ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در تاجیکستان

رشته جراحی پلاستیک در تاجیکستان

با اینکه رشته جراحی پلاستیک در تاجیکستان یک رشته شناخته شده است اما در حال حاضر هیچ یک از دانشگاه های این کشور این دوره را ارائه نمیدهند. بنابراین متقاضیان این رشته به جای انتخاب تاجیکستان بایستی به فکر گزینه تحصیلی دیگری باشند. ولی امکان تحصیل دوره پزشکی در این کشور با شرایط آسان پذیرش و هزینه مقرون به صرفه وجود دارد. مزیت تحصیل پزشکی در تاجیکستان نیز همین دو مزیت است و بعلاوه اینکه برای اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی این کشور شما نیازی به شرکت در آزمون خاصی نداشته و با اخذ پذیرش می توانید این دوره تحصیلی 6 ساله را به زبان انگلیسی تحصیل کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را با شرایط و هزینه تحصیل دوره پزشکی (M.D.) در تاجیکستان آشنا کنند.

شرایط رشته جراحی پلاستیک در تاجیکستان

در کل بازار جراحی پلاستیک در تاجیکستان نیز داغ است و دانشجویان زیادی به دنبال تحصیل و کسب تخصص در این رشته آکادمیک می باشند. در واقع جراحی پلاستیک یا Plastic Surgery در تاجیکستان مترادف با جراحی ترمیمی یا Reconstructive Surgery می باشد. و هدف از آن نیز ترمیم اندام ها یا نقاط سوخته، بریده و یا آسیب دیده بدن می باشد. همچنین جراحان پلاستیک در 3 موضوع زیر نیز تخصص لازم را داشته و به مراجعین خود خدمات درمانی ارائه می دهند:

  • ناهنجاری های عملکردی ناشی از تصادفات، سوختگی ها، زخم ها، سرطان ها، شکستگی ها و غیره
  • عیوب مادرزادی شامل شکاف کام، لب چاک دار، مهره شکاف و غیره
  • اندام های بدنی پاره شده

ضمنا متداولترین شیوه ترمیمی نیز ترمیم مجدد سینه های قطع شده در بیماران سرطانی، جراحی دست و برداشتن تومور می باشد. اما باید دید که امکان تحصیل این رشته جذاب و پر متقاضی در تاجیکستان 2022 برای متقاضیان فراهم است یا خیر.

شرایط رشته جراحی پلاستیک در تاجیکستان

امکان تحصیل رشته جراحی پلاستیک در تاجیکستان؟

تاجیکستان از بهترین و ارزانترین مقاصد تحصیلی در آسیای مرکزی است. دانشگاه های این کشور برای تحصیل دانشجویان بین المللی فرصت های زیادی در اختیار آنها قرار می دهند. این دانشجویان نیز دلایل مختلفی برای انتخاب تاجیکستان جهت ادامه تحصیل خود دارند. از جمله این دلایل می توان به شرایط راحت پذیرش، هزینه ها و مخارج تحصیلی پایین، فرصت تحصیل به زبان انگلیسی و غیره اشاره کرد. با اینکه دانشگاه های این کشور برنامه های آموزشی مختلفی را به دانشجویان خود ارائه می دهند ولی متاسفانه خبری از برنامه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در تاجیکستان نیست.

شرایط تحصیل دوره پزشکی در تاجیکستان

همان طوری که در مطالب بالا نیز گفته شد، در حال حاضر امکان تحصیل رشته جراحی پلاستیک در تاجیکستان فراهم نیست. اما متقاضیان تحصیل این رشته می توانند به جای آن به تحصیل دوره دکتری پزشکی M.D. در تاجیکستان بپردازند. رشته ا ی که امکان تحصیل آن به زبان انگلیسی فراهم بوده و متوسط شهریه سالیانه آن در دانشگاه های علوم پزشکی تاجیکستان در حدود $4500 (دلار) می باشد. در حال حاضر نیز برترین دانشگاه های علوم پزشکی تاجیکستان 2022 از این قرار است:

دانشگاهرتبه ملی
دانشگاه پزشکی دولتی ابوعلی سینای تاجیکستان1
دانشگاه پزشکی دولتی تاجیک2
موسسه پزشکی استالین آباد3

برای اخذ پذیرش دوره پزشکی از این دانشگاه ها در تاجیکستان نیز می توان با تهیه شرایط زیر درخواست خود را به دانشگاه مربوطه ارائه کرد:

شرایط تحصیل دوره پزشکی در تاجیکستان

ضمنا شرط سنی پذیرش در دانشگاه های پزشکی دولتی تاجیکستان این است که سن متقاضیان بالای 17 سال باشد. نکته پایانی اینکه متوسط هزینه زندگی در تاجیکستان برای دانشجویان بین المللی نیز بسیار پایین بوده و بین $150 تا $200 (دلار) در ماه متغیر است.

ویزا جهت تحصیل رشته جراحی پلاستیک در تاجیکستان

پس از اتمام فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های تاجیکستان و دریافت نامه پذیرش از این دانشگاه ها اکنون نوبت آن است که دانشجویان بین المللی برای درخواست ویزای تحصیلی تاجیکستان اقدام کنند. در حقیقت ویزای تحصیلی یا ویزای آکادمیک تاجیکستان برای اتباع خارجی صادر می شود که به عنوان دانشجو در یکی از موسسات آموزش عالی این کشور پذیرفته شده اند. برای اخذ ویزای مذکور از سفارت تاجیکستان تحویل مدارک زیر الزامی است:

  • پاسپورت ملی با اعتبار حداقل 6 ماه دیگر از تاریخ ورود به تاجیکستان
  • عکس پاسپورتی جدید
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تاجیکستان
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی تاجیکستان
  • نامه پذیرش از دانشگاه تاجیکستان

شرایط کار جراحان پلاستیک در تاجیکستان

با وجود اینکه تاجیکستان به آموزش دانشجویان رشته جراحی پلاستیک نمی پردازد اما بازار کاری این کشور از استخدام جراحان پلاستیک استقبال می کند. بنابراین متخصصان و دانش آموختگان این رشته در خارج از کشور تاجیکستان می توانند با اخذ مجوز بورد پزشکی تاجیکستان وارد بازار کار این کشور شده و با استخدام در بیمارستان ها و مطب های موجود در کشور تاجیکستان از شرایط کاری و درآمدی خوبی برخوردار شوند. به طوری که آمارهای سال 2022 نشان می دهد که متوسط درآمد ماهیانه جراحان پلاستیک در تاجیکستان در حدود TJS37800 (سومونو) می باشد. در حالی که متوسط درآمد ماهیانه یک کارگر ساده در این کشور نیز حدود TJS11600 (سومونو) می باشد:

مقایسه سطح درآمدها در تاجیکستان

علاوه بر این رنج درآمد ماهیانه جراحان پلاستیک در تاجیکستان بین TJS19600 (سومونو) به عنوان پایین ترین سطح درآمدی و TJS57800 (سومونو) بالاترین سطح درآمدی متغیر است. برای اخذ راهنمائی های بیشتر درباره شرایط کار و زندگی در تاجیکستان 2022 و یا مهاجرت به تاجیکستان می توانید از مشاوره های کاملا تخصصی ارائه شده توسط مشاوران مجربمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *