ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در اسلوونی

رشته حسابداری در اسلوونی

رشته حسابداری در اسلوونی یکی از معدود رشته های تحصیلی است که جایگاه علمی مناسبی در جهان دارد و می تواند مزایای فراوانی به همراه داشته باشد. کشورهایی نظیر اسلوونی از جمله کشورهایی هستند که کمتر مورد توجه علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور قرار می گیرند و علت اصلی آن نبود امکانات مناسب تحصیلی و کیفیت آموزش در این کشورها است. در این میان تحصیل رشته حسابداری در این کشور می تواند در برخی از موارد یکی استثنا باشد چراکه دانشگاه های اسلوونی در این زمینه پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده اند و این موضوعی است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

رشته حسابداری از جمله رشته های تحصیلی پرکاربرد در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره است چراکه در همه این حوزه ها، جابجایی پول امری طبیعی است و نبود یک حسابدار در این بین، می تواند شرایط نامناسب مالی را برای صاحبان مشاغل و قدرت ایجاد کند. در نتیجه می توان گفت که حسابداران حرفه ای شانس بالایی برای کاریابی خواهند داشت و می توانند از این طریق شرایط مناسبی را برای خود در بازارهای کار جهانی ایجاد کنند. تخصص حسابداران به آن ها کمک خواهد کرد تا بتوانند شرایط بسیار مناسب تری را برای خود ایجاد کنند. به دلیل شرایط مناسب تحصیل در رشته حسابداری، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله شرایط تحصیل همین رشته در اسلوونی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در اسلوونی چیست؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های اسلوونی چقدر است؟
  • آیا دانشجویان خارجی، پس از تحصیل در اسلوونی، شانسی برای دریافت اقامت خواهند داشت؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در کشور اسلوونی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در اسلوونی

رشته حسابداری در کشور اسلوونی یکی از معدود رشته هایی است که موفق به کسب رتبه جهانی شده است و به همین دلیل می توان به افرادی که رزومه سطح متوسط در اختیار دارند، توصیه کرد که شرایط تحصیل در این کشور را نیز مورد توجه قرار دهند. باید به این نکته نیز توجه داشت که دانشگاه های بسیار زیادی در کشور اسلوونی برای تحصیل در این رشته وجود دارد اما فقط یک دانشگاه در این کشور موفق به کسب رتبه بین المللی شده است.

دانشگاه لوبلیانا در پایتخت اسلوونی در رشته حسابداری و سایر رشته های مرتبط به امور مالی، برترین دانشگاه این کشور برای تحصیل است. رشته حسابداری در این دانشگاه رتبه 371 جهانی را در اختیار گرفته است و این مسئله ای است که به شدت بر جذابیت های تحصیل در اسلوونی در رشته حسابداری برای دانشجویان با رزومه متوسط می افزاید. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این رشته فرصت دارند تا به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل بپردازند و نیازی به یادگیری زبان اسلونیایی نخواهند داشت.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در اسلوونی

هزینه تحصیل رشته حسابداری در اسلوونی

رشته حسابداری از آن دسته رشته های تحصیلی است که کمتر وارد دروس عملی و آزمایشگاهی می شود و به همین دلیل در مقایسه با بسیاری از رشته های تحصیلی در دانشگاه های رده متوسط، هزینه های مقرون به صرفه تری دارد. برای تحصیل در این رشته در کشور اسلوونی، دانشجویان به طور متوسط به 3500€ تا 6200€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت که البته این مبلغ برای تحصیل در بسیاری از کشورهای جهان که دارای شرایط بهتر هستند نیز کفایت می کند.

در طرف دیگر دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز محاسبه کنند. به طور متوسط می توان گفت که برای زندگی در لوبلیانا به عنوان پایتخت اسلوونی، یک دانشجوی خارجی ماهانه به مبلغی در حدود 550€ تا 700€ (یورو) نیاز خواهد داشت تا بتواند از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کند. از آن جا که دانشجویان خارجی امکان کار ضمن تحصیل را نیز خواهند داشت، تامین هزینه های زندگی در این کشور نمی تواند دغدغه آنچنانی برای دانشجویان به همراه داشته باشد.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور اسلوونی

با دریافت مدرک دانشگاهی در کشور اسلوونی به دانشجویان یک اقامت موقت اعطا می گردد تا از این طریق بتوانند پروسه کاریابی در این کشور را پیگیری کنند و در صورتی که به شغل مورد نظر خود در این رشته دست پیدا کنند، می توانند این اقامت موقت را به اقامت کاری در اسلوونی تبدیل کنند. دریافت اقامت کاری در اسلوونی یکی از بهترین مسیرها برای رسیدن به اقامت بلند مدت این کشور اروپایی است.

شرایط زندگی در اسلوونی نسبتا مناسب است و افرادی که در این کشور زندگی می کنند، زندگی آرام و بدون تنشی را خواهند داشت. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان پس از تحصیل نیز ترجیح می دهند در این کشور اقامت داشته باشند. شرایط کار حسابداران در کشور اسلوونی نیز به خوبی فراهم شده است و در همین راستا می توان گفت که کاریابی در اسلوونی برای متقاضیان کار در این کشور بسیار مناسب است. درآمد حسابداران در اسلوونی بسیار مناسب است و نمودار زیر به خوبی این موضوع را نشان می دهد.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور اسلوونی

باید در نظر داشت که درآمد یک حسابدار اگرچه در اسلوونی مناسب است اما در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی، فاصله بسیار زیادی برای رسیدن به درآمد بالا وجود دارد. با همه این تفاسیر اگر رزومه قدرتمندی در اختیار ندارید، بد نیست اسلوونی را نیز در لیست گزینه های مورد نظر خود قرار دهید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برای همراهی و راهنمایی شما در زمینه مهاجرت به خارج از کشور برخوردار هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *