ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در ایرلند

رشته جراحی پلاستیک در ایرلند

رشته جراحی پلاستیک در ایرلند در زمره رقابتی ترین رشته های زیر مجموعه علوم پزشکی محسوب میشود. دوره تحصیل این رشته در ایرلند حدود 6 سال می باشد. در قالب این دوره آموزشی دانشجویان با اصلی ترین مفاهیم، تئوری ها و متدهای جدید در زمینه تشخیص، ترمیم و یا اصلاح اجزاء یا اندام های بد فرم یا معیوب بدن انسان آشنا شده و آنها را زیر نظر اساتید متخصص و در محیط کلینیکی به کار می گیرند. متقاضیان برای تحصیل در این رشته از دانشگاه های علوم پزشکی ایرلند نیز ملزمند تا 3 شرط زیر را تهیه کنند:

  • ارائه مدرک دیپلم متوسطه معتبر
  • قبولی در آزمون ورودی پزشکی در ایرلند
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS با حداقل نمره 6.5

متقاضیان برای شروع پروسه پذیرش از دانشگاه های ایرلند نیز بایستی از طریق اداره درخواست های مرکزی (CAO) اقدام نمایند. و به محض دریافت نامه پذیرش نیز خودشان را برای درخواست ویزای تحصیلی ایرلند 2022 مهیا بکنند. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارند تا شما عزیزان را با شرایط تحصیلی و نیز شرایط کار در رشته جراحی پلاستیک در ایرلند آشنا کرده و به سوالاتتان در این باره پاسخ دهند.

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ایرلند

تحصیل در رشته جراحی پلاستیک از دانشگاه های ایرلند یک دوره آموزشی تخصصی (SpR) می باشد که کلا 6 سال طول می کشد و نهایتا نیز به اخذ مدرک تخصص در این رشته (CCST) می گردد. اما لازمه ورود به این دوره تخصصی در ایرلند این است که دانشجویان از قبل مدرک دیپلم متوسطه خود را دریافت کرده باشند. علاوه بر این شرط مهم برای پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در ایرلند، بسته به مقطع مورد نظرشان قبولی آنها در یکی از آزمون های زیر می باشد:

شرط مهم برای پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در ایرلند

ضمنا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی ایرلند ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS با نمره 6.5 نیز الزامی است. در مجموع، دانشجویان متقاضی تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ایرلند نیز برای ادامه تحصیل خود در این کشور می توانند پذیرش خود را از یکی از دانشگاه های علوم پزشکی ایرلند به شرح زیر دریافت کنند:

  • کالج دانشگاهی دوبلین (UCD)
  • دانشگاه Trinity Dublin دوبلین ایرلند
  • کالج سلطنتی جراحان در ایرلند (RCSI)
  • کالج دانشگاهی کورک (UCC)
  • دانشگاه ملی گالوی ایرلند (NUIG)
  • دانشگاه لمریک

نکته پایانی هم اینکه شهریه سالیانه تحصیل دوره های پزشکی در ایرلند از $52000 الی $67000 (دلار) متغیر می باشد. به همین دلیل نیز گفته می شود ایرلند از نظر سطح هزینه تحصیلی جزء مقاصد برتر در منطقه اروپای غربی است.

نحوه پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در ایرلند

نحوه پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در ایرلند

فرآیند پذیرش دانشجویان رشته های پزشکی در ایرلند نیز همانند دانشجویان سایر رشته ها یک فرآیند متمرکز است و این کار از طریق اداره درخواست های مرکزی (CAO) انجام می گیرد. در واقع CAO خیلی شبیه UCAS (سرویس پذیرش کالج ها و دانشگاه های انگلستان) می باشد. بدین ترتیب متقاضیان در صفحه CAO application خود بایستی جزئیات و مشخصات شخصی و تحصیلی خود را درج کرده و در نهایت مدارک لازم برای پذیرش را ارسال کنند. در ضمن ثبت نام در سامانه CAO مستلزم پرداخت هزینه ثبت نامی نیز می باشد.

اما بعه محض دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های پزشکی ایرلند، نوبتی هم که باشد نوبت به مرحله اخذ ویزای تحصیلی ایرلند 2022 می رسد. ویزایی که توسط دولت ایرلند از طریق سفارت این کشور برای متقاضیان صادر شده و به آنها اجازه سفر و اقامت بیش از 90 روز در این کشور اروپایی را می دهد. اما مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی ایرلند از این قرار است:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی ایرلند
  • پاسپورت با اعتبار بیش از 12 ماه
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • بیمه سلامت تا حداقل پوشش €30000 (یورو)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی مناسب
  • نامه پذیرش از دانشگاه های پزشکی ایرلند
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام و شهریه
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی ایرلند

شرایط کاری جراحان پلاستیک در ایرلند

ایرلند یکی از بهترین بازارهای کاری اتحادیه اروپایی (EU) را مخصوصا برای اشتغال متخصصان پزشکی دارد. در این کشور نرخ بیکاری بسیار پایین بوده و در مقابل سطح درآمدی بسیار بالا است. بر طبق آمار سال 2022 نیز متوسط درآمد سالیانه کار در ایرلند حدود €38500 (یورو) بوده ولی این در حالی است که میانگین درآمد سالیانه یک جراح پلاستیک در این کشور حدود €168000 (یورو) می باشد. بنابراین این دسته از متخصصان پزشکی در ایرلند جزء پر درآمدترین مشاغل محسوب می شوند.

مقایسه متوسط درآمد سالیانه جراحان پلاستیک و کارگران در ایرلند

از طرف دیگر نیز در مقایسه با سایر مشاغل پزشکی در کشور ایرلند باز هم درآمد جراحان پلاستیک بالاتر از درآمد دیگر مشاغل مثل پزشکی و دندانپزشکی است و همین موضوع را می توان با توجه به نمودار آماری زیر نیز به آسانی متوجه شد:

مقایسه متوسط درآمد سالیانه متخصصان پزشکی در ایرلند

بر این اساس نیز می توان اذعان کرد که تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ایرلند 2022 با توجه به کیفیت آموزشی مورد بحث و نیز شرایط کاری و سطح درآمد عالی از بهترین گزینه های پیش روی متقاضیان می باشد. فلذا کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر دو زمینه اخذ ویزای تحصیلی و ویزای کار ایرلند آماده ارائه مشاوره های طلایی به شما عزیزان هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *