ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در اوکراین

رشته جراحی پلاستیک در اوکراین

مزایای تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اوکراین را میتوان در تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه مناسب و پذیرش بدون نیاز به آزمون ورودی خلاصه کرد. معمولا نیز مدت زمان تحصیل این رشته از رشته های زیر گروه پزشکی در اوکراین حدود 6 سال بوده و به فارغ التحصیلان از دانشگاه های پزشکی اوکراین در آخر دوره اشان مدرک M.D یا MBBS اعطاء می شود.

اوکراین از دیرباز به عنوان یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین مقاصد تحصیلی در قاره اروپا قلمداد می شد. ولی متاسفانه اکنون در این کشور جنگی بین دو کشور روسیه و اوکراین شعله ور شده است. و به همین دلیل نیز کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در اوکراین 2022 را به دانشجویان متقاضی تحصیل در اروپا توصیه نمی کنند. بلکه به جای اوکراین به این عزیزان مقاصد تحصیلی جایگزینی مثل مجارستان، لهستان و یا کشورهای دیگری را پیشنهاد می کنند.

معرفی رشته جراحی پلاستیک در اوکراین

یکی از بهترین رشته های علوم پزشکی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های اوکراین، رشته جراحی پلاستیک می باشد. برای تحصیل این رشته تحصیلی در اوکراین دانشگاه های دولتی و خصوصی مختلفی وجود دارد که معمولا این دوره تحصیلی را به صورت فول تایم و به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشجویان در دوره تحصیلی مذکور علاوه بر آشنایی تئوریک و کاربردی با موضوعات مختلف جراحی پلاستیک نهایتا بعد از اتمام دوره تحصیلیشان به مهارت های تخصصی زیر دست یافته و با اخذ مدرک معتبر از دانشگاه های اوکراین وارد بازار کاری اروپا می شوند:

مهارت های فارغ التحصیلان رشته جراحی پلاستیک در اوکراین

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اوکراین

کلا مدت تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اوکراین (دانشگاه های ملی) یک دوره 6 ساله بوده و به فارغ التحصیلان آن نیز مدرک دکتری پزشکی (M.D) اعطاء می شود. منتها برای تحصیل در این رشته از دانشگاه های پزشکی اوکراین، متقاضیان بایستی حائز شرایط زیر باشند:

شرایطتوضیحات
سن متقاضیانسن دانشجویان متقاضی تحصیل رشته جراحی پلاستیک بایستی 17 سال به بالا باشد.
مدرک تحصیلی متقاضیانارائه مدرک دیپلم 12 ساله و ریزنمرات تحصیلی با حداقل 50% نمرات در دروس شیمی فیزیک و زیست شناسی
مدرک زبان انگلیسیالزامی نیست
قبولی در آزمون ورودیالزامی نیست

غالبا نیز پذیرش از دانشگاه های پزشکی اوکراین به صورت آنلاین صورت می گیرد. برای آشنایی بهتر با شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اوکراین نیز بد نیست با برترین دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین نیز به این صورت آشنا شویم:

 دانشگاهرتبه کشوریرتبه جهانی
دانشگاه دولتی سومی42656
دانشگاه پزشکی دولتی ترنوپیل154653
دانشگاه ملی اوژهورد365592
دانشگاه پزشکی ملی او. او بوگومولتس506331
دانشگاه پزشکی دولتی بوکووینیان556407

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اوکراین در قیاس با کشورهای دیگر اروپایی بسیار پایین است. همین موضوع نیز سبب جلب توجه بیشتر متقاضیان به این کشور شده است. طبق آمارهای موجود نیز متوسط هزینه تحصیل سالیانه رشته های پزشکی از جمله رشته جراحی پلاستیک در اوکراین تقریبا در حدود $3900 (دلار) می باشد. در کنار این متوسط هزینه زندگی در اوکراین برای هر دانشجوی خارجی کمتر از $500 (دلار) می باشد. برخی از این هزینه ها شامل:

  • متوسط هزینه ماهیانه غذا: $60 تا $90 (دلار)
  • متوسط هزینه هتل یا مهمانسرا: $100 (دلار)
  • هزینه آپارتمان شخصی در اوکراین: $80 الی $150 (دلار)

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اوکراین

ویزا جهت تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اوکراین

دانشجویان بین المللی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی اوکراین اکنون می توانند خود را برای آخرین مرحله از پذیرش تحصیلی در اوکراین یعنی درخواست ویزای تحصیلی Student Visa آماده کنند. ویزای تحصیلی اوکراین ویزایی بلند مدت (تایپ D) بوده و مخصوص دانشجویان تمام وقتی است که اخیرا نامه پذیرش خود را از دانشگاه های این کشور دریافت کرده اند. آنها برای پیگیری و اخذ ویزای خود نیازمند ارائه مدارک زیر به سفارت اوکراین هستند:

  • فرم درخواست ویزا- در سفارت اوکراین
  • اصل پاسپورت معتبر
  • 3 قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی شناسنامه به زبان انگلیسی
  • اصل دعوت نامه پذیرش از اوکراین
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • نتایج HIV/AIDS
  • آخرین گزارشات COVID-19
  • مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطه
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه
  • رسید واریز هزینه درخواست ویزای تحصیل در اوکراین

شرایط کاری و درآمدی جراحان پلاستیک در اوکراین

جراحان پلاستیک پس از تکمیل دوره تحصیلی خود در اوکراین دو راه پیش رو دارند. آنها می توانند خودشان را برای ادامه تحصیل آماده کنند و یا اینکه با اخذ مجوز حرفه ای وارد بازار کاری اوکراین شوند. بنابراین این متخصصان تحت عناوین ویژه ای مثل پزشک یا جراح می توانند در تشکیلات و نهادهای درمانی اوکراین مشغول کار شوند. و یا اینکه با اخذ مجوز بتوانند مطبی برای خود در اوکراین راه اندازی کنند. به هر ترتیب میانگین درآمد ماهیانه این متخصصان در اوکراین حدود UAH48600 (هریونیا) می باشد درحالی که متوسط درآمد ماهیانه کارگر ساده در این کشور در حدود UAH23000 (هریونیا) می باشد.

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در اوکراین

طبق همین گزارش نیز بیشترین سطح درآمدی و یا بهتر یگوئیم بالاترین درصد افزایش درآمدی نیز در بین جراحان پلاستیک در اوکراین مربوط به جراحانی است که بالای 5 سال تجربه کاری دارند. به منظور شروع پروسه اخذ ویزای تحصیلی و یا ویزای کار اوکراین و مدارک لازم برای این کار نیز می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *