ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در انگلستان

رشته جراحی پلاستیک در انگلستان

رشته جراحی پلاستیک در انگلستان از برترین و آتیه دارترین رشته های مجموعه علوم پزشکی در این کشور اروپایی است. چرا که دانشجویان هم از نظر تحصیلی می توانند این رشته را در بهترین دانشگاه های دنیا در انگلستان ادامه دهند و هم اینکه پس از اتمام تحصیلاتشان نیز آینده کاری خوبی در انتظار آنهاست. اما با این وجود عیوب اصلی تحصیل این رشته خاص در انگلستان شامل مدت زمان طولانی تحصیل و اخذ تخصص (در طی 15 تا 16 سال) و نیز سطح شهریه تحصیلی بالای آن (بطور متوسط حدود £19400 پوند) می باشد. با ما در ادامه همین بحث نیز همراه باشید تا تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را با ریز جزئیات تحصیل در یکی از بهترین گرایشات پزشکی و نیز وضعیت کاری متخصصان این رشته در انگلستان 2022 آشنا کنند.

معرفی رشته جراحی پلاستیک در انگلستان

جراحی پلاستیک در انگلستان یکی از معروفترین رشته های تحصیلی و کاری محسوب می شود و غالبا نیز برای پذیرش از این رشته نیز یک جو رقابتی در دانشگاه های انگلستان حکمفرماست. متقاضیان نیز برای ورود به این رشته تحصیلی جذاب راه طولانی و پر پیچ و خمی در پیش رو دارند. آنها بایستی در یک دوره آموزشی 15 تا 16 ساله ای درگیر شوند که با تحصیل MBBS پنج ساله شروع شده و با دریافت تخصص در طی یک دوره 6 ساله به اتمام می رسد.

آنها در قالب همین دوره زمانی هم با مفاهیم و نظریات پایه این رشته و هم با روش ها و تکنیک های عملی مختلف تشخیص، جراحی و درمان آشنا می شوند. در پایان دوره نیز آنها به مهارت های تخصصی زیر دست یافته و آماده ورود به بازار کار می شوند.

مهارت هاشرح
مهارت های اختیاریجراحی جمع شدگی انگشتان دست و پا، ترمیم گره های لنفاوی، انتقال بافت آزاد، ترمیم سینه، زیبایی، جراحی زخم پوست و جراحی شکاف
مهارت های اجباریفلکسور مناطق 1 و 2، مرمت تاندون، آناستوموسی ریز وریدی، ترمیم سوختگی، ترمیم شکستگی دست، نوروسنتزی و درمان ترومای دست و پا

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در انگلستان

ساختار تحصیل دوره جراحی پلاستیک در انگلستان یک ساختار ساده ای است. دانشجویان برای تحصیل این رشته بایستی درخواستشان را از دانشگاه های پزشکی این کشور پیگیری کنند. این دوره آموزشی قبل از ورود به برنامه آموزش تخصصی 6 ساله جراحی پلاستیک شامل تحصیل 5 ساله پزشکی (که مورد تایید انجمن پزشکی عمومی (GMC) انگلستان می باشد)، اتمام برنامه فونداسیون 2 ساله و پس از آن هم اتمام برنامه جراحی اصلی 2 ساله می باشد. پس از اتمام این دوره تحصیلی 15 ساله در انگلستان نیز به فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی مدرک دکتری پزشکی (M.D.) اعطاء می شود. بنابراین ساختار تحصیل این رشته در انگلستان به این صورت است:

ساختار تحصیل رشته جراحی پلاستیک در انگلستان

اما برترین دانشگاه های انگلستان نیز برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک از این قرار است:

دانشگاهدر سطح ملیدر سطح اروپادر سطح جهانی
دانشگاه کمبریج11683
دانشگاه ناتینگهام21887
کالج دانشگاهی لندن32090
دانشگاه منچستر427105

شرایط پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در انگلستان

همان طوری که گفتاه شد، مقدمه ورود به دوره تخصصی 6 ساله تحصیل رشته جراحی پلاستیک در کشور انگلستان پذیرش از دوره پزشکی این کشور می باشد. پس متقاضیان ابتداء بایستی در دوره پزشکی عمومی از دانشگاه های انگلستان پذیرش بگیرند. اما چگونه؟ برای این کار شروطی لازم است! شروط اصلی آن هم شامل سه مورد زیر می باشد:

شرایط پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در انگلستان

همان طوری که گفته شد، برای تحصیل دوره کارشناسی پزشکی MBBS در انگلستان، متقاضیان می بایست نمره خود در یکی از آزمون های NEET، UKCAT، BMAT و یا GMSAT را تهیه کنند. بر این اساس حداقل نمره قبولی در یکی از آزمون های مذکور برای تحصیل پزشکی در انگلستان بدین قرار است:

نام آزمونحداقل نمره لازم
UKCAT650
BMAT4.5 تا 5.0
GMSAT60 تا 66
NEET50

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در انگلستان

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در انگلستان چقدر است؟

همانند دیگر رشته های تحصیلی معروف، تحصیل رشته جراحی پلاستیک در دانشگاه های معتبر انگلستان منوط به پرداخت شهریه سالیانه می باشد. بدیهی است که سطح این شهریه ها سال به سال و یا حتی ترم به ترم تغییر کند. طبق آمار سال تحصیلی 2021، شهریه سالیانه دانشجویان رشته پزشکی در انگلستان بطور متوسط حدود £19400 (پوند) بوده است. در کنار این هزینه همچنین بایستی از هزینه زندگی در انگلستان نیز سخن گفت که معمولا برای هر دانشجوی خارجی ماهیانه بین 1015 تا £1200 (پوند) می باشد. مهمترین این هزینه ها شامل موارد ذیل می باشد:

  • اجاره خانه (بدون در نظر گرفتن قبوض): £320 الی £530 (پوند) در ماه
  • قبوض (برق/ گاز/ آب): £40 الی £50 (پوند) در ماه
  • خورد و خوراک: £160 الی £200 (پوند) در ماه

درباره کار جراحان پلاستیک در انگلستان

بر طبق نظر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی انگلستان (BAPRAS) کلا 15 الی 16 سال زمان می برد که فردی در انگلستان به یک جراح پلاستیک کاملا ماهری تبدیل شود. این دسته از پزشکان متخصص در انگلستان سریعا جذب بیمارستان ها و کلینیک های زیبایی می شوند. و ضمنا از درآمد خیلی بالایی هم برخوردارند. طبق آمار سال 2022، هر جراح پلاستیک در انگلستان بطور متوسط سالیانه حدود £239458 (پوند) و ساعتی حدود £115 (پوند) دریافت می کند. در واقع متوسط رنج درآمدی این متخصصان در انگلستان بین £158344 و £321316 (پوند) می باشد:

متوسط رنج درآمد سالیانه جراحان پلاستیک در انگلستان

بنابراین هر چه سابقه جراحان پلاستیک در انگلستان بیشتر به همان مقدار نیز درآمدشان بیشتر! در مورد درصد افزایش حقوق نیز پیشتازان این امر جراحان با سابقه کاری بالای 5 سال در انگلستان می باشد. پیش بینی ها نیز نشان می دهد که متوسط درآمدی جراحان پلاستیک در انگلستان 2027 تا 16% افزایش یافته و به رقم سالیانه حدود £278948 (پوند) می رسد. به منظور طرح سوالات در باب شرایط و امکان کار ایرانیان در انگلستان 2022 و نیز نحوه درخواست ویزای کاری انگلستان حتما با تیم وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *