ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در آفریقای جنوبی

رشته حسابداری در آفریقای جنوبی

رشته حسابداری در آفریقای جنوبی می تواند زمینه ساز ورود افراد به بازارهای مالی قدرتمند موجود در این کشور به صورت بلند مدت باشد. آفریقای جنوبی در زمینه های مختلفی در جمع کشورهای پیشرفته جهان به حساب می آید و یکی از برترین کشورهای موجود در این قاره است. شهروندان خارجی بسیاری در این کشور زندگی می کنند و زمینه های مختلف کاری برای آن ها در این کشور فراهم شده است. اکثر شرکت های بین المللی فعال در قاره آفریقا، آفریقای جنوبی را به عنوان مقصد خود برای فعالیت انتخاب کرده اند و این مسئله به خوبی نشان از قدرت اقتصادی این کشور دارد ضمن آن که آفریقای جنوبی در سال 2010 و در حالی که بسیاری از کشورهای جهان در بحران اقتصادی قرار داشتند، مسابقات جام جهانی فوتبال را برگزار کرد.

رشته حسابداری یکی از رشته های تحصیلی است که بازار کار بسیار مناسبی در جهان امروز دارد و افراد زیادی این رشته تحصیلی را صرفا به خاطر بازار کار مناسبی که در آینده خواهد داشت انتخاب می کنند. آفریقای جنوبی همچنین مقصد مناسبی برای تحصیل در مقطع کارشناسی است چراکه هزینه های مقرون به صرفه ای دارد و دانشجویان کمتر با مشکلات مالی در این کشور روبرو می شوند. به دلیل استقبال بسیار مناسبی که در جهان از تحصیل رشته حسابداری در آفریقای جنوبی شده است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله همین موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های آفریقای جنوبی در این رشته چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته حسابداری در این کشور چقدر است؟
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند پس از تحصیل در آفریقای جنوبی اقامت دریافت کنند؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در آفریقای جنوبی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در آفریقای جنوبی

دانشگاه های آفریقای جنوبی در سال های اخیر، رتبه های علمی خود را به صورت چشمگیری بهبود بخشیده اند و این موضوعی است که می تواند نظر بسیاری را به تحصیل در این کشور جلب کند اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که همچنان فاصله زیادی بین دانشگاه های برتر جهان و دانشگاه های آفریقای جنوبی در تمامی رشته ها از جمله حسابداری وجود دارد. برای مثال، دانشگاه کیپ توون به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته حسابداری، رتبه 192 جهان را به خود اختصاص داده است. دومین دانشگاه برتر آفریقای جنوبی در رشته حسابداری نیز دانشگاه پرتوریا است که رتبه 314 را در اختیار دارد.

دانشجویان خارجی به راحتی این فرصت را خواهند داشت که در این کشور به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند و این یک فرصت بسیار خوب برای علاقمندان به کار پس از تحصیل در خارج از این کشور نیز به حساب می آید. برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور در رشته حسابداری، دریافت حداقل نمره 6 در آزمون آیلتس الزامی است.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در آفریقای جنوبی

هزینه تحصیل رشته حسابداری در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای جهان برای تحصیل به ویژه در مقطع کارشناسی حسابداری است. دانشجویان این مقطع برای تحصیل خود تنها 1600$ تا 3200$ (دلار) در سال را به عنوان شهریه خود به دانشگاه پرداخت می کنند اما شهریه تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد در حدود 5200$ تا 8800$ (دلار) در سال است که اختلاف بسیار زیادی را نشان می دهد.

دانشجویان علاوه بر هزینه های تحصیل در آفریقای جنوبی باید به هزینه زندگی در این کشور نیز توجه داشته باشند که به شدت به محل تحصیل و زندگی فرد وابسته است. به طور متوسط می توان گفت که برای زندگی در این کشور، یک دانشجو به طور ماهانه به مبلغی در حدود 350$ تا 700$ (دلار) نیاز خواهد داشت. خوشبختانه دانشجویان خارجی می توانند در خاک آفریقای جنوبی به کار ضمن تحصیل نیز مشغول شوند اما با توجه به این که اکثر کارهای بی نیاز از مدرک تحصیلی توسط شهروندان این کشور اشغال شده است، کاریابی برای دانشجویان در این کشور چندان ساده نخواهد بود.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی یکی از کشورهایی است که به نیروی کار متخصص در زمینه های مختلف نیاز دارد و زمانی که صحبت از کار حسابداری در میان باشد، بدون تردید نیازهای فراوانی در بازار کار این کشور وجود دارد. سطح تحصیلات در میان شهروندان بومی در این کشور بسیار پایین است و کمتر دانشجوی بومی را می توان یافت که در این کشور تحصیل کند و پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، خاک این کشور را ترک نکند.

از همین رو شهروندان خارجی این فرصت را خواهند داشت که پس از تحصیل در آفریقای جنوبی به کار در این کشور مشغول شوند و اقامت آن را به دست آورند. حسابداران نیز به دلیل تخصص خود یکی از مشاغل مورد نیاز در این کشور تلقی می شوند و می توانند به کاریابی در این کشور امیدوار باشند. این افراد همچنین به درآمد نسبتا خوبی در آفریقای جنوبی دسترسی دارند که می تواند شرایط زندگی مناسب در این کشور را برای آن ها ایجاد کند. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک حسابدار در آفریقای جنوبی نشان داده شده است.

درآمد سالانه یک حسابدار در کشور آفریقای جنوبی

دسترسی به چنین درآمدی می تواند شرایط مناسب اقتصادی را برای یک خانواده کم جمعیت ایجاد کند اما شرایط زندگی در این کشور به گونه ای است که اکثر جمعیت تحصیل کرده در آن ترجیح می دهند برای کار به سایر کشورهای مطرح جهان مهاجرت کنند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با انواع روش های مهاجرتی، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *