واقع با توجه به قوانین موجود در سال 2022 دانشجویان بین المللی به عنوان بخشی از شرایط ویزای دانشجویی خود اجازه کار در کویت را ندارند.

در خصوص رشته مغز و اعصاب در کویت این کشور هم تعداد موقعیت های کاری زیادی دارد و هم سطح درآمد این گروه بسیار بالا می باشد. خصوصا با در نظر گرفتن این مسئله که کویت در سال 2022 دارای واحد پول بسیار معتبری می باشد و نرخ تورم پایینی دارد. متخصصان مغز و اعصاب متخصصانی هستند که بیماری های مغز و نخاع، اعصاب محیطی و ماهیچه ها را درمان می کنند؛ بیماری های عصبی شامل صرع، سکته مغزی، ام اس (MS) و بیماری پارکینسون است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است سطح درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب نیز بیان می شود:

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در کویت

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در کویت

تحصیل در کویت برای کشورهای غیر عربی زبان اصلا ایده آل نیست و این مسئله دلایل زیادی دارد. یکی از مهم ترین این دلایل این است که بدون تسلط به زبان عربی کار و تحصیل در کویت، خصوصا در رشته جراحی مغز و اعصاب، ممکن نیست. از دیگردلایل این موضوع که مهاجرت به کویت را کم طرفدار کرده است می توان به نبود دانشگاه های با رتبه ممتاز و همچنین عدم امکان اخذ پاسپورت کویت اشاره نمود.

به علاوه امکان تحصیل رشته مزبور در کشورهای حوزه شنگن که اتفاقا خیلی هم مهاجرپذیر هستند وجود دارد و از آن جمله می توان به مجارستان، اتریش، فرانسه و ایتالیا اشاره نمود. هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در کویت با توجه به نوع دانشگاه معمولا بین 9000$ تا 20000$ (دلار آمریکا) می باشد. به علاوه هزینه زندگی در کویت نیز موضوع دیگری است که باید در نظر گرفته شود خصوصا در شرایطی که قوانین کویت اجازه کار ضمن تحصیل را به خارجی ها نمی دهد. هزینه زندگی در کویت سال 2022 ماهانه بین 600$ تا 800$ (دلار آمریکا) می باشد.

ویزای تحصیلی برای رشته جراحی مغز و اعصاب در کویت

ویزای تحصیلی برای رشته جراحی مغز و اعصاب در کویت

یک فرم درخواست ویزای فعلی تکمیل شده که توسط وزارت امور خارجه کویت صادر شده است، یک عدد عکس در اندازه پاسپورت آزمایش HIV (تست ایدز)، گواهی سلامت که از پزشک محلی گرفته شده و تأیید می کند که بیمار در سلامت کامل و عاری از بیماری های مسری است برای ویزای تحصیلی کویت لازم است. در 2022 هزینه دریافت ویزای الکترونیکی کویت چقدر است؟ هزینه برای پردازش استاندارد 20.00$ (دلار آمریکا) است و برای پردازش سریع و پردازش فوق سریع، هزینه به ترتیب 60.00$ و 80.00$ (دلار آمریکا) است. همچنین لازم به ذکر است که از 1 آگوست 2020، ویزا هنگام ورود به فرودگاه صادر نمی شود؛ پس اگر ویزا ندارید باید قبل از سفر از نزدیکترین سفارت یا کنسولگری کویت ویزا یا تاییدیه دیگری دریافت کنید.

توجه شود که بعد از فارغ التحصیلی باید ویزای تحصیلی کویت با کاریابی تبدیل به ویزای کاری این کشور شود. کویتی ها در هر دو بخش دولتی و خصوصی مجاز به استخدام هستند، مشروط بر اینکه از روسای بخش های خود در وزارتخانه ها یا حامیان مالی خود در صورتی که در بخش خصوصی کار می کنند، مجوز داشته باشند. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص رشته جراحی مغز و اعصاب در کویت تهیه شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *