ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در چین

رشته جراحی پلاستیک در چین

رشته جراحی پلاستیک در چین شاخه ای از جراحی است که همچنین با عنوان جراحی ترمیمی در بین دانشجویان یا علاقه مندان نیز شناخته می شود و محدوده عمل آن اساسا شامل ترومای پوست، ترمیم/ اصلاح پوست و استخوان، عیوب مادرزادی یا اکتسابی و دفورمیته بافت ها یا اندام ها می باشد. در حال حاضر امکان تحصیل این رشته در برترین دانشگاه های چین به زبان انگلیسی و با هزینه نسبتا پایین برای دانشجویان بین المللی فراهم است. از جمله برترین دانشگاه چین و آسیا برای تحصیل این رشته جذاب و پرطرفدار می توان به کالج دانشگاه پکن یونیون اشاره کرد.

پس دانشجویان متقاضی فقط با ارائه مدرک دیپلم متوسطه و نیز مدرک زبان انگلیسی خود می توانند برای تحصیل این رشته در چین آماده شوند. در ضمن متوسط شهریه دانشجویان رشته جراحی پلاستیک در اغلب دانشگاه های چین حدود CNY50000 معادل $7852 (دلار) می باشد که در قیاس با اغلب کشورهای غربی خیلی مقرون به صرفه است. در ادامه با ما همراه شوید تا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را با شرایط کار جراحان پلاستیک در چین 2022 نیز آشنا کنند.

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در چین

جراحی پلاستیک در چین از رشته های مهم و کاربردی محسوب می شود و دانشجویان می توانند این رشته را در اغلب دانشگاه های علوم پزشکی چین ادامه تحصیل دهند. در واقع جراحی پلاستیک پلاستیک و زیبایی در چین به فرآیند، روش ها و تئوری هایی اشاره می کند که بر روی بهبود ظاهر فیزیکال شخص می پردازد. امکان تحصیل این رشته به زبان انگلیسی با هزینه های به مراتب پایین تر از کشورهای غربی در اغلب دانشگاه های چین در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا (PhD) وجود دارد. از بهترین دانشگاه های حال حاضر چین برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشگاهرتبه در چینرتبه در آسیارتبه در جهان
کالج دانشگاه پکن یونیون1125
دانشگاه شانگهای جیائو تونگ2338
دانشگاه هونگ کونگ322156
دانشگاه پکن425169
دانشگاه سیچوآن528175

شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در چین

شرایط پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک در چین

همان طوری که گفته شد، امکان تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اغلب دانشگاه های چین به زبان انگلیسی وجود دارد. منتها برای اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر چین بایستی به چند نکته توجه کرد. اول اینکه حداقل سن پذیرش دانشجوی پزشکی در چین حدود 18 سال و حداکثر سن نیز 35 سال می باشد. نکته دوم اینکه برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک در چین، دانشجویان بین المللی نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL هستند. نکته سوم داشتن مدرک دیپلم متوسطه 12 ساله با نمرات عالی در دروس شیمی، فیزیک و زیست شناسی نیز برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک در چین ضروری است. در کل شروط مهم برای پذیرش و تحصیل رشته جراحی پلاستیک در چین 2022 عبارتند از:

شروط مهم برای پذیرش و تحصیل رشته جراحی پلاستیک در چین

اما مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی چین شامل مدرک دیپلم متوسطه، توصیه نامه، گواهی عدم سوء پیشینه، انگیزه نامه، مدرک مهارت زبان انگلیسی، مدرک مهارت زبان انگلیسی، ریزنمرات تحصیلی، رسید واریز هزینه ثبت نام در دانشگاه های چین، کپی پاسپورت و عکس پاسپورتی می باشد. طبق گزارشات آماری سال 2022، متوسط شهریه سالیانه دانشجویان رشته جراحی پلاستیک حدود CNY50000 معادل $7852 (دلار) می باشد. حالا این رقم را با هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ایالات متحده با حدود $49842 (دلار) مقایسه کنید:

مقایسه هزینه تحصیل سالیانه در رشته جراحی پلاستیک در آمریکا و چین

ویزا برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک در چین

پس از اتمام گام اول پذیرش دانشجوی رشته جراحی پلاستیک حالا آنها عملا به گام آخر پذیرش خود از دانشگاه های چین می رسند. گامی که مربوط به اخذ ویزای تحصیلی چین می باشد که در کشور چین به عنوان X Visa شناخته می شود. این ویزا به دانشجویان خارجی تعلق می گیرد که خواستار تحصیل در برنامه تحصیلی بیش از 6 ماه در کشور چین هستند. در مقابل این ویزا، ویزای F Visa قرار دارد که به دانشجویان متقاضی تحصیل در کورس های آموزشی کمتر از 6 ماه در چین تعلق می گیرد. اما مدارک لازم برای درخواست ویزای X Visa چین از این قرار است:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • فرم درخواست ویزای دانشجوئی چین
  • عکس های پاسپورتی
  • نامه/ تاییدیه پذیرش از دانشگاه های چین
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی برای اقامت و تحصیل در چین
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی اسکان در چین
  • هزینه درخواست ویزای دانشجوئی چین به مبلغ $30 (دلار)

وضعیت کار جراحان پلاستیک در چین

قبل از هر چیزی بایستی به این نکته توجه داشت که دانشجویان رشته جراحی پلاستیک در چین برای کار حرفه ای در این کشور علاوه بر داشتن مدرک پایان دوره همچنین نیازمند اخذ مجوز از انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی این کشور هستند. این دسته از جراحان در چین همانند سایر جراحان چینی از پرستیژ کاری خیلی خوب و نیز سطح درآمدی نسبتا بالایی برخوردارند. و اصلا به همین علت نیز شغل آنها جزء پردرآمدترین مشاغل چین محسوب می شود. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، متوسط درآمد جراحان پلاستیک در چین 2022 حدود CNY116000 (یوآن) می باشد در حالی که متوسط درآمد ماهیانه یک کارگر ساده در این کشور در حدود CNY29300 (یوآن) است:

مقایسه میانگین درآمد ماهیانه در چین

برای مهاجرت به چین روش های مختلفی مثل تحصیل، کار، گردشگری، سرمایه گذاری و غیره وجود دارد. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا اطلاعات به روز و جامعی درباره هر یک از این روش های مهاجرتی به هموطنان گرامی ارائه دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *