ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در بلاروس

رشته جراحی پلاستیک در بلاروس

در حال حاضر تحصیل تخصصی رشته جراحی پلاستیک در بلاروس برای متقاضیان فراهم نیست چرا که هیچ یک از دانشگاه های پزشکی بلاروس این دوره را ارائه نمی دهند. اما با اینکه هیچ یک از دانشگاه های بلاروس مورد تایید وزارت بهداشت ایران هم نیست اما تحصیل پزشکی در این کشور به چند دلیل می تواند گزینه خوبی برای دانشجویان باشد. اولا امکان تحصیل این رشته در بلاروس به زبان انگلیسی اما بدون نیاز به ارائه مدرک IELTS و یا TOEFL فراهم است. دوما هزینه تحصیل این رشته تخصصی در بلاروس نسبتا مقرون به صرفه تر است. و سوما برای تحصیل این رشته در بلاروس نیازی به ارائه گواهی تمکن مالی نیست.

ضمنا کل دوره های پزشکی در کشور بلاروس نیز یک دوره 5 ساله به اضافه دوره انترنی 1 ساله است. بنابراین کل دوره های تحصیل پزشکی در بلاروس حدود 6 سال طول می کشد. و در نهایت به فارغ التحصیلان این دوره ها نیز مدرک دکتری پزشکی یا M.D. اعطاء می گردد. بهترین دانشگاه های بلاروس برای تحصیل پزشکی شامل 4 دانشگاه دولتی هستند که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه مطالب به معرفی آنها می پردازند.

درباره رشته جراحی پلاستیک در بلاروس

جراحی پلاستیک یا Plastic surgery در کشور بلاروس رشته ای از جراحی است که به انجام عمل هایی برای حذف عیوب در هر اندام، سطوح و بافت های بدن انسان می پردازد. در واقع تمامی فعالیت های جراح پلاستیک در بلاروس با هدف دست یابی به یک نتیجه مطلوب (زیبایی) همراه با تاثیر درمانی انجام می گیرد. در مینسک (پایتخت بلاروس) خدمات جراحی پلاستیک در اغلب کلینیک ها و مراکز درمانی این شهر به مراجعین ارائه می شود و این رشته جزء محبوب ترین و پردرآمدترین مشاغل بلاروس محسوب می شود. در واقع کل خدمات جراحی پلاستیک در بلاروس نیز به دو دسته زیر تقسیم بندی می شود:

  • ترمیم
  • زیبایی

از جمله عمل های جراحان پلاستیک در بلاروس نیز می توان به جراحی پلاستیک سینه، جراحی پلاستیک بدن، جراحی پلاستیک صورت، جراحی پلاستیک چشم، جراحی پلاستیک بینی و غیره اشاره کرد. بیشترین کلینیک های جراحی پلاستیک و زیبایی نیز در مینسک وجود دارد. بنابراین دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از رشته جراحی پلاستیک دانشگاه های بلاروس می توانند در مطب ها و یا مراکز خدمات درمانی بلاروس مشغول به کار شوند.

تحصیل رشته جراحی پلاستیک در بلاروس؛ شدنی یا نشدنی؟

در همین ابتداء بایستی بدانید که در بلاروس کلا 14 دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که به دانشجویان داخلی و خارجی فقط دوره های تخصص 3 ساله (2 سال و 10 ماه) در رشته های پزشکی عمومی، پرستاری، تشخیص های پزشکی، پروفیلاکسی پزشکی، احیا پزشکی، ماساژ درمانی، استوماتولوژی، دندانپزشکی پروستتیک و داروسازی را ارائه می دهند. و از همین رو خبری از دوره های تخصصی تحصیل رشته جراحی پلاستیک در بلاروس نیست! ولی با این حال امکان تحصیل در دوره پزشکی 6 ساله در دانشگاه های بلاروس برای دانشجویان با ساختار آموزشی زیر فراهم است:

ساختار آموزشی تحصیل رشته جراحی پلاستیک در بلاروس

همان طوری هم که در مطالب بالا نیز گفته شد، دانشگاه های مختلفی برای تحصیل پزشکی و اخذ مدرک M.D. وجود دارد ولی 4 تا از آنها جزء برترین دانشگاه های علوم پزشکی بلاروس هستند:

دانشگاهرتبه ملی
دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس1
دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک2
دانشگاه پزشکی دولتی گرودنو3
دانشگاه پزشکی دولتی گومل4

پذیرش دانشجوی رشته های پزشکی در بلاروس

برای تحصیل پزشکی MBBS/MD در بلاروس همه ساله دو بازه زمانی برای پذیرش دانشجو وجود دارد. اولین مهلت پذیرش مربوط به جذب تابستانی است و از ماه سپتامبر شروع می شود و دومین مهلت نیز جذب زمستانی است که در ژانویه آغاز می شود. ضمنا کلیه فرآیند پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی بلاروس نیز از 3 ماه قبل شروع می شود. اما شروط پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشگاه های برتر بلاروس از این قرار است:

  • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله به همراه ریزنمرات مربوطه
  • اخذ حداق نمره 60% در دروس PCB (فیزیک، شیمی و زیست شناسی)
  • داشتن سطح دانش زبان انگلیسی قابل قبول

در ضمن برای شروع فرآیند پذیرش از دانشگاه های پزشکی بلاروس ارائه فرم درخواست تکمیلی، پاسپورت ملی، 10 قطعه عکس پاسپورتی، شناسنامه و گواهی سلامت پزشکی به دانشگاه مربوطه نیز الزامی است. پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه می توان برای درخواست ویزای تحصیل در بلاروس اقدام کرد. نکته آخر اینکه هزینه تحصیل سالیانه دوره پزشکی در بلاروس در بین 3500€ الی €5500 (یورو) متغیر است. و میانگین ماهیانه هزینه زندگی در بلاروس نیز بین $400 تا $3600 (دلار) متفاوت است.

پذیرش دانشجوی رشته های پزشکی در بلاروس

شرایط کاری جراحان پلاستیک در بلاروس چگونه است؟

طبق آمارهای موجود، در سال های اخیر نرخ بیکاری بلاروس همواره بین 4 تا 5% متغیر بوده و این نرخ در بین کشورهای شرق اروپا یک استثناست. بنابراین وضعیت بازار کار بلاروس مخصوصا برای استخدام و کار متخصصان حوزه پزشکی بد نیست. در این میان شانس استخدام جراحان پلاستیک در بیمارستان ها و کلینیک های بلاروسی بالاست. اما بهترین جراحان پلاستیک در بلاروس در مطب کار می کنند و درآمد خوبی هم دارند. در حال حاضر، متوسط درآمد ماهیانه یک جراح پلاستیک در بلاروس حدود BYN11800 (روبل بلاروس) بوده و پایین ترین و بالاترین میزان درآمد بر حسب سابقه کاری این متخصصان از این قرار است:

رنج درآمدی جراحان پلاستیک در بلاروس

با این توصیفات اکنون می توان چنین نتیجه گرفت که بالاترین سطح درآمدی جراحان پلاستیک و زیبایی در کشور بلاروس از آن جراحانی است که دارای سابقه کاری بالای 5 سال هستند. برای دریافت مشاوره های رایگان در خصوص شرایط کار و کاریابی و همچنین الزامات اخذ ویزای کار بلاروس 2022 حتما با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *