ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در آمریکا

رشته جراحی پلاستیک در آمریکا

ورود به رشته جراحی پلاستیک در آمریکا نیازمند در اختیار داشتن یک رزومه تحصیلی بسیار قدرتمند در زمان تحصیل پزشکی است. رشته جراحی پلاستیک یک رشته تخصص پزشکی است و تنها افرادی می توانند این دوره آموزشی را آغاز کنند که در مرحله اول مدرک پزشکی خود را دریافت کرده باشند و در مرحله دوم دوره انترنی را نیز با موفقیت به پایان برسانند. طول دوره تحصیل در این رشته نیز به مانند سایر رشته های تخصص پزشکی است و از این حیث تفاوتی بین این رشته با سایر رشته های تحصیلی وجود ندارد اما در بازار کار شرایط جراحان پلاستیک در عصر حاضر بسیار مناسب تر از گذشته شده است و به همین دلیل تقاضا برای پذیرش در این رشته نیز افزایش یافته است.

افرادی که آمریکا را برای تحصیل خود در این رشته انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که درصد قابل توجهی از دانشگاه های این کشور توانسته اند رتبه های برتر جهان را به دست آورند و به همین دلیل ورود به این دانشگاه ها نیازمند در اختیار داشتن رزومه ای قدرتمند است با این حال برخی از دانشگاه های این کشور نیز رتبه های متوسط را در اختیار دارند و می توان با رزومه های ضعیف تر نیز در این دانشگاه ها پذیرش دریافت کرد. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که تحصیل رشته جراحی پلاستیک به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل این رشته در آمریکا خواهند پرداخت.

  • محدودیت های تحصیل رشته جراحی پلاستیک در آمریکا چیست؟
  • هزینه تحصیل جراحی پلاستیک در آمریکا چقدر است؟
  • مهم ترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک کدامند؟
  • آیا می توان به عنوان یک پزشک متخصص، در آمریکا به کار مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در آمریکا

افرادی که در رشته پزشکی دوره تحصیل خود را با موفقیت به پایان رسانده اند، این فرصت را خواهند داشت که بتوانند دوره تخصص خود را در رشته های مختلف آغاز کنند. رشته جراحی پلاستیک یکی از رشته های تحصیلی است که به تازگی اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است و متقاضیان استفاده از خدمات جراحان پلاستیک نیز به صورت قابل توجهی در حال افزایش است. در واقع مسیر ضروری برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک Plastic surgery در آمریکا از زمان اتمام دوره کارشناسی 4 ساله و نیز گذراندن کورس های کالجی پیش نیاز شروع می شود. با اینکه برای پذیرش در رشته جراحی پلاستیک دارندگان همه نوع مدرک کارشناسی می توانند اقدام بکنند ولی گزینه های رایج شامل متقاضیان دارای لیسانس در رشته های بیولوژی، شیمی و فیزیک هستند.

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در آمریکا

مدت زمان تحصیل رشته جراحی پلاستیک در آمریکا

رشته جراحی پلاستیک در آمریکا در یک دوره آموزش تخصصی 4 ساله ارائه می شود و علاقه مندان به این رشته به مدرک زبان بسیار قوی نیاز خواهند داشت. حداقل نمره 7 در اکثر دانشگاه های آمریکا مورد نیاز است و برخی از دانشگاه های این کشور آیلتس 7.5 را به عنوان حداقل مدرک مورد پذیرش خود معرفی کرده اند.

دوره جراحی پلاستیک در آمریکا

برای اینکه بتوان با سهولت بیشتری به رشته جراحی پلاستیک در کشور آمریکا دست پیدا کرد، بهترین مسیر، شروع تحصیل پزشکی در آمریکا است که می تواند برگ برنده ای در رزومه تحصیلی هر فرد باشد. در غیر این صورت باید به مسیر معادلسازی مدرک پزشکی که هم پرهزینه و هم زمان بر است ورود کند.

دانشگاه های برتر رشته جراحی پلاستیک در آمریکا

یکی از مزیت هایی که تحصیل رشته جراحی پلاستیک در آمریکا به همراه دارد آن است که بهترین دانشگاه های جهان در این رشته نیز در آمریکا وجود دارند و این مسئله ای قابل توجه برای علاقمندان به این رشته است. 92 دانشگاه مختلف در کشور آمریکا این رشته تحصیلی را ارائه می کنند و به همین دلیل می توان گفت که مسیر دریافت پذیرش تحصیلی از تمامی دانشگاه های این کشور در رشته جراحی پلاستیک هموار است.

برخی از مهم ترین دانشگاه های رشته جراحی پلاستیک در آمریکا را می توان در جدول زیر مشاهده کرد.

نام دانشگاهرتبه در آمریکای شمالیرتبه جهانی
دانشگاه مرکز سرطان پزشکی تگزاس11
دانشگاه مرکز پزشکی جنوب تگزاس22
دانشگاه هاروارد33
کالج علوم و پزشکی مایو44
دانشگاه میشیگان55
دانشگاه نیویورک66
دانشگاه جانز هوپکینز77
دانشگاه استنفورد88
دانشگاه اموری99
دانشگاه کالیفورنیا در لس آنجلس1010

19 دانشگاه از 20 دانشگاه برتر ارائه کننده رشته جراحی پلاستیک در آمریکا قرار دارند و به همین دلیل می توان با آسودگی خاطر هر یک از دانشگاه های این کشور را برای تحصیل در این رشته انتخاب کرد.

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ایالات متحده

همانند اغلب رشته های پزشکی، هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اکثر دانشگاه های آمریکا بالاست. در کنار این هزینه بایستی مخارج زندگی دانشجویی در آمریکا را هم باید مدنظر قرار داد که بسته به سبک زندگی هر دانشجویی ماهیانه بین $1000 الی $1500 (دلار) متغیر است. با این حال به دانشجویان رشته جراحی پلاستیک در آمریکا انواع بورس تحصیلی و وام نیز تعلق می گیرد.

سطح شهریه سالیانه دانشجویان این رشته در دانشگاه های مختلف آمریکا از قرار زیر است:

  • دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد: $ 66284 (دلار)
  • دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز: $ 59700 (دلار)
  • دانشکده پزشکی دانشگاه پنسلوانیا: $ 98783 (دلار)
  • دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد: $ 63747 (دلار)
  • دانشکده پزشکی دانشگاه دوک: $ 64843 (دلار)

هزینه های احتمالی تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ایالات متحده

شرایط کار جراحان پلاستیک در آمریکا

اگرچه آمریکا از نظر علمی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد ولی باید به این نکته نیز اشاره داشت که این کشور از نظر مالی فشار اقتصادی نسبتا زیادی را به دانشجویان خارجی وارد می کند. در بسیاری از دانشگاه های کشور آمریکا امکان دریافت بورسیه تحصیل وجود دارد ضمن اینکه امکان کار ضمن تحصیل در آمریکا و همچنین کار در آمریکا پس از تحصیل نیز یک امتیاز بزرگ برای علاقمندان به تحصیل در این کشور است.

در کل پروسه کار به عنوان جراح پلاستیک در آمریکا یک پروسه چند مرحله ای و شامل مراحل زیر است:

  • مرحله 1: اتمام دوره لیسانس و نیز گذراندن کورس های پیش نیاز برای دانشکده پزشکی (4 سال)
  • مرحله2: اخذ مدرک D. یا D.O. در دانشکده پزشکی آلوپاتیک یا اوستئوپاتیک
  • مرحله 3: اخذ مجوز حضور در دوره رزیدنسی از ایالت مربوطه
  • مرحله 4: اتمام برنامه رزیدنسی (6 سال)
  • مرحله 5: حضور در برنامه فلوشیپ در یکی از زیر تخصص های جراحی پلاستیک (به مدت 1 سال یا بیشتر)
  • مرحله 6: ثبت نام در بورد جراحی پلاستیک آمریکا و اخذ مجوز کار حرفه ای

در صورتی که فردی توان مالی پرداخت شهریه خود در این کشور را نداشته باشد بهتر است به فکر انتخاب سایر کشورهای جهان باشد و از همین رو است که توصیه می شود، پیش از انتخاب کشور مقصد، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات تخصصی در خصوص رشته جراحی پلاستیک در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته جراحی پلاستیک در آمریکا به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در آمریکا به چه صورت است؟ افرادی که در رشته پزشکی دوره تحصیل خود را با موفقیت به پایان رسانده اند، این فرصت را خواهند داشت که بتوانند دوره تخصص خود را در رشته های مختلف آغاز کنند. رشته جراحی پلاستیک یکی از رشته های تحصیلی است که به تازگی اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است و متقاضیان استفاده از خدمات جراحان پلاستیک نیز به صورت قابل توجهی در حال افزایش است. در واقع مسیر ضروری برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک Plastic surgery در آمریکا از زمان اتمام دوره کارشناسی 4 ساله و نیز گذراندن کورس های کالجی پیش نیاز شروع می شود.
  • هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ایالات متحده به چه صورت است؟ همانند اغلب رشته های پزشکی، هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اکثر دانشگاه های آمریکا بالاست. در کنار این هزینه بایستی مخارج زندگی دانشجویی در آمریکا را هم باید مدنظر قرار داد که بسته به سبک زندگی هر دانشجویی ماهیانه بین $1000 الی $1500 (دلار) متغیر است. با این حال به دانشجویان رشته جراحی پلاستیک در آمریکا انواع بورس تحصیلی و وام نیز تعلق می گیرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *