ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در اوکراین

رشته حسابداری در اوکراین

رشته حسابداری در اوکراین از جمله رشته های تحصیلی است که در تمامی دانشگاه های غیر پزشکی این کشور ارائه می شود و جایگاه بالایی در این کشور دارد. علاقمندان به تحصیل در کشورهای ارزان قیمت جهان می توانند به اکراین به عنوان یکی از کشورهای در دسترس برای تحصیل توجه ویژه داشته باشند چراکه علاوه بر هزینه های تحصیل، هزینه زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویان فرصت های کاری مناسبی پس از تحصیل در اوکراین خواهند داشت و تنها نکته ای که باید در رابطه با تحصیل در این کشور به آن توجه داشت، مدت زمانی است که دانشجویان برای تحصیل در این کشور صرف می کنند که معمولا بیشتر از سایر کشورهای مطرح جهان است.

دانشگاه های اوکراین در برخی از رشته های تحصیلی موفق به کسب جایگاه های برتر جهانی شده اند اما تحصیل در رشته حسابداری در این کشور شرایطی متفاوت به همراه دارد و علاقمندان به تحصیل در این کشور، پیش از اقدام برای دریافت پذیرش تحصیلی باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند. تحصیل در اوکراین نمی تواند رزومه فرد را معتبرتر از گذشته سازد اما باید به این نکته توجه داشت که می تواند پلی مستحکم برای ورود به کشورهای اروپایی باشد. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم گرفته اند تا شرایط تحصیل رشته حسابداری در اوکراین را مورد بررسی قرار دهند تا علاقمندان به این رشته با اگاهی کامل در این مسیر حرکت کنند.

  • شرایط ورود به دانشگاه های اوکراین در رشته حسابداری چیست؟
  • متوسط هزینه تحصیل رشته حسابداری در کشور اوکراین چقدر است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در اوکراین برای شهروندان خارجی فراهم است؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در کشور اوکراین چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور اوکراین

اوکراین یکی از کشورهای اروپای شرقی است که در سال های اخیر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. شرایط مناسب تحصیل در این کشور و مراحل دریافت پذیرش و ویزای این کشور سبب شده است تا تعداد متقاضیان تحصیل در این کشور به صورت پیوسته در حال افزایش باشد.

رشته حسابداری در اوکراین یکی از رشته هایی است که در بسیاری از دانشگاه های این کشور ارائه می شود و دانشجویان می توانند با تحصیل در این رشته، شرایط زندگی بهتر در بسیاری از کشورهای اروپایی را برای خود فراهم آورند. باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان نمی توانند به صورت مستقیم وارد دانشگاه های کشور اوکراین شوند بلکه باید در آزمون های ورودی پادفک نیز شرکت کنند. از آنجا که تحصیل در اوکراین به زبان های روسی، اوکراینی و انگلیسی امکان پذیر است، دانشجویان می توانند بدون نیاز به مدرک زبان در این دوره ها شرکت کرده و در نهایت کلید ورود به دانشگاه های این کشور را به دست آورند.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور اوکراین

هزینه تحصیل رشته حسابداری در اوکراین

یکی از مهم ترین امتیازاتی که تحصیل در اوکراین به همراه دارد آن است که دانشجویان برای سپری کردن دوره تحصیل خود در این کشور، نیاز چندانی به مبالغ سنگین نخواهند داشت و می توانند با هزینه های معقول در دانشگاه های این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند.

دانشجویان برای پرداخت شهریه خود در رشته حسابداری، به طور متوسط به مبلغی در حدود 1200$ تا 3500$ (دلار) نیاز خواهند داشت ولی باید به این نکته توجه داشت که امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور در پایین ترین سطح خود قرار دارد و دانشجویان باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

در کنار هزینه های تحصیل در این کشور، هزینه زندگی در آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. دانشجویان می توانند به طور متوسط با در اختیار داشتن 250$ (دلار) هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش دهند و این مسئله سبب شده است تا اوکراین یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای جهان برای تحصیل در خارج از کشور باشد. دانشجویان خارجی در اوکراین فرصت کار ضمن تحصیل را نیز خواهند داشت و این یک فرصت بسیار مناسب برای تامین هزینه های زندگی در این کشور است.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور اوکراین

دانشجویان خارجی در اوکراین این فرصت را خواهند داشت که پس از تحصیل خود در این کشور به کار مشغول شوند و از این طریق شرایط زندگی خود در اوکراین را فراهم کنند. باید به این نکته نیز اشاره داشت که بسیاری از شهروندان اوکراینی شرایط زندگی در روسیه را به زندگی در کشور خود ترجیح می دهند و این مسئله باید مورد توجه علاقمندان به زندگی در این کشور قرار داشته باشد.

زمانی که یک دانشجوی خارجی در اوکراین شغل مورد نظر خود را به دست آورد، می تواند اقامت خود در این کشور را به اقامت کاری تبدلی کند و در نتیجه اقامت این کشور را برای خود و سایر اعضای خانواده به ارمغان آورد. در چنین شرایطی است که تحصیل در اوکراین برای بسیاری حائز اهمیت است. رشته حسابداری از آن جمله رشته های تحصیلی است که می تواند شرایط مناسب کاری را برای یک فرد ایجاد کند. حسابداران در اوکراین از درآمد مناسبی برخوردار هستند و نمودار زیر این مسئله را اثبات می کند.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور اوکراین

با وجود این که امکان کار پس از تحصیل در این کشور فراهم است، نمی توان گفت که اوکراین مقصد مناسبی برای زندگی و اقامت دائم است. شاید بهتر باشد تا افرادی که توان مالی کافی ندارند، از اوکراین به عنوان پلی برای تحصیل در اروپا و رسیدن به اقامت این کشور استفاده کنند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *