ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در ژاپن

رشته جراحی پلاستیک در ژاپن

برخلاف بسیاری از رشته های تحصیلی، تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در ژاپن با محدودیت های بسیار زیادی از نظر گزینه روبرو است. ژاپن یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل است و دانشگاه های این کشور نیز از نظر علمی در سطح بسیار مناسبی قرار دارند و در رشته جراحی پلاستیک نیز توانسته اند شرایطی مشابه را به وجود آورند. با این حال، تعداد دانشگاه های این کشور که در این رشته فعالیت دارند بسیار محدود هستند و همین مسئله سبب می شود تا برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور، رقابتی بسیار سخت شکل گیرد و به همین دلیل است که افرادی می توانند در دانشگاه های این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند که از نظر علمی، رزومه ای قوی تر در اختیار داشته باشند.

رشته جراحی پلاستیک به عنوان یکی از رشته های مرتبط با تخصص پزشکی شناخته می شود و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، محدودیت های زیادی برای ورود به دانشگاه های این کشور خواهند داشت. تایید مدرک تحصیل پزشکی و همچنین یاد گیری زبان ژاپنی از جمله مهم ترین چالش هایی است که هر فرد برای ورود به این کشور با آن روبرو خواهد بود. با توجه به جذابیت های فراوانی که کشور ژاپن به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در این کشور خواهند پرداخت و به مهم ترین ابهامات در این رابطه پاسخ می دهند.

  • شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ژاپن چیست؟
  • بهترین دانشگاه های ژاپنی برای ورود به رشته جراحی پلاستیک کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در این کشور چقدر است؟
  • آیا جراحان پلاستیک در ژاپن شرایط مناسبی برای کار خواهند داشت؟

فرایند ورود به رشته جراحی پلاستیک در ژاپن

اولین گام برای ورود به رشته جراحی پلاستیک در حال حاضر، در اختیار داشتن مدرک معتبر در رشته پزشکی است و دانشگاه های ژاپن هستند که تایید می کنند آیا مدرک دریافت شده معتبر است یا خیر. بسیاری از افراد پیش از ورود به رشته جراحی پلاستیک در این کشور ناچار هستند تا مدرک خود را معادلسازی کرده و از این طریق فرایند ورود به رشته جراحی پلاستیک را برای خود ممکن سازند. به همین دلیل است که به افراد توصیه می شود تا ژاپن را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته پزشکی انتخاب کنند.

تحصیل پزشکی در ژاپن یک دوره 6 ساله است و فرد پس از آن می تواند وارد رشته جراحی پلاستیک در این کشور شود که حدودا 4 سال به طول خواهد انجامید. بازه زمانی 6 ساله تحصیل پزشکی در ژاپن به فرد کمک می کند تا به بهترین شکل زبان رسمی این کشور را نیز بیاموزد و گزینه های بسیار بیشتری را برای تحصیل در دانشگاه های این کشور داشته باشد.

برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در ژاپن می توان 10 دانشگاه در رتبه های مختلف را در نظر گرفت که البته برخی از مهم ترین آن ها به شرح تصویر زیر هستند.

دانشگاه های برتر جهت تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در ژاپن

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ژاپن

باید به این نکته اشاره داشت که دانشگاه های ژاپن هزینه های بسیار متفاوتی را برای دانشجویان در رشته های مختلف انتخاب کرده اند. باید توجه داشت که هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی ژاپن تقریبا 120% بیشتر از دانشگاه های دولتی است و همین مسئله می تواند شرایط مالی برای شرکت در دانشگاه های این کشور را دچار تغییر کند.

هزینه تحصیل در رشته جراحی پلاستیک برای دانشجویان خارجی در حدود 7200$ تا 11000$ (دلار) در سال است و دانشجویان برای این که بتوانند از شهریه سالیانه خود مطمئن شوند، باید شهریه هر دانشگاه را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهند. در ژاپن می توان به دریافت بورسیه های تحصیلی نسبتا امید داشت به ویژه آن که رشته جراحی پلاستیک یکی از رشته های پرکاربرد در عصر حاضر در بازار کار ژاپن است. هزینه زندگی در این کشور نیز حدودا 1200$ تا 1600$ (دلار) در ماه است و دانشجویان می توانند با استفاده از فرصت 28 ساعت کار در هفته در این کشور، این مبلغ را جبران کنند.

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در ژاپن

شرایط کار یک جراح پلاستیک در ژاپن

آمارها نشان می دهد که بالاترین عمل های زیبایی در حال حاضر در آسیای شرقی انجام می شود و به همین دلیل است که پزشکان جراح پلاستیک در این کشور از نظر مالی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. متوسط درآمد یک جراح پلاستیک در این کشور 1200000JPY (ین) در ماه است و افراد می توانند با استفاده از چنین درآمدی، یک زندگی در رفاه اقتصادی را برای خود و همچنین یک خانواده 4 نفره به ارمغان آورند.

با همه این تفاسیر ورود به ژاپن به عنوان دانشجو دارای شرایط خاص خود است و هر کسی توان ادامه تحصیل در این کشور را نخواهد داشت. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *