ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در گرجستان

رشته جراحی مغز و اعصاب در گرجستان

رشته جراحی مغز و اعصاب در گرجستان کم هزینه است ولی فراموش نشود مردم این کشور قدرت خرید پایینی دارند که به جهت زندگی حائز اهمیت است. در واقع گرجستان اگرچه کشوری نسبتا امن است که هزینه های تحصیل و زندگی در آن نیز پایین می باشد؛ ولی با توجه به اقتصاد ضعیف و نرخ بالای بیکاری که وجود دارد، مهاجرت به گرجستان کم تر پیشنهاد می شود. با این حال قبولی رشته پزشکی از دانشگاه های گرجستان نسبت به دانشگاه های آمریکا، روسیه، انگلیس، آلمان و غیره به مراتب ساده تر می باشد. شاید همین موضوع دلیلی باشد که کسانی که توانایی تحصیل در دانشگاه های ممتاز جهان را ندارند به سراغ گرجستان بروند.

در 2022 تقریباً 14 زبان در گرجستان صحبت می شود که محبوب ترین زبان گرجی است؛ سایر زبان های رایج عبارتند از: انگلیسی، روسی، آشوری، سوانی، اوروم و غیره. زبان روسی به طور گسترده ای شناخته شده و هر روز توسط اکثریت مردم گرجستان در سنین 20 سال و بالاتر استفاده می شود. اکثر مردم مسلط هستند (آنها می توانند به سرعت بدون ترجمه در ذهن خود صحبت کنند) اما اشتباهات گرامری زیادی را مرتکب می شوند که افراد بومی روسی آن را تشخیص می دهند. البته تحصیل در گرجستان در رشته جراحی مغز و اعصاب به زبان انگلیسی هم امکان پذیر می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در گرجستان چقدر است؟
  • هزینه تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در گرجستان چه میزان می باشد؟
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل در کشور گرجستان وجود دارد؟

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در گرجستان

نوجوانان در گرجستان می توانند از سن 14 سالگی به دنبال کار باشند. جوانان 14 و 15 ساله که به دنبال کار در گرجستان هستند باید قبل از شروع به کار مجوز کار دریافت کنند و از اول جولای 2015، جوانان 16 و 17 ساله دیگر نیازی به دریافت مجوز کار ندارند. ولی خارجی ها بعد از 18 سالگی مجاز به کار در گرجستان هستند و به این منظور باید مجوز کاری اخذ نموده باشند. گرجستان هیچ وضعیت رسمی به عنوان یک نامزد برای گسترش اتحادیه اروپا در آینده ندارد، اما در سال 2011، میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور گرجستان، ابراز تمایل کرد که کشورش به عضویت اتحادیه اروپا درآید؛ از ژانویه 2021، گرجستان در حال آماده شدن برای درخواست رسمی برای عضویت در اتحادیه اروپا در سال 2024 است.

با توجه به همین موضوع مهاجرت به گرجستان طرفدارانی پیدا کرده است؛ البته قطعیتی برای این موضوع وجود ندارد. اخذ مجوز کاری در گرجستان برای پزشکانی که در این کشور تحصیل نکرده باشند ممکن نیست مگر مدرکشان ارزیابی شود که فرآیند دشواری است. پس پیشنهاد می شود افرادی که قصد مهاجرت به گرجستان را دارند از همان ابتدا مدرکشان را نیز از این کشور اخذن نمایند. لازم به ذکر است امکان اقامت پس از تحصیل در گرجستان بعد از فارغ التحصیلی از رشته جراحی مغز و اعصاب وجود دارد. سطح درآمد رشته مزبور در این کشور نیز در سال 2022 به شرح ذیل می باشد:

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در گرجستان

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در گرجستان

گرجستان با موفقیت 100% سواد را کسب کرده است و بهترین مکان برای تحصیل پزشکی در جهان محسوب می شود و دانشگاه های پزشکی گرجستان برای هر دانشجویی که می خواهد MBBS را در خارج از کشور تحصیل کند، بهترین گزینه است. هزینه تحصیل رشته پزشکی و تخصص های آن در دانشگاه های گرجستان با توجه به قوانین هر دانشگاه سالانه بین 4500$ تا 8000$ (دلار آمریکا) می باشد. همه فارغ التحصیلان MBBS از دانشگاه های گرجستان می توانند در هر کشوری که دوست دارند کار کنند، به شرط اینکه واجد شرایط آزمون صلاحیت کشور مربوطه باشند. در مورد ایالات متحده، آزمون واجد شرایط USMLE است. میانگین مدت برنامه MBBS در روسیه 6 سال است و دوره های تخصص نیز معمولا بین 5 تا 7 سال هم در گرجستان و هم در روسیه طول می کشد.

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در گرجستان

کار ضمن تحصیل دانشجویان جراحی مغز و اعصاب در گرجستان

شما می توانید مطالعه و کار کنید تا زمانی که کار شما با تحصیلات شما تداخل نداشته باشد؛ با این حال، ما به دانشجویان توصیه می کنیم که یک برنامه مالی داشته باشند که به یافتن شغل در گرجستان وابسته نباشد. اکثر دانشگاه های گرجستان دانشجویان را تشویق می کنند تا مهارت های کارآفرینی خود را در زمان اقامت در گرجستان توسعه دهند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته جراحی مغز و اعصاب در گرجستان برای علاقمندان این کشور توضیحاتی ارائه گردید.

علاوه بر تحصیل و کار، امکان مهاجرت به گرجستان از طریق سرمایه گذاری نیز در سال 2022 مهیا می باشد. برای واجد شرایط بودن برای اجازه اقامت دائم (سرمایه گذار) باید حداقل 300000$ (دلار آمریکا) در اقتصاد گرجستان – املاک و مستغلات یا تجارت – سرمایه گذاری کنید؛ این مجوز ابتدا برای مدت 5 سال صادر می شود و پس از آن دائمی می شود، مشروط بر اینکه سرمایه گذاری خود را در این مدت حفظ کرده باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *