ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در ایرلند

رشته حسابداری در ایرلند

رشته حسابداری در ایرلند از جمله رشته های تحصیلی است که فاکتورهای آموزشی در آن شباهت بسیاری به استانداردهای موجود در انگلستان دارد. برخی از دانشگاه های ایرلند رتبه های برتر جهانی در رشته حسابداری را به دست آورده اند و این موضوعی است که می تواند بر جذابیت های تحصیل در این کشور به عنوان یک دانشجوی خارجی بیافزاید. باید در نظر داشت که تحصیل در ایرلند و انگلستان شباهت های بسیاری دارد و با توجه به این که هزینه های تحصیل در این کشور، کمی با انگلستان تفاوت دارد، می توان گفت که ایرلند یک گزینه جایگزین برای افرادی است که به دنبال یافتن تحصیل در انگلستان با هزینه های کم هستند.

ایرلند به عنوان یکی از کشورهای اروپایی، استانداردهای بالای زندگی را به خوبی رعایت کرده است و این مسئله ای است که می تواند عامل اصلی تمایل به دریافت اقامت این کشور باشد و تحصیل در ایرلند یکی از بهترین روش های رسیدن به این خواسته است. افرادی که در ایرلند اقامت کاری دریافت کرده باشند، می توانند به اقامت دائم و در نهایت پاسپورت این کشور دست پیدا کنند و این یک امتیاز بزرگ برای تحصیل در این کشور به عنوان راه میانبر رسیدن به این هدف باشد. به دلیل اهمیت بسیار بالای تحصیل در رشته حسابداری در کشورهای تراز اول جهان، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله همین موضوع را در کشور ایرلند مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های ایرلند در رشته حسابداری چیست؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجوی خارجی در ایرلند بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور ایرلند به عنوان یک حسابدار چیست؟
  • متوسط درآمد حسابداران در کشور ایرلند چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در ایرلند

ایرلند به عنوان یکی از کشورهای تراز اول اروپایی، شرایط مناسبی را برای تحصیل شهروندان خود ایجاد کرده است و این مسئله عامل تاثیرگذاری در روند افزایش تعداد مهاجران خارجی در این کشور بوده است. شهروندان خارجی به راحتی می توانند از امکانات آموزشی موجود در این کشور استفاده کنند و تنها تفاوتی که میان آن ها و شهروندان ایرلندی وجود دارد آن است که خارجی ها باید هزینه های مربوط به تحصیل خود در این کشور را به صورت کامل پرداخت کنند.

تحصیل در ایرلند به زبان انگلیسی انجام می شود اما این کشور دارای لهجه ای مختص به خود است و این مسئله ممکن است برای مدت کوتاهی برای دانشجویان خارجی ایجاد مشکل کند. در حال حاضر در رشته حسابداری، دانشگاه های ایرلند جایگاه های برتر را به خود اختصاص داده اند. برای مثال دانشگاه دوبلین در رتبه 115 جهان در این رشته قرار گرفته است و دانشگاه کالج دوبلین نیز رتبه 132 را به دست آورده است. دانشگاه کالج کورک در ایرلند نیز رتبه 298 جهان را به دست آورده است و این موضوعی است که می توان در رابطه با دانشگاه های برتر رشته حسابداری به آن اشاره داشت.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در ایرلند

هزینه تحصیل رشته حسابداری در کشور ایرلند

ایرلند یکی از کشورهای نزدیک به انگلستان است و مانند اسکاتلند شرایط مشابهی با تحصیل در انگلستان را برای دانشجویان خارجی ایجاد می کند با این تفاوت که هزینه های تحصیل در این کشورها کمتر از انگلستان است. البته باید توجه داشت که این اختلاف هزینه ها چندان زیاد نیست.

هزینه تحصیل در ایرلند به عنوان یکی از کشورهای برتر اروپایی، برای دانشجویان رشته حسابداری در حدود 11500€ تا 23500€ (یورو) در سال است و دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند، فرصت های نسبتا مناسبی برای دریافت وام های دانشجویی خواهند داشت و بورسیه تحصیل نیز در اختیار دانشجویان خارجی قرار می گیرد.

در کنار هزینه های تحصیل، دانشجویان باید هزینه زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. به طور متوسط می توان گفت که هزینه زندگی در این کشور در حدود 800€ تا 1100€ (یورو) در ماه است و با توجه به این که دانشجویان می توانند به مدت 20 ساعت در هفته در این کشور به کار مشغول شوند، می توان گفت که هزینه های زندگی در این کشور از طریق کار دانشجویی قابل تامین است.

متوسط درآمد حسابداران در کشور ایرلند

ایرلند این فرصت را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد که پس از تحصیل در این کشور، به صورت موقت اقامتی برای کاریابی در اختیار داشته باشند. در صورتی که فارغ التحصیلان موفق به کاریابی در این کشور شوند، این فرصت را خواهند داشت که قراردادی کاری به امضا برسانند و در نتیجه برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام کنند. در این موقعیت افراد می توانند به اقامت دائم ایرلند نیز دست پیدا کنند و به همین دلیل است که می توان تحصیل در ایرلند را به عنوان هموارترین مسیر برای رسیدن به کار در این کشور معرفی کرد.

حسابداران در ایرلند معمولا پیش از پایان دوره تحصیل خود در این کشور، موفق به کاریابی در این کشور می شوند و به صورت نیمه وقت یا برای کارآموزی در این کشور اقدام می کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که دانشجویان رشته حسابداری به راحتی به بازار کار این کشور دسترسی پیدا خواهند کرد. درآمد حسابداران در ایرلند نیز به نسبت هزینه های زندگی در این کشور مناسب است و نمودار زیر به خوبی این مسئله را نشان می دهد.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور ایرلند

کیفیت بالای آموزش، شانس بالای کاریابی و همچنین دسترسی به درآمد مناسب سبب می شود تا ایرلند به یکی از جذاب ترین مقاصد برای تحصیل در رشته حسابداری برای افرادی باشد که توان پرداخت شهریه های بالا در این کشور را داشته باشند. در صورتی که به دنبال راه های اقتصادی تر برای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *