ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در بلغارستان

رشته جراحی پلاستیک در بلغارستان

رشته جراحی پلاستیک در بلغارستان در دوره M.D آن حدود 6 سال و در دوره تخصص (رزیدنسی) بین 4 تا 6 سال طول می کشد. بنابراین دانشجویان بین المللی پس از اتمام دوره متوسطشان مستقیما می توانند وارد این دوره آموزشی شده و تا اخذ مدرک تخصصی خود در بلغارستان ادامه مسیر دهند. برای اخذ پذیرش و تحصیل در این رشته از دانشگاه های بلغارستان نیز متقاضیان نیازمند ارائه مدرک دیپلم متوسطه با نمرات خوب در دروس شیمی، فیزیک و زیست شناسی هستند.

همچنین از آنجایی که تحصیل برنامه های پزشکی در بلغارستان به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است، بنابراین متقاضیان تحصیل این رشته پرطرفدار در دانشگاه های بلغارستان نیازمند اثبات سطح مهارت زبان خود هستند. بنابراین آنها بایستی مدرک IELTS و یا TOEFL خود را نیز بایستی به دانشگاه مربوطه ارائه نمایند. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای آشنایی هموطنان عزیز با شرایط و الزامات تحصیل رشته جراحی پلاستیک در دانشگاه های کشور بلغارستان نگارش شده است.

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در بلغارستان

اغلب دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل رشته جراحی پلاستیک، برای ادامه تحصیل خود کشور بلغارستان را انتخاب می کنند. دلایل این انتخاب آنها را می توان در اخذ پذیرش آسان، هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه در بلغارستان، امکان تحصیل رشته ها و گرایشات پزشکی در بلغارستان به زبان انگلیسی، اخذ آسانتر اقامت اروپایی و غیره خلاصه کرد. اما برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک در بلغارستان، ابتداء متقاضیان در دوره پزشکی 6 ساله از دانشگاه های پزشکی این کشور تحصیل کرده و پس از فارغ التحصیلی از این دوره نیز می توانند برای دریافت مدرک تخصصی خود در رشته جراحی پلاستیک وارد دوره رزیدنسی شوند. مدت زمان این دوره تخصصی نیز از 4 تا 6 سال متغیر است. بنابراین کل ساختار برنامه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در بلغارستان به صورت نمودار زیر است:

کل ساختار برنامه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در بلغارستان

با اینکه تحصیل رشته های پزشکی درر بلغارستان به زبان انگلیسی امکان پذیر است ولی برای ادامه تحصیل در دوره رزیدنسی، دانشجویان بایستی در سطح B2 بتوانند به زبان بلغاری هم مسلط باشند. چرا که روزانه آنها حدود 8 ساعتی با بیماران بلغاری در بیمارستان های این کشور در ارتباط خواهند بود. در حال حاضر متوسط میانگین هزینه تحصیل دوره های پزشکی 6 ساله در بلغارستان نیز سالانه برای هر دانشجوی پزشکی بین €7500 (یورو) الی €8000 (یورو) می باشد.

شرایط پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در بلغارستان

کل پروسه پذیرش دانشجو در دانشگاه های بلغارستان به صورت آنلاین انجام می شود. بنابراین دانشجویان متقاضی تحصیل رشته جراحی پلاستیک در بلغارستان علاوه بر تکمیل فرم درخواست پذیرش خود همچنین بایستی مدارک لازمه را نیز به صورت آنلاین به دانشگاه مربوطه در بلغارستان ارسال نمایند. اما برای پذیرش دانشجوی بین المللی در برنامه های پزشکی دانشگاه های بلغارستان شروط زیر برقرار است:

شرایط پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در بلغارستان

با اینکه دانشگاه های پزشکی مختلفی در کشور بلغارستان وجود دارد اما دو تا از دانشگاه های بلغارستان هستند که در زمینه آموزش دانشجویان رشته جراحی پلاستیک در این کشور جزء پیشتازان محسوب می شوند. این دانشگاه ها هم از نظر هزینه تحصیلی و هم از لحاظ کیفیت آموزشی در زمره برترین دانشگاه های بلغارستان هم قرار می گیرند. این دو دانشگاه عبارتند از:

دانشگاهرتبه در بلغارستانرتبه در اروپا
دانشگاه سنت کلمنت اوریدسکی صوفیا1189
دانشگاه پزشکی پلوودید2236

ویزا برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک در بلغارستان

دومین مرحله یا گام جهت تحصیل رشته جراحی پلاستیک در بلغارستان پس از دریافت نامه پذیرش، درخواست ویزای دانشجوئی این کشور (ویزای نوع D) می باشد. ویزایی که طبق قوانین مهاجرتی بلغارستان از 3 تا 6 ماه اعتبار داشته و هر زمانی نیز قابل تمدید است. طبیعتا اخذ این ویزا نیز برای دانشجویان رشته جراحی پلاستیک صرفا از طریق سفارت بلغارستان و با تحویل مدارک زیر امکان پذیر است:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی بلغارستان
  • پاسپورت ملی معتبر
  • عکس پاسپورتی از دانشجوی متقاضی
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های بلغارستان
  • گواهی اثبات تمکن مالی تا €4000 (یورو)
  • گواهی عدم سوء سابقه متقاضی
  • گواهی اقامت بلغارستان همانند اجاره نامه یا دعوتنامه از فامیل و دوستان
  • بلیط پرواز (رفت و برگشت) به بلغارستان
  • بیمه مسافرتی با پوشش حداقلی €30000 (یورو)
  • رسید واریز هزینه ویزای تحصیلی بلغارستان

ویزا برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک در بلغارستان

وضعیت کار و درآمد جراحان پلاستیک در بلغارستان

با اینکه نرخ بیکاری در بلغارستان نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) بالاست و سطح درآمدی در این کشور پایین تر از بقیه کشورهاست. اما با این حال شرایط استخدامی و سطح درآمدی جراحان پلاستیک نسبت به بقیه مشاغل ملی بلغارستان در سطح خوبی قرار دارد. به طوری که طبق گزارش های آماری سال 2022، متوسط درآمد ماهیانه یک جراح پلاستیک در کشور بلغارستان در حدود BGN13800 (لف بلغارستان) ولی متوسط درآمد یک کارگر ساده در این کشور حدودا BGN2812 (لف بلغارستان) می باشد.

معمولا جراحان پلاستیک در بلغارستان در طیف وسیعی از موضوعات مثل جراحی صورت، شکاف دهان، ترمیم لب، کاشت مو، ابدومینوپلاستی، لیپوساکشن، ترمیم شکستگی و پارکی و غیره تخصص دارند. آنها با تکیه بر سابقه کاری و تجربه کلینیکی خود می توانند در بیمارستان های خصوصی و دولتی بلغارستان و یا در کلینیک های شخصی استخدام و مشغول به کار شوند. به منظور آشنایی بیشتر با روش های مختلف مهاجرت به بلغارستان 2022 نیز می توانید از مشاوره های تخصصی ارائه شده توسط همکارانمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *