ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در ایسلند

رشته جراحی پلاستیک در ایسلند

با اینکه فعلا امکان تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ایسلند برای دانشجویان متقاضی وجود ندارد اما دانشجویان میتوانند سایر برنامه ها را جایگزین کنند نظیر برنامه های مختلف پزشکی مثل علوم زیست پزشکی، علوم بهداشتی، پزشکی، علوم فیزیکال تراپی و رادیوگرافی. در واقع دانشکده پزشکی این دانشگاه در هر 3 مقطع تحصیلی دانشجو می پذیرد. لازم به ذکر است که در دانشگاه ایسلند امکان تحصیل به زبان انگلیسی فقط برای برنامه های فوق لیسانس و دکترای پزشکی فراهم است. بنابراین تحصیل برنامه های لیسانس در دانشگاه ایسلند صرفا به زبان ایسلندی امکان پذیر است.

با همه این اوصاف، شواهد گویای این واقعیت است که بازار کار ایسلند امسال نیز نیازمند استخدام جراحان پلاستیک می باشد. از طرف دیگر درآمد این جراحان در ایسلند نیز درآمد خیلی ایده آلی است. جراحان پلاستیک در ایسلند به طور متوسط ماهیانه حدود ISK2520000 (کرون) درآمد دارند که معادل $19613 (دلار) است! از این نظر شغل جراحی پلاستیک در کشور ایسلند جزء پر درآمدترین مشاغل محسوب می شود. در ادامه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا شما را با جزئیات تحصیل برنامه های پزشکی مختلف در ایسلند 2022 آشنا کنیم.

آیا امکان تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ایسلند فراهم است؟

ایسلند ICELAND جزیره شمالگانی بین دو دریاب منجمد شمالی و اطلس شمالی است. سرزمینی خیلی کوچک به مساحت حدود 40000 مایل مربع که جمعیت آن کمی بیشتر از 300000 نفر است. به همین دلیل ایسلند جزء کم جمعیت ترین کشورهای کل قاره اروپاست. ضمنا عمده جمعیت این کشور نیز در پایتخت آن یعنی شهر ریکیاویک زندگی می کنند. ولی سرزمین های داخلی وسیعی از این کشور عمدتا غیر سکنه بوده و پوشیده از کوهستان ها، زمین های آتش فشانی و یخچال های چند ساله می باشد.

کشور ایسلند نیز جزئی از قلمرو آموزش عالی اروپایی است و به همین دلیل نیز نظام آموزش عالی ایسلند هم از قرارداد بلونیا Bologna process تبعیت می کند. جالب است بدانید که ایسلند فقط دارای یک دانشکده پزشکی آنهم در دانشگاه ایسلند است. این دانشکده نیز برنامه های مختلف تحصیل پزشکی را در مقطع لیسانس و مقاطع بالاتر ارائه می کند. نمای بیرونی دانشگاه ایسلند را در تصویر زیر ملاحظه می کنید:

نمای بیرونی دانشگاه ایسلند

اگر به لیست برنامه های پزشکی این دانشگاه توجه کنید، متوجه می شوید که رشته جراحی پلاستیک جزئی از رشته های ارائه شده در دانشگاه ایسلند نمی باشد. چرا که دانشکده پزشکی ایسلند متشکل از 4 دپارتمان زیر است:

دپارتمان های دانشگاه پزشکی ایسلند

تحصیل دوره لیسانس پزشکی در ایسلند

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، امکان تحصیل برنامه های پزشکی مختلف به جز رشته جراحی پلاستیک در ایسلند وجود دارد. در این زمینه دانشکده پزشکی دانشگاه ایسلند دوره لیسانس خود را با مدرک BS در رشته های علوم زیست پزشکی، پزشکی، علوم فیزیکال تراپی و رادیوگرافی در اختیار متقاضیان به تحصیل در این کشور قرار می دهد. از مشخصات این برنامه های تحصیلی در ایسلند هم این است که این برنامه های تحصیلی فول تایم بوده، مدت تحصیل در آنها 3 ساله و کل واحدهای درسی در آنها حدود ECTS 180 (واحد) می باشد.

تحصیل دوره فوق لیسانس پزشکی در ایسلند

از دیگر سو نیز دانشکده پزشکی دانشگاه ایسلند به دانشجویان علاقه مند تحصیل در برنامه های مختلف فوق لیسانس را ارائه می دهد. این برنامه ها شامل تحصیل در رشته هایی مثل علوم بیومدیکال، بیو استاتیک، اپیدمولوژی، علوم بهداشت، فیزیکال تراپی، علوم بهداشت عمومی، رادیوگرافی و پاتولوژی تکلم می باشد که منجر به اخذ مدرک MS یا MPH می گردد. این دوره تحصیلی در ایسلند 2 ساله بوده و شامل ECTS 120 (واحد) به صورت زیر می باشد:

  • پروژه تحقیقاتی: 90 یا ECTS 60 (واحد)
  • کورس ها: 30 یا ECTS 60 (واحد)

امکان تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ایسلند

تحصیل دکترای پزشکی در ایسلند

برنامه های دکترای دانشگاه ایسلند شامل بیو استاتیک، اپیدمولوژی، علوم بهداشت، علوم زیست پزشکی، علوم پزشکی و علوم بهداشت عمومی می باشد. این دوره پس از دوره فوق لیسانس بوده و کل برنامه آن حدود ECTS 180 (واحد) می باشد که شامل:

  • پروژه تحقیقاتی: 150 یا ECTS 180 (واحد)
  • کورس ها: 0 یا ECTS 30 (واحد)

شرایط پذیرش دانشجوی پزشکی در ایسلند

طبق اعلام دانشکده پزشکی دانشگاه ایسلند، شرط اصلی پذیرش دانشجوی مقطع لیسانس در برنامه های اعلامی این دانشگاه قبولی در آزمون ورودی به زبان ایسلندی است. اما شرط پذیرش دانشجو برای دوره های فوق لیسانس ارائه ریزنمرات دوره کارشناسی با GPA حدود 6.5 و برای دوره های دکترا نیز GPA حدود 7.25 ضروری است. همچنین در زمینه پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه ایسلند حتما و حتما بایستی به دو نکته مهم زیر توجه شود:

نکات پذیرش دانشجوی پزشکی در ایسلند

وضعیت کار جراحان پلاستیک در ایسلند

با اینکه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ایسلند برای متقاضیان این رشته فراهم نیست اما ایسلند از نظر جذب جراحان پلاستیک جزء کشورهای پیشتاز اروپا محسوب می شود. طبق قوانین این کشور، فقط با داشتن مدرک دانشگاهی نمی توان به عنوان جراح پلاستیک در ایسلند کار کرد بلکه برای این امر متقاضیان علاوه بر مدرک آکادمیک همچنین نیازمند صدور مجوز کار حرفه ای از طرف اداره بهداشت ایسلند می باشد. زمانی هم که بتواند برای اخذ مجوز کار اقدام کند می تواند برای اقامت خود نیز اقدام نماید.

طبق آمار سال 2022، متوسط درآمد ماهیانه جراحان پلاستیک در ایسلند حدود ISK2520000 (کرون) می باشد. این در حالی است که همین شاخص برای پزشکان ایسلندی در حدودISK 1610000 (کرون) و برای دندانپزشکان شاغل در ایسلند حدود ISK1050000 (کرون) می باشد. به همین دلیل نیز این دسته از متخصصان را می توان در رده پردرآمدترین مشاغل ایسلند قرار داد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه متخصصان پزشکی در ایسلند

تیم وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها سال سابقه در امر مشاوره های مهاجرتی موفق به اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی آماده ارائه مشاوره های تخصصی برای مهاجرت به کشور ایسلند و ویزای کاری ایسلند 2022 نیز می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *