ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در امارات

رشته حسابداری در امارات

رشته حسابداری در امارات در دانشگاه های این کشور به راحتی در دسترس است اما در رابطه با کیفیت آموزش در این کشور باید تحقیقات بیشتری صورت پذیرد. بسیاری از دانشگاه های امارات وابسته به دانشگاه های خارجی هستند و یا ارتباط مستقیم با آن ها دارند اما همچنان در رتبه بندی های جهانی جایگاهی را به دست نیاورده اند. باید در نظر داشت که چنین مسئله ای با هزینه های بالای تحصیل در این کشور همخوانی ندارد و بسیاری از علاقمندان به تحصیل در این کشور را از تصمیم خود منصرف می سازد. دانشگاه های امارات در تلاش هستند تا با استفاده از اساتید بین المللی کیفیت آموزش در دانشگاه های خود را افزایش دهند اما همچنان باید منتظر ماند تا دانشگاه های این کشور به لیست دانشگاه های برتر جهان اضافه شوند.

امارات و به ویژه شهرهای دبی و ابوظبی به عنوان قطب های اقتصادی حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه شناخته می شوند و این مسئله برای اهمیت یافتن رشته های مرتبط با علوم اقتصاد از جمله حسابداری در این کشور کافی است. حسابداران در کشور امارات به شدت مورد نیاز هستند و روابطی که با نیروی کار خارجی در این کشور برقرار می کنند و البته حجم بسیار زیادی از مبادلات که در این کشور انجام می شود، بر اهمیت حضور آن ها در این کشور افزوده است. به دلیل همین مسائل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل رشته حسابداری در امارات را مورد بررسی قرار می دهند.

  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در امارات چیست؟
  • هزینه تحصیل دانشجویان خارجی در امارات چقدر است؟
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند پس از تحصیل خود اقامت امارات را به دست آورند؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در امارات چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور امارات

همانطور که در بخش قبل نیز اشاره شد، دانشگاه های امارات فاصله زیادی به استانداردهای جهانی برای آموزش دارند و همین مسئله سبب شده است تا دانشگاه های این کشور در رده بندی های جهانی جایگاهی نداشته باشند. در نتیجه در صورتی که فردی به دنبال تحصیل در کشورهای با کیفیت است، باید امارات را از میان گزینه های خود برای تحصیل در خارج از کشور حذف کند.

رشته تحصیلی حسابداری، در بسیاری از دانشگاه های امارات در دسترس است و یکی از عمده ترین دلایل آن، اهمیت حضور حسابداران در بازار کار امارات است. افرادی که در این زمینه قصد کار در امارات را دارند، باید در نظر داشته باشند که به مدرک دانشگاهی نیاز خواهد داشت و چه بهتر که این مدرک در امارات دریافت شده باشد که مورد تایید قرار دارد.

دانشگاه های امارات فرصت تحصیل در رشته حسابداری به زبان انگلیسی را در اختیار علاقمندان به این رشته قرار داده اند و این یکی از معدود برتری های تحصیل در امارات در رشته حسابداری است.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور امارات

هزینه تحصیل رشته حسابداری در امارات

با وجود اینکه تحصیل در امارات از کیفیت کافی برخوردار نیست، اما دانشگاه های این کشور شهریه های سنگینی را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند و همین مسئله سبب شده است که ارزش مالی تحصیل در این کشور با کشورهایی همچون کانادا، آمریکا، استرالیا و غیره همتراز شود. دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته حسابداری در دانشگاه های امارات باید شهریه ای در حدود 16000$ تا 23000$ (دلار) را به صورت سالیانه به دانشگاه پرداخت کنند.

در سوی دیگر هزینه های زندگی در کشور امارات نیز به شدت گران است و دانشجویان برای زندگی خود در این کشور به طور متوسط به 800$ تا 1200$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت. با توجه به عدم امکان کار دانشجویی در حین تحصیل، می توان امارات را به عنوان یکی از غیر اقتصادی ترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور برشمرد.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور امارات

اگرچه تحصیل در امارات اقتصادی نیست اما باید در نظر داشت که شرایط کار در این کشور بسیار مناسب است و دانشجویانی می توانند با پرداخت هزینه های سنگین برای تحصیل خود در این کشور، شرایطی را فراهم کنند که به درآمد بالای موجود در اکثر مشاغل این کشور دست پیدا کنند.

حسابداران در امارات فرصت های شغلی بسیاری را در اختیار خواهند داشت و از این طریق می توانند اطمینان حاصل کنند که پس از تحصیل در این کشور می توانند به اشتغال در امارات امید داشته باشند. حسابداران در امارات به درآمد بسیار خوبی دسترسی دارند و این مسئله می تواند برجذابیت های تحصیل در این کشور بیافزاید. البته باید در نظر داشت که در حال حاضر، کار در امارات به عنوان یک شهروند ایرانی بسیار دشوار است. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک حسابدار در امارات نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور امارات

اگرچه کیفیت زندگی در امارات مناسب است و درآمد حسابداران در این کشور بسیار خوب است، اما باید به این نکته توجه داشت که هزینه های تحصیل در این کشور چندان مناسب نیست. در صورتی که به دنبال تحصیل در بهترین کشورهای جهان با توجه به شرایط خود هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا با توجه به تجربه خود در مسیر اعزام دانشجو و نیروی کار به خارج از کشور، شما را راهنمایی و در صورت تمایل همراهی نمایند.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته حسابداری در امارات

  1. عاطفه فاضل گفت:

    سلام دانشجو دکترا حسابداری هستم اگر بخواهم برای شغل حسابداری به امارات بروم چه شرایطی دارد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حال حاضر امارات به ایرانی ها ویزای کاری جدید نمی ده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *