ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در هند

رشته جراحی پلاستیک در هند

تقاضا برای متخصصان پزشکی به دلیل افزایش ناگوار بیماری ها روز به روز در حال افزایش است. افزایش تعداد دانشجویان خارجی در هند، این کشور را به گزینه ای جذاب تبدیل کرده است. تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در هند به دلایلی انتخاب مناسبی برای علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود. سیستم آموزشی این کشور بزرگ آسیایی در سراسر جهان شناخته شده است و تحصیل در آن این پتانسیل را دارد که یک تجربه واقعا خوب در تحصیل و زندگی دانشجویان باشد. تحصیل در برنامه های پزشکی در یک کالج دولتی خوب در هند در مقایسه با کشورهای دیگر مانند چین، روسیه و آمریکا دارای هزینه بسیار کم و مقرون به صرفه است.

همچنین همه دانشگاه های هند به روی دانشجویان بین المللی باز هستند. علاوه بر این، کالج های پزشکی هند را می توان با بهترین ها در سراسر جهان مقایسه کرد. در نهایت باید خاطر نشان ساخت که موسسات آموزش پزشکی هند دارای زیرساخت و تجهیزات خوبی هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در هند تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته جراحی پلاستیک در هند کدامند؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در هند کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته جراحی پلاستیک در هند چه رقمی است؟

در پایان، کارشناسان موسسه به معرفی مختصر کشور هند به دانشجویان می پردازند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته جراحی پلاستیک در هند

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در هند در رشته جراحی پلاستیک را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در هندرتبه در قاره آسیارتبه در جهان
All India Institute of Medical Sciences DelhiDelhi120143
Post Graduate Institute of Medical Education and ResearchChandigarh229177
King George’s Medical UniversityLucknow387340
Manipal Academy of Higher EducationManipal4108399
Jawaharlal Institute of Postgraduate Medical Education and ResearchPuducherry City5114412
Sher-i-Kashmir Institute of Medical SciencesSrinagar6146498
Indraprastha Institute of Indormation TechnologyDelhi7155516
Sanjay Gandhi Post Graduate Institute of Medical SciencesLucknow8168536
Bharati Vidyapeeth Deemed UniversityPune9169537
Banaras Hindu UniversityVaranasi10171543

مطابق جدول فوق، بهترین شهرها برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در هند بر اساس تعداد دانشگاه ها و رتبه آن ها عبارتند از: Delhi، Chandigarh، Lucknow و Manipal.

چرا تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در هند؟

با پیشرفت زیادی که در پر جمعیت ترین دموکراسی جهان در حال انجام است، دانشجویان ممکن است از خود بپرسند که آیا تحصیل در هند می تواند به آن ها کمک کند تا به اهداف تحصیلی خود برسند؟ پاسخ به این سوال “بله” است. هند با داشتن 343 دانشگاه و 17000 کالج دومین سیستم بزرگ آموزش عالی در جهان است. در مقایسه با بسیاری از کشورها، هزینه تحصیل در هند کم است. علاوه بر این، در هند طرح های مختلف مالی، وام و بورسیه برای برآمدن از پس هزینه ها در دسترس دانشجویان است. اما فقط هزینه های تحصیل در هند به زبان انگلیسی کم نیستند، هزینه زندگی در هند نیز مقرون به صرفه است.

این کشور بزرگ آسیایی یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل در رشته های پزشکی برای دانشجویان هندی و شبه قاره ای است. هند واقعا مکانی مجهز برای رشته های پزشکی است زیرا دانشکده های پزشکی دارای سابقه به طور متوسط 40 ساله در آموزش و تربیت پزشکان هستند و زیرساخت های خوبی دارند. این موسسات به تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه ها و فضای کافی برای آزمایش و تحقیق مجهز می باشند. کالج های پزشکی هند دارای رتبه های بالایی هستند و در بین بهترین ها در جهان قرار دارند.

تنوع در هند فراتر از دانشگاه است. اگر یکی از اهداف زندگی دانشجویی دیدن جهان باشد، سفر به هند یک شروع شگفت انگیز است. این کشور بزرگ چیزهای باور نکردنی زیادی برای دیدن و انجام دادن ارائه می دهد – از کوه های هیمالیا گرفته تا سواحل دیدنی قابل توجه و حتی ناشناخته. در ضمن وقتی صحبت از مهمان نوازی می شود، هندی ها جزو مهمان نوازترین مردمان جهان هستند. هند همچنین فرصت هایی را برای کشف معنویت، تاریخ، معماری باشکوه و غذاهای لذیذ به دانشجویان می دهد.

چرا تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در هند

هزینه زندگی دانشجویان رشته جراحی پلاستیک در هند

هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در هند 331.61$ (دلار آمریکا) بدون در نظر گرفتن اجاره برآورد می شود. اگر هند و ایران را از این مقایسه کنیم در می یابیم که هزینه زندگی در هند به طور متوسط 30.26% کم تر از کشور ما است. حال اگر این دو کشور را از نظر اجاره بها نیز مقایسه کنیم متوجه می شویم که اجاره بها در هند به طور متوسط 58.99% کم تر از ایران می باشد. جدول زیر بهای ماهانه اجاره آپارتمان در هند را نشان می دهد:

عنواناجاره بهای ماهانه بر حسب دلار آمریکا
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر206.97$
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر457.93$

توزیع هزینه های زندگی در هند به قرار زیر است:

حمل و نقل14.2%
پوشاک و کفش3.6%
ورزش و سرگرمی6.5%
خرید از بازار40.6%
خدمات رفاهی (ماهانه)3.7%
اجاره ماهانه19.3%
صرف غذا در رستوران12.1%

همان طور که ملاحظه شد هند کشور ارزان تری حتی نسبت به ایران است.

معرفی مختصر کشور هند

هند که رسما جمهوری هند گفته می شود کشوری در جنوب قاره آسیا است. این کشور از نظر مساحت هفتمین کشور بزرگ جهان می باشد. همچنین هند دومین کشور پر جمعیت جهان پس از چین و پر جمعیت ترین دموکراسی در جهان است. هند با کشورهای پاکستان، چین، نپال، بوتان، بنگلادش و میانمار مرز مشترک دارد. همچنین در اقیانوس هند در مجاورت مالدیو و سریلانکا قرار دارد. هند از سال 1950 یک جمهوری فدرال است که در یک سیستم پارلمانی دموکراتیک اداره می شود.

این کشور دارای یک جامعه چند زبانه و چند قومیتی است به طوری که به کشور هفتاد و ملت معروف است. از سال 1951 که هند یک کشور نسبتا فقیر بود به یک اقتصاد بزرگ با رشد سریع و یک مرکز برای خدمات فناوری اطلاعات و با طبقه اجتماعی متوسط رو به گسترش تبدیل شده است. هند نرخ فقر خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده است، البته به قیمت افزایش نابرابری اقتصادی. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در هند هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

متداول ترین سوالات در خصوص رشته جراحی پلاستیک در هند

در بخش پایانی مقاله بر آن شدیم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته جراحی پلاستیک در هند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در هند به ویزا نیاز داریم؟ آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته جراحی پلاستیک در هند هستند، باید قبل از ورود به این کشور برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند.
  • شرایط پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک در هند چگونه است؟ شرایط پذیرش دانشگاه های هند برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک نسبتا سختگیرانه و بسیار زمان بر می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *