ویزای تحصیلی

رشته جراحی پلاستیک در کانادا

رشته جراحی پلاستیک در کانادا

برای تحصیل رشته جراحی پلاستیک در کانادا گزینه های بسیار زیادی در دسترس قرار دارد و هر فرد با توجه به شرایط خود باید یکی را انتخاب کند. کانادا در طول سال های اخیر به یکی از مهم ترین مقاصد تحصیلی ایرانیان تبدیل شده است و با وجود اینکه برای ادامه تحصیل در این کشور به بودجه ای نسبتا زیاد نیاز خواهد بود، فرد می تواند به عنوان یک دانشجوی نخبه، در این کشور بورسیه تحصیلی دریافت کرده و در نهایت امر بهترین شرایط را از نظر مالی برای ادامه تحصیل خود فراهم آورد. یکی از جدی ترین دلایلی که کانادا را به عنوان مقصدی مطمئن برای تحصیل تبدیل کرده است، در کنار کیفیت بالای آموزش، امکاناتی است که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

 

رشته جراحی پلاستیک Plastic Surgery به عنوان یکی از رشته های تخصص علوم پزشکی، در سال های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است و به همین دلیل می توان این رشته را به عنوان یکی از رشته های کلیدی در این زمینه معرفی کرد. کانادا نیز به این رشته توجه ویژه داشته است و رتبه بندی دانشگاه های برتر در این رشته به خوبی این مسئله را به اثبات می رساند. به دلیل حسن توجهی که به کانادا شده است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در کانادا پرداخته اند.

مهم ترین نکاتی که در رابطه با تحصیل در کانادا در رشته جراحی پلاستیک باید مورد توجه قرار داد چیست؟

  • بهترین دانشگاه های کانادا برای ادامه تحصیل در رشته جراحی پلاستیک کدامند؟
  • هزینه تحصیل و شرایط دریافت بورسیه در کانادا برای دانشجویان این رشته چیست؟
  • شرایط رسیدن به کار در کانادا به عنوان متخصص جراحی پلاستیک چیست؟

فرآیند تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در کانادا

انتخاب کانادا به عنوان مقصد تحصیلی به ویژه در رشته های پزشکی، یک چالش جدی است که فرد پیش از انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشد. یکی از مهم ترین مسائل آن است که فرد برای ورود به این رشته باید یک مدرک پزشکی معتبر را ارائه کند و به منظور دوری از معادلسازی مدرک تحصیلی، توصیه می شود تا فرد از ابتدا، تحصیل پزشکی در کانادا را تجربه کند تا علاوه بر به دست آوردن یک مدرک معتبر، شانس بیشتری برای رسیدن به پذیرش تحصیلی در مقطع تخصص داشته باشد.

جراحی پلاستیک به عنوان یک دوره تخصص پزشکی در کانادا، در یک دوره 4 ساله ارائه می شود و دانشجویان پس از آن می توانند وارد بازار کار تخصصی این رشته شوند. یکی دیگر از مزیت هایی که تحصیل در کانادا در این رشته می تواند به همراه داشته باشد، امکان تحصیل به دو زبان فرانسوی و انگلیسی در این کشور است. از طرفی کیفیت بالای آموزش در این کشور نیز بر کسی پوشیده نیست و دانشگاه های کانادا رتبه های خوبی در سطح بین الملل به دست آورده اند.

شرایط پذیرش رشته جراحی پلاستیک در کانادا

به منظور پذیرش از رشته جراحی پلاستیک در کانادا متقاضیان بایستی در ابتداء دوره مدیکال 4 تا 5 ساله خودشان را از یکی از دانشگاه های معتبر کانادایی به اتمام برسانند. سپس بایستی درخواستشان برای ثبت نام را به سرویس معادلسازی رزیدنت کانادا (CaRMS) ارایه کرده و خودشان را برای آزمون معادلسازی مدرک پزشکی MCCEE و آزمون دو بخشی ارزیابی مهارت ها و توانایی های کلینیکی MCCQE مهیا بکنند.

کل فرآیند درخواست رزیدنسی در کانادا نیز از این قرار است:

کل فرآیند درخواست رزیدنسی در کانادا

نکته آخر هم اینکه برای تکمیل پروسه درخواست پذیرش در رشته جراحی پلاستیک در کانادا ارائه یکسری مدارک به شرح زیر الزامی است:

  • مدرک دانشگاهی معتبر در رشته پزشکی
  • ریزنمرات تحصیلی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS با نمره 7.0 به بالا
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • مدارک هویتی و مالی

فرایند تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در کانادا

دانشگاه های برتر رشته جراحی پلاستیک در کانادا

کانادا یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان از نظر سطح علمی دانشگاه های خود است و به همین دلیل می توان این کشور را در جمع بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک نیز قرار داد.

جدول زیر اطلاعات دقیقی در رابطه با شرایط تحصیل در کانادا بسته به رتبه آموزشی آن ها ارائه می کند.

نام دانشگاهرتبه در آمریکای شمالیرتبه در جهان
دانشگاه تورنتو1616
دانشگاه دالهاوزی4260
دانشگاه بریتیش کلمبیا4463
دانشگاه مک گیل5073
دانشگاه مک مستر5784
دانشگاه غربی67114
دانشگاه کلگری73126
دانشگاه مونترال80151
دانشگاه آلبرتا81154

دانشجویان علاقمند به تحصیل در کانادا باید به این نکته توجه داشته باشند که هزینه تحصیل در این کشور به دانشگاه بستگی دارد اما به طور کلی می توان گفت که شهریه دانشگاه برای دانشجویان خارجی در این کشور بین 28000$ تا 35000$ (دلار کانادا) متغیر است. هزینه زندگی در کشور کانادا نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد ولی می توان آن را سالیانه در حدود 15000$ تا 20000$ (دلار) دانست.

شرایط کار جراحان پلاستیک در کانادا

بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند به کار در کانادا مشغول شوند، شرایطی را فراهم می کنند که بتوانند تحصیل در این کشور را آغاز کنند و شاید بتوان آن را ساده ترین مسیر برای رسیدن کار در این کشور دانست. بنابراین می توان گفت که تحصیل در کانادا تنها مسیری برای رسیدن به رزومه قدرتمند نیست.

برخی از مهم ترین امتیازاتی که تحصیل رشته جراحی پلاستیک در کانادا به همراه خواهد داشت، عبارتند از:

مهمترین امتیازات رشته جراحی پلاستیک در کانادا

یک جراح پلاستیک در این کشور می تواند 40500$ (دلار کانادا) در ماه درآمد داشته باشد و این مقداری بسیار قابل توجه برای رسیدن به بالاترین کیفیت زندگی در این کشور است. در صورتی که به دنبال راهی برای ورود به این کشور با فرصت های عالی پیشرفت هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته جراحی پلاستیک در کانادا

در بخش موخره مقاله پیشرو به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • فرآیند تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در کانادا چگونه است؟ جراحی پلاستیک به عنوان یک دوره تخصص پزشکی در کانادا، در یک دوره 4 ساله ارائه می شود و دانشجویان پس از آن می توانند وارد بازار کار تخصصی این رشته شوند. یکی دیگر از مزیت هایی که تحصیل در کانادا در این رشته می تواند به همراه داشته باشد، امکان تحصیل به دو زبان فرانسوی و انگلیسی در این کشور است. از طرفی کیفیت بالای آموزش در این کشور نیز بر کسی پوشیده نیست و دانشگاه های کانادا رتبه های خوبی در سطح بین الملل به دست آورده اند.
  • شرایط کار جراحان پلاستیک در کانادا چگونه است؟ بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند به کار در کانادا مشغول شوند، شرایطی را فراهم می کنند که بتوانند تحصیل در این کشور را آغاز کنند و شاید بتوان آن را ساده ترین مسیر برای رسیدن کار در این کشور دانست. بنابراین می توان گفت که تحصیل در کانادا تنها مسیری برای رسیدن به رزومه قدرتمند نیست.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *