ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در اسپانیا

رشته حسابداری در اسپانیا

رشته حسابداری در اسپانیا از جمله رشته های تحصیلی است که در دانشگاه های بسیاری ارائه می شود و کیفیت آموزش در آن نیز در بالاترین سطح قرار دارد. دانشگاه های اسپانیا هزینه های کمی را برای تحصیل دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند و این مسئله سبب جذاب تر شدن ورود به این دانشگاه ها شده است. هزینه های زندگی در بسیاری از شهرهای اسپانیا نیز بسیار مناسب است و در چنین شرایطی می توان گفت که تحصیل در کشور اسپانیا از نظر اقتصادی بسیار مناسب است. شهروندان خارجی برای ورود به کشور اسپانیا باید مدرک زبان در اختیار داشته باشند و برای تحصیل در برخی از دانشگاه های این کشور، نیازی به ارائه رزومه قوی نیست.

رشته حسابداری از جمله رشته هایی است که در تمامی پروسه های اقتصادی نقش ویژه ای بازی می کند و به همین دلیل است که کشورهای پیشرفته جهان تلاش می کنند تا علوم جدید را به سرعت در دانشگاه های خود ارائه کنند تا بتوانند از این طریق افرادی را پرورش دهند که شایستگی کار در این کشور را خواهند داشت و می توانند با عملکرد خود، شرایط مناسب اقتصادی را برای شرکت ها و ارگان های مختلف ایجاد کنند. اهمیت رشته حسابداری بر هیچ کس پوشیده نیست و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته اند تا علاقمندان با آگاهی کافی در این زمینه گام بردارند.

  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در این کشور چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های اسپانیا از اعتبار بالایی برخوردار هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته حسابداری در این کشور چه مقدار است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور اسپانیا چگونه است؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در کشور اسپانیا چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور اسپانیا

دانشجویانی که رشته حسابداری را برای آینده تحصیلی خود انتخاب کرده اند، باید اسپانیا را به عنوان یک گزینه خوب و مقرون به صرفه در نظر داشته باشند. دانشجویان خارجی در این کشور اجازه خواهند داشت تا به زبان انگلیسی یا اسپانیایی به ادامه تحصیل بپردازند و بدیهی است که یادگیری زبان اسپانیایی و تحصیل به این زبان، به دانشجویان فرصت های بیشتری را برای دریافت پذیرش می دهد. البته افرادی که قصد اقامت بلند مدت در اسپانیا را ندارند یا حساسیت آن ها بر روی مقصد تحصیلی خود کم است، بهتر است به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

دانشگاه ناوارا بهترین دانشگاه کشور اسپانیا برای تحصیل در رشته حسابداری است و در رده بندی های جهانی رتبه 71 را به دست آورده است. دانشگاه کارلوس سوم در مادرید نیز در این رشته رتبه 86 را به خود اختصاص داده است و از دیگر دانشگاه های برتر جهان برای تحصیل در این رشته است. دانشگاه پومپئو فابرا (بارسلونا) نیز به طور مشترک با همین دانشگاه در رتبه 86 جهان قرار دارد. دانشگاه رومون لیول در بارسلونا نیز دیگر دانشگاه برتر این کشور در رشته حسابداری است که رتبه 118 جهان را در اختیار گرفته است. از دیگر دانشگاه های برتر این کشور برای تحصیل در رشته حسابداری می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه کوپلوتنسه مادرید
  • دانشگاه اتونوما بارسلونا
  • دانشگاه اتونوما مادرید
  • دانشگاه IE
  • دانشگاه بارسلونا

تمامی دانشگاه هایی که از آن ها یاد شده است، رتبه های کمتر از 150 جهان را در رشته حسابداری به دست آورده اند.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور اسپانیا

هزینه تحصیل رشته حسابداری در اسپانیا

یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل در کشور اسپانیا، به عنوان دانشجوی خارجی آن است که نیازی به پرداخت هزینه های سنگین تحصیل همچون کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و غیره وجود ندارد و دانشجویان با هزینه های بسیار کمتر در این کشور می توانند هزینه های زندگی و تحصیل خود را پرداخت کنند. البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که امکان دریافت بورسیه تحصیلی در کشور اسپانیا به همین دلیل بسیار کم تر است.

برای تحصیل در رشته حسابداری در کشور اسپانیا، دانشجویان به حدود 900€ تا 3400€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت که در برخی از مواقع می توان آن را به عنوان ارزان ترین کشورهای اروپایی نیز معرفی کرد. دانشجویان برای زندگی خود در اسپانیا نیز به سرمایه زیادی نخواهند داشت. هزینه زندگی در شهرهای متوسط و کوچک اسپانیا، 350€ تا 700€ (یورو) در ماه است اما در شهرهای مادرید و بارسلونا، هزینه زندگی در حدود 1000€ (یورو) در ماه خواهد بود. با توجه به این که دانشجویان می توانند در کشور اسپانیا به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند، می توان گفت که دانشجویان به راحتی می توانند هزینه های مربوط به زندگی خود در کشور اسپانیا را از طریق کار دانشجویی تامین کنند.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور اسپانیا

با دریافت مدرک تحصیلی از کشور اسپانیا، دانشجویان خارجی این فرصت را خواهند داشت تا به جستجوی کار در این کشور بپردازند و در صورتی که بتوانند قرارداد کاری در این کشور امضا کنند، اقامت تحصیلی آن ها به اقامت کاری تبدیل خواهد شد و می توانند از مزایای بسیار زیاد زندگی در اسپانیا بهره ببرند. بسیاری از شهروندانی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی به اسپانیا سفر می کنند، پس از دریافت مدرک خود وارد بازار کار می شوند و پس از آن برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام می کنند تا از این طریق بتوانند هزینه های تحصیل خود را از بین ببرند.

حسابداران برای رسیدن به کار در اسپانیا شانس بسیار زیادی دارند و این مسئله ای است که بر جذابیت و اهمیت تحصیل در این کشور می افزاید. متوسط درآمد این افراد نیز در اسپانیا بسیار مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به نمودار زیر توجه داشته باشید.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور اسپانیا

باید در نظر داشت که این میزان از درآمد برای زندگی در شهرهای بزرگ اسپانیا نیز کافی است اما حسابدارانی که در کشورهای پیشرفته تر زندگی می کنند، درامد بالاتری را به دست می آورند. با همه این تفاسیر با توجه به کیفیت بالا و هزینه های مقرون به صرفه موجود در این کشور، اسپانیا را می توان به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور معرفی کرد. در صورت تمایل به مهاجرت به خارج از کشور، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *