ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در اسلوونی

رشته جراحی پلاستیک در اسلوونی

رشته جراحی پلاستیک در اسلوونی یک دوره 6 ساله به علاوه دوره چند ماهه انترنی می باشد که در بین متقاضیان رشته پرطرفداری محسوب می شود. آنها در طی دوره تحصیلی خودشان علاوه بر یادگیری دروس پایه پزشکی همچنین به صورت عملی و نظری به آموزش دروسی در رابطه با تشخص بیماری های فرمی، سرطان ها و تروماها پرداخته و در ادامه با شیوه های ارزیابی و درمان انواع بیماریها، سوختگی ها، بدفرمی ها و عیوب مادرزادی و غیره می پردازند. این دوره تحصیلی در اسلوونی نهایتا به مدرک معتبر M.D ختم می شود ولی برای کار حرفه ای در خود کشور اسلوونی قبولی در آزمون بورد پزشکی اسلوونی الزامی است.

در حال حاضر بهترین دانشگاه پزشکی اسلوونی نیز برای ادامه تحصیل در این رشته، دانشگاه لیوبلیانا است و شهریه تحصیلی این دوره 6 ساله در دانشگاه مذکور نیز کلا در حدود €90000 (یورو) می باشد. در ادامه مطالب این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن آشنایی شما عزیزان با شرایط تحصیل این رشته در اسلوونی همچنین گریزی هم به شرایط کاری و درآمد جراحان پلاستیک در کشور اسلوونی نیز خواهند زد. پس تا انتها با ما همراه باشید!

معرفی رشته جراحی پلاستیک در اسلوونی

یکی از محبوب ترین رشته ها و گرایشات تحصیلی در اسلوونی، رشته جراحی پلاستیک می باشد. رشته ای که تحصیل در آن در کشور اسلوونی با دوره کارشناسی شروع می شود. بنابراین متقاضیان این رشته ابتداء بایستی از یک برنامه پیش پزشکی معتبر همراه با دوره های پیش نیاز مثل میکروبیولوژی، بیو شیمی و آناتومی انسانی در اسلوونی فارغ التحصیل شوند. همچنین به متقاضیان شرکت در کلاس های زبان انگلیسی، ریاضیات پیشرفته و آمار نیز توصیه می شود. اما تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسلوونی یک دوره تخصصی 6 ساله بوده و مشتمل بر:

آیتم های تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسلوونی

بنابراین تحصیل در این دوره از دانشگاه های پزشکی اسلوونی نهایتا منجر به اخذ مدرک دکتر پزشکی M.D می گردد. اما چرا دانشجویان این رشته اسلوونی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند؟ برای پاسخگوئی به این سوال می توان به 4 دلیل اصلی زیر جهت انتخاب اسلوونی اشاره کرد:

4 دلیل اصلی جهت انتخاب اسلوونی

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسلوونی

بنابراین پایه اصلی تحصیل در این رشته تخصصی اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های پزشکی اسلوونی است و داشتن مدرک دیپلم تجربی با نمرات عالی در علومی مثل زیست شناسی، شیمی و فیزیک لازمه این کار محسوب می شود. پس اغلب دانشگاه های پزشکی اسلوونی نیز برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی از آنها مدرک دیپلم متوسطه با حداقل نمره 60% یا بالاتر را در دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی می خواهند. همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL نیز برای دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در این رشته الزامی است. و ایضا از شروط پذیرش دانشجو در دانشگاه های پزشکی اسلوونی قبولی در آزمون ورودی پزشکی است.

اما سوال مهم اینجاست که هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در کشور اسلوونی چقدر است؟ بر طبق آمار سال گذشته، کل هزینه تحصیل دوره پزشکی 6 ساله در دانشگاه لیوبلیانا در حدود €90000 (یورو) و به تعبیری دیگر شهریه هر سال حدود €15000 (یورو) بوده است. از سوی دیگر هزینه زندگی در اسلوونی برای یک دانشجوی بین المللی ماهیانه بین €400 تا €700 (یورو) بوده است که در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر در سطح متوسطی قرار دارد.

ویزا جهت تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسلوونی

در حقیقت شرط اصلی تحصیل تمام وقت دانشجویان رشته جراحی پلاستیک در اسلوونی، اخذ ویزای دانشجویی این کشور می باشد. بنابراین اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلوونی تنها گام اول تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسلوونی بوده و گام دوم مربوط به اخذ ویزای تحصیلی از طرف این دانشجویان می باشد. ویزایی که در اسلوونی تحت عنوان ویزای تایپ D شناخته می شود و به متقاضیان امکان تحصیل و اقامت تا بیش از 90 روز را می دهد. جهت اخذ این مدرک نیز ارائه مدارک زیر به سفارت اسلوونی الزامی است:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی اسلوونی
  • دو قطعه عکس فرمت پاسپورتی
  • پاسپورت با حداقل اعتبار 3 ماه
  • کپی رزرواسیون بلیط رفت و برگشت
  • بیمه سلامت
  • کاور لتر
  • گواهی تمکن مالی مناسب
  • نامه یا تاییدیه پذیرش از دانشگاه اسلوونی
  • رسید واریز هزینه درخواست ویزای تحصیلی اسلوونی

ویزا جهت تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسلوونی

شرایط کار به عنوان جراح پلاستیک در اسلوونی

بازار کار جراحان پلاستیک در سراسر اروپا مخصوصا در اسلوونی خیلی سکه است. و این دسته از متخصصان می توانند در بیمارستان های عمومی و خصوصی و یا در مطب ها کار کنند. اما برای کار حرفه ای به عنوان جراح پلاستیک در اسلاوونی سه شرط لازم است. شرط اول داشتن مدرک تحصیلی 6 ساله جراحی پلاستیک، شرط دوم قبولی در آزمون بورد پزشکی اسلوونی و شرط سوم نیز اشراف به زبان اسلوونیایی جهت برقراری ارتباط با بیماران است. جراحان پلاستیک در انجام جراحی بازسازی، زیبایی و نیز جراحی های اصلاحی متخصص هستند. آنها بیماران را با بازسازی، جایگزینی و یا برداشتن زخم، جراحت و شکستگی و یا قطع بخش های بدفرم بدنی با جراحی معالجه می کنند.

این متخصصان بیماری بیمارانشان را از طریق معاینه و ارزیابی هر گونه بدفرمی تشخیص داده و جراحی خاص آن را تعیین کرده و بهترین روش عمل را با مطلوب ترین نتایج انتخاب می کنند. همچنین آنها بیمار را در جریان ریسک های احتمالی انجام عمل زیبایی قرار می دهند. آنها بدفرمی ها را اصلاح کرده، عیوب مادرزادی را حذف کرده، تاتوها را برداشته، زخم ها را ترمیم کرده و عملکرد بدنی را از طریق جراحی ارتقاء می بخشند. اما مهارت های لازم برای یک جراح پلاستیک در اسلوونی عبارت است از:

  • تشخیص بیماری: 80%
  • درمان بیمار: 15%
  • جراحی متناسب: 10%
  • ارزیابی علایم: 5%
  • مدیریت کارکنان: 5%

میزان درآمد جراحان پلاستیک در اسلوونی

بر طبق آمار سال 2022، متوسط درآمد جراحان پلاستیک در اسلوونی حدود €7260 می باشد ولی همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، میانگین درآمد یک کارگر ساده در این کشور اروپایی در حدود €1970 (یورو) می باشد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در اسلوونی

همان طوری که در نمودار فوق هم مشاهده می شود، متوسط درآمد جراحان پلاستیک بیش از سه برابر متوسط حقوق یک کارگر ساده در اسلوونی است. بر همین اساس نیز بیشترین درصد افزایش حقوق با 48% متعلق به جراحان با سابقه کاری 5 الی 10 سال می باشد. واقعیتی که طبق جدول زیر می باشد:

سابقه کاریمیزان افزایش حقوقمتوسط درآمد ماهیانه به یورو
بیش از 2 سال€3790
2 تا 5 سال34%€5070
5 تا 10 سال48%€7490
10 تا 15 سال22%€9130
15 تا 20 سال9%€9950

برای دریافت مشاوره های رایگان درباره شرایط اخذ ویزای کار اسلوونی برای پزشکان در سال 2022 کافی است با تیم وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *