ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در امارات

رشته جراحی پلاستیک در امارات

تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در امارات به دلیل امتیازات بالقوه شامل تحصیل به زبان انگلیسی، درصد بالای استخدام و نیز درآمد نجومی رقابتی است. متقاضیان با مدرک دیپلم متوسطه در صورتی می توانند در این رشته از دانشگاه های علوم پزشکی امارات قبول شوند که اولا دارای دیپلم متوسطه با معدل نمرات بالای 85% باشند. دوما دارای مدرک زبان انگلیسی معتبری (IELTS و یا TOEFL) باشند و سوما بتوانند در آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) امارات قبول شوند.

در این صورت است که دانشجویان بین المللی در دانشگاه های پزشکی امارات پذیرش شده و ابتداء دوره پرمدیکال 2 ساله را طی می کنند و در صورت قبولی در آزمون اولیه وارد دوره 4 ساله دکتری پزشکی (M.D.) می شوند. پس از اتمام دوره و قبولی در آزمون نهایی آن نیز آنها مجبورند وارد دوره انترنی یکساله شوند. بنابراین کل دوره تحصیل رشته جراحی پلاستیک در کشور امارات تا اخذ نهایی مدرک M.D. در این رشته حدود 7 سالی طول می کشد. در ادامه نیز ما را همراهی کنید تا تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات ارزشمندی از تحصیل در امارات 2022 را در اختیار شما قرار دهند.

درباره رشته جراحی پلاستیک در امارات

جراحان پلاستیک یا Plastic Surgeons در کشور امارات متخصصانی هستند که دارای مدرک تخصصی این رشته بوده و می تواند در مطب ها و بیمارستان های این کشور مشغول به کار حرفه ای شوند. آنها ضمن ارزیابی و معاینه شرایط بیمارشان و اطمینان از وجود اختلالات مادرزادی، سوختگی، جراحات و یا بیماری همچنین می توانند شیوه جراحی برای ترمیم، اصلاح و یا بهبود کارکرد بدنی را انتخاب کنند. در واقع دانشجویان این رشته در پایان دوره تحصیلی 7 ساله خود (2 سال پیش پزشکی+ 4 سال دوره پزشکی +1 سال دوره انترنی) در امارات به مدرک M.D خود در رشته جراحی پلاستیک دست یافته و در مجموع در موضوعات زیر متخصص می شوند:

  • تشخیص بدفرمی های مادرزادی، سوختگی، سرطان، زخم و غیره
  • جراحی ترمیمی یا اصلاحی متناسب با بیماری یا اختلال
  • بهبود و یا ارتقای عملکرد کلی بدن

درباره رشته جراحی پلاستیک در امارات

شرایط و مدارک تحصیل رشته جراحی پلاستیک در امارات

رشته جراحی پلاستیک از محبوب ترین و کاربردی ترین رشته های موجود در دانشگاه های علوم پزشکی امارات می باشد. دوره تحصیلی این رشته تخصصی در امارات یک دوره 4 ساله بوده و نهایتا هم به اخذ مدرک دکتری پزشکی یا M.D. منجر می شود. هدف از تحصیل در برنامه M.D. در امارات نیز آموزش پزشکانی با دانش، مهارت و ویژگی های لازم برای کار در نظام پزشکی مدرن این کشور می باشد. برای تحصیل این رشته جذاب در امارات دانشجویان بین المللی نیز می توانند در خواست خود را ارائه دهند. بنابراین آنها برای این کار لازم است تا اسکن مدارک زیر را به پورتال دانشگاه اماراتی آپلود کنند:

  • کپی برابر اصل مدرک کارشناسی معادل مدرک امارات
  • کپی برابر اصل کارنامه تحصیلی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL
  • نمره آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT)
  • رزومه یا CV متقاضی
  • عکس پاسپورتی با پس زمینه سفید
  • انگیزه نامه
  • پاسپورت معتبر

صفر تا 100 تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در امارات

کلا برنامه پزشکی در امارات شامل یک دوره تحصیلی 7 ساله است ولی برنامه M.D. در این کشور فقط 4 ساله است. اما خود این دوره یک دوره پرمدیکال 2 ساله و یک دوره انترنی 1 ساله هم می خورد! و به همین دلیل نیز دوره تحصیل جراحی پلاستیک در امارات یک دوره 7 ساله است. همان طوری که گفته شد، رشته جراحی پلاستیک در کشور امارات جزء رشته های رقابتی است و برای پذیرش از این رشته در دانشگاه های علوم پزشکی امارات متقاضیان بایستی صلاحیت خود را به اثبات برسانند. آنها این کار را با توجه به 3 معیار ارزیابی زیر انجام می دهند:

معیار ارزیابی دانشجویان رشته جراحی پلاستیک در امارات

بنابراین دانشجویان بین المللی از جمله هموطنان ایرانی پس از اتمام دوره دبیرستان میتوانند مستقیما از دانشگاه های علوم پزشکی امارات در رشته جراحی پلاستیک پذیرش بگیرند. اما با این وجود این دانشجویان ابتداء بایستی در برنامه پیش پزشکی یا Pre-medical دو ساله شرکت کنند و پس از اتمام موفقیت آمیز این دوره می توانند وارد بیرنامه دکتر پزشکی (M.D.) در رشته جراحی پلاستیک شوند که در امارات 4 سال طول میکشد. این دوره در امارات شامل ترکیبی از علوم پایه و کلینیکی است. و بالاخره در سال آخر این دوره دانشجویان امتحان نهایی را داده و وارد انترنی کلینیکی یکساله میشوند که یک دوره اجباری است. بدین ترتیب کل فرآیند تحصیل رشته جراحی پلاستیک در امارات از این قرار است:

کل فرآیند تحصیل رشته جراحی پلاستیک در امارات

با این توضیح، بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک عبارتند از:

  • دانشگاه امارات متحده عربی
  • دانشگاه شارجه
  • دانشگاه خلیفه
  • دانشگاه پزشکی خلیج فارس
  • دانشگاه عجمان
  • دانشگاه آمریکایی دبی

شرایط کاری متخصصان جراحی پلاستیک در امارات

علاوه بر کیفیت تحصیلی بالا، امارات از بهترین مقاصد کاری دانش آموختگان رشته جراحی پلاستیک محسوب می شود. چرا که بازار کار امارات 2022 به شدت نیازمند جذب این متخصصان بوده و از طرف دیگر سطح درآمد جراحان پلاستیک در امارات متحده عربی یک درآمد نجومی است. اما شروط اصلی کار به عنوان جراح پلاستیک در امارات از این قرار است:

شروط اصلی کار به عنوان جراح پلاستیک در امارات

همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، متوسط درآمد ماهیانه یک جراح پلاستیک در امارات متحده عربی در حدود 23604$ می باشد. این در حالی است که میانگین درآمد یک کارگر در همین کشور ماهیانه حدود 5336$ می باشد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در امارات

طبیعی است که سابقه کاری جراحان پلاستیک در درصد افزایش حقوق آنها در امارات نقش تعیین کننده ای دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص امکان کاریابی ایرانیان در امارات 2022 و نیز شرایط اخذ ویزای کار دبی با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *