ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در اسکاتلند

رشته حسابداری در اسکاتلند

رشته حسابداری در اسکاتلند یکی از رشته های تحصیلی است که می تواند به رزومه تحصیلی فرد اعتبار فراوانی ببخشد و او را آماده ورود به بازار کار کند. اسکاتلند یکی از کشورهای مرتبط با بریتانیای کبیر است و شرایط تحصیل و زندگی در این کشور شباهت های بسیاری با کشور انگلستان دارد. با توجه به این که هزینه های زندگی در این کشور به نسبت انگلستان کمی کمتر است، بسیاری از دانشجویانی که به تحصیل در انگلستان علاقه دارند اما نمی توانند هزینه های مربوطه را پرداخت کنند، اسکاتلند را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب می کنند چرا که کیفیت تحصیل در این کشور همتراز با انگلستان است.

رشته حسابداری از آن دسته رشته های تحصیلی است که فارغ التحصیلان آن شانس بسیار بالایی برای ورود به بازار کار خواهند داشت چرا که تمامی ارگان هایی که بحث درآمد در آن ها مطرح می شود، به نیروی کار در بخش حسابداری نیاز خواهند داشت. در چنین شرایطی است که می توان گفت تحصیل در رشته حسابداری برای افرادی که به علم اعداد علاقه دارند، می تواند یک گزینه عاقلانه و البته ایده آل باشد. متخصصین حوزه حسابداری در کشورهای مختلف جهان نقش بسیار روشنی در اقتصاد ایفا می کنند و به همین دلیل است که حضور آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

از همین رو، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور اسکاتلند چیست؟
  • آیا دانشجویان در اسکاتلند هزینه های کمتری نسبت به انگلستان پرداخت می کنند؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در اسکاتلند چگونه است؟
  • آیا حسابداران در کشور اسکاتلند درآمد مناسبی به دست می آورند؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در اسکاتلند

اسکاتلند یکی از کشورهای جهان است که با وجود کیفیت بالای تحصیل، کمتر مورد توجه قرار گرفته است چراکه همواره با کشور انگلستان مقایسه می شود و بدیهی است که دانشگاه های این کشور قابلیت رقابت با 10 دانشگاه برتر این کشور را به سختی خواهند داشت. با این حال در رده بندی های بین المللی دانشگاه های جهان، دانشگاه های اسکاتلند نیز در کنار دانشگاه های انگلستان، با عنوان دانشگاه های بریتانیای کبیر مورد سنجش قرار گرفته اند.

دانشگاه ادینبورگ به عنوان نهمین دانشگاه برتر بریتانیا، بهترین دانشگاه اسکاتلند برای تحصیل در رشته حسابداری به حساب می آید و دانشگاه گلسکو نیز دومین دانشگاه برتر این کشور برای تحصیل در رشته حسابداری به شمار می رود. این دانشگاه در رده 13 بهترین دانشگاه های بریتانیا قرار گرفته است و یکی از دانشگاه های برتر جهان در این رشته است که رتبه 114 جهان را به خود اختصاص داده است.

برای ورود به دانشگاه های اسکاتلند، دانشجویان باید مدرک زبان خود را پیش از اقدام برای دریافت پذیرش در اختیار داشته باشند و رزومه تحصیلی آن ها نیز نقش مهمی در دریافت پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور خواهند داشت.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در اسکاتلند

هزینه تحصیل رشته حسابداری در اسکاتلند

هزینه تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان ایرانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در بسیاری از موارد متقاضیان ایرانی به دنبال ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل هستند و یا به دنبال راهی می گردند که بتوانند برای ادامه تحصیل خود از بورسیه تحصیلی استفاده کنند. اسکاتلند اما یکی از کشورهای گرانقیمت جهان برای تحصیل است اما به نسبت انگلستان، کشوری ارزان تر به حساب می آید.

هزینه تحصیل در اسکاتلند در رشته حسابداری برای دانشجویان خارجی در این کشور بین 13500£ تا 22000£ (پوند) در سال است و این مسئله می تواند فشارهای مالی زیادی را به دانشجویان تحمیل کند. دانشجویان نخبه می توانند از بورسیه های تحصیلی این کشور استفاده کنند و امکان دریافت وام های دانشجویی نیز برای بسیاری از افراد وجود دارد.

در کنار هزینه های تحصیل، دانشجویان باید به هزینه های زندگی در اسکاتلند نیز توجه داشته باشند که معمولا بیش از 1000£ (پوند) در ماه است. دانشجویان خارجی در این کشور فرصت کار ضمن تحصیل را خواهند داشت و این فرصت مناسبی برای تامین هزینه های زندگی در این کشور برای دانشجویان است.

فرصت های شغلی در رشته حسابداری در اسکاتلند

یکی از اصلی ترین دلایلی که دانشجویان بین المللی از سراسر جهان تحصیل رشته حسابداری در اسکاتلند را برای آینده خود انتخاب می کنند، فرصت های شغلی ایده آل در این کشور می باشد. زیرا دولت اسکاتلند با همکاری دانشگاه های این کشور فرصت های شغلی ایده آلی را برای فارغ التحصیلان رشته حسابداری ارائه کرده اند. به طور کلی مشاغل حسابداری در اسکاتلند را می توان به دو حوزه کلیدی تقسیم کرد، که شامل حسابداری مدیریت و حسابداری مالی می شود.

البته لازم به ذکر است که، اغلب فارغ التحصیلان رشته حسابداری در اسکاتلند، وارد حوزه ای می شوند که می توانند فرصت های شغلی مختلف مانند موارد زیر را ایجاد کند:

فرصت های شغلی در رشته حسابداری در اسکاتلند

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور اسکاتلند

اسکاتلند کشوری با کیفیت زندگی بالا است و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، فرصت خواهند داشت تا در این کشور به جستجوی کار بپردازند و از این طریق مسیر دریافت اقامت خود در این کشور از طریق کار را هموار سازند. دریافت ویزای کاری در اسکاتلند، امتیازات بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت و دانشجویان می توانند با استفاده از این امکان اقامت دائم و پس از آن پاسپورت اسکاتلند را نیز به دست آورند.

حسابداران در کشور اسکاتلند شانس بسیار مناسبی برای کاریابی خواهند داشت و این مسئله ای است که می تواند بسیار را بر آن دارد که در رابطه با تحصیل در این کشور نیز تفکر کنند. حسابداران در اسکاتلند، درآمد بسیار مناسبی را در اختیا دارند و این مسئله به خوبی در نمودار زیر قابل مشاهده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور اسکاتلند

در چنین شرایطی می توان گفت که درآمد یک حسابدار در کشور اسکاتلند برای گذراندن زندگی در رفاه اقتصادی فراهم شده است و افرادی که در این حوزه کار می کنند. معمولا دغدغه ای برای ادامه زندگی خود نخواهند داشت. با این وجود تحصیل در این کشور نیازمند در اختیار داشتن منابع مالی مشخص برای طول تحصیل در این کشور است. در صورتی که به دنبال راهی برای رسیدن به بهترین کشورهای جهان هستید، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برای همراهی شما در این زمینه برخوردار هستند.

سوالات کلیدی در خصوص رشته حسابداری در اسکاتلند

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از مهم ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته حسابداری در اسکاتلند پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته حسابداری در اسکاتلند برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟ تمامی دانشجویان بین المللی که مشغول به تحصیل رشته حسابداری در اسکاتلند هستند، می توانند 18 ساعت در هفته به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند.
  • طول دوره تحصیل رشته حسابداری در اسکاتلند چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته حسابداری در اسکاتلند همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی 3 تا 4 سال تحصیل برای دریافت مدرک کارشناسی در این رشته می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *