ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در چک

رشته جراحی پلاستیک در چک

رشته جراحی پلاستیک در چک را می توان در دانشگاه های معتبر این کشور مثل دانشگاه چارلز و یا دانشگاه ماساریک ادامه تحصیل داد. کل دوره تحصیلی در این رشته حدود 11 سال می باشد که 6 سال آن مربوط به دوره پزشکی آکادمیک یا مدیکال کالج بوده و 5 سالش نیز مربوط به تخصص جراحی پلاستیک (دوره رزیدنسی) می باشد. این رشته تحصیلی در اغلب دانشگاه های چک به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود. به همین دلیل علاوه بر شرکت در آزمون ورودی و ارائه مدرک دیپلم متوسطه همچنین ارائه مدرک زبان به دانشگاه های پزشکی چک الزامی است.

معمولا سطح شهریه دانشجویان رشته های پزشکی در جمهوری چک نیز معقول است و طبق آمار هزینه سالیانه هر دانشجوی بین المللی در دانشگاه های معتبر چک بین $8000 الی $18000 (دلار) متغیر است. از طرف دیگر متوسط هزینه زندگی ماهیانه دانشجویا خارجی در چک بین $350 الی $700 (دلار) متفاوت است. همه اینها نشانگر این است که چک برای ادامه تحصیل در رشته جراحی پلاستیک از گزینه های خوب محسوب می شود. در ادامه نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا به پاسخ سوالاتتان درباب چک، دانشگاه های چک و شرایط تحصیل در چک 2022 برسید.

معرفی رشته جراحی پلاستیک در چک

یکی از محبوب ترین گرایشات رشته پزشکی کلینیکی در کشور جمهوری چک رشته جراحی پلاستیک (Plastic Surgery) می باشد. معمولا به فارغ التحصیلان از این رشته در چک، پزشک و یا جراح گفته می شود و رشته شغلی آنها مرتبط با کلینیک و بیمارستان می باشد. این دسته از متخصصان و یا بهتر بگوییم جراحان در چک در طول دوره تحصیلی خود چه به صورت عملی و چه به صورت تئوری به سه موضوع بنیادی این رشته سر و کار دارند:

معرفی رشته جراحی پلاستیک در چک

بنابراین تخصص این جراحان در چک عمدتا بر روی بدن، صورت، سینه و نیز کاشت لنز می باشد. اما خود رشته جراحی پلاستیک در چک به دو دسته اصلی جراحی ترمیمی reconstructive surgery و جراحی زیبایی یا cosmetic surgery تقسیم بندی می شود. در واقع این جراحی ترمیمی در کشور جمهوری چک است که به جراحی صورت، جراحی دست، میکرو جراحی و درمان سوختگی می پردازد. در حالی که جراحی زیبایی در چک بیشتر و بیشتر بر روی بهبود ظاهر بیمار یا مراجعه کننده تاکید می کند.

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در چک

زیربنا و شالوده تحصیل رشته جراحی پلاستیک در چک اخذ پذیرش در دوره پزشکی عمومی 6 ساله از دانشگاه های این کشور می باشد که نهایتا منجر به اخذ مدرک دکتر پزشکی (M.D) می گردد. پس از اخذ مدرک از دانشگاه علوم پزشکی چک، دانشجو بایستی برای اخذ مدرک تخصص خود در این رشته وارد دوره رزیدنسی از دانشگاه های جمهوری چک شود که طول این دوره تخصصی نیز در حدود 5 سال می باشد. اما چرا جمهوری چک؟ تحصیل با کیفیت بالا، آموزش به زبان انگلیسی و از همه مهمتر هزینه تحصیلی مقرون به صرفه باعث شده تا توجه دانشجویان و متقاضیان تحصیل در این رشته متوجه چک شود. در حال حاضر متوسط شهریه سالیانه هر دانشجوی بین المللی در چک بین $8000 الی $18000 (دلار) متغیر است. در نمودار زیر می توان با متوسط هزینه تحصیل رشته پزشکیدر سه دانشگاه معتبر جمهوری چک در سال 2022 آشنا شد:

میانگین شهریه سالیانه در دانشگاه های پزشکی چک

از سوی دیگر متوسط ماهیانه هزینه زندگی در چک برای یک دانشجوی بین المللی بین $350 الی $700 (دلار) متغیر است. در لیست زیر می توان با برخی از هزینه های زندگی دانشجویی در جمهوری چک آشنا شد:

  • خوابگاه: $171 (دلار)
  • غذا: $143 (دلار)
  • کتب: $15 (دلار)
  • حمل و نقل عمومی: $13 (دلار)

اما برای تحصیل رشته پر طرفدار و محبوب جراحی پلاستیک در جمهوری چک نیز دانشجویان گزینه های مختلفی از دانشگاه های دولتی و خصوصی در اختیار دارند که از جمله بهترین آنها می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

دانشگاهرتبه در چکرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه چارلز172231
دانشگاه ماساریک2227732
دانشگاه فنی چک3249825

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در چک

شرایط پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در چک

شیوه اخذ پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در جمهوری چک به صورت آنلاین و از طریق مکاتبه با خود دانشگاه می باشد. اما برای شروع این کار دانشجویان بایستی به چند نکته مهم توجه کنند. اولا اینکه پذیرش در دانشگاه های جمهوری چک به صورت گزینشی است. دوما نرخ پذیرش اغلب رشته های پزشکی در این کشور بین 25 تا 40% متفاوت است. سوما اینکه معیار اصلی در پذیرش دانشجوی رشته پزشکی در این کشور نیز 3 شرط زیر می باشد:

شرایط پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در چک

در ضمن مهلت اخذ پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی چک نیز بسته به دانشگاه مربوطه متفاوت است. مثلا مهلت دانشگاه چارلز از فوریه تا ژوئن هر سال ولی مهلت پذیرش دانشگاه ماساریک از جولای تا آگوست هر سال می باشد.

نحوه کار به عنوان جراح پلاستیک در چک

جمهوری چک از نظر نرخ بیکاری با رقم شاخص 3.2% در سال 2022 یکی از کشورهای اروپایی با پایین ترین نرخ می باشد. و به همین دلیل نیز چشم انداز بازار کار در این کشور اروپایی همواره روبه رشد است. آمارها نیز گویای این واقعیت است که نه تنها بیکاری جراحان پلاستیک در چک 0% بوده بلکه سطح درآمدی این متخصصان، شغل آنها را به یکی از پردرآمدترین مشاغل در جمهوری چک تبدیل کرده است. چرا که در حال حاضر متوسط درآمد ماهیانه یک جراح پلاستیک در جمهوری چک حدود CZK249000 (کرون) می باشد ولی میانگین درآمد ماهیانه یک کارگر ساده در حدود CZK60900 (کرون) می باشد:

مقایسه میانگین درآمد ماهیانه در چک

بر همین اساس بیشترین سطح درآمدی و بالاترین نرخ افزایش حقوق در کشور جمهوری چک نیز نصیب جراحان با تجربه کار بیش از 5 سال می باشد. اما سوال اینجاست که چگونه می توان به عنوان یک جراح پلاستیک در چک کار کرد؟ برای این منظور متقاضیان بایستی دو شرط ساده زیر را از قبل تامین کرده باشند. این دو شرط عبارتند از:

شروط کار به عنوان جراح پلاستیک در چک

پس فقط در این صورت است که جراحان پلاستیک می توانند در جمهوری چک کار بکنند. شما عزیزان برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار و کاریابی در جمهوری چک و نیز دریافت مشاوره های حرفه ای درباب اخذ ویزای کار در چک 2022 با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *