ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در بلغارستان

رشته حسابداری در بلغارستان

رشته حسابداری در بلغارستان اگرچه در بسیاری از دانشگاه های این کشور ارائه می شود اما باید در نظر داشت که کیفیت آن چندان مناسب نیست. زمانی که به رده بندی های بین المللی در خصوص بهترین دانشگاه های ارائه کنند رشته حسابداری توجه داشته باشیم، در خواهیم یافت که دانشگاه های بلغارستان در بین 700 دانشگاه برتر جهان جایگاهی را در اختیار ندارند و این مسئله می تواند یک مشکل برای افرادی باشد که رزومه تحصیلی خوبی در اختیار دارند و امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان با هزینه های کم را خواهند داشت. با این وجود رشته حسابداری از رشته های کلیدی در جهان امروز است و علاقمندان به این رشته در بلغارستان می توانند به کاریابی در این کشور پس از تحصیل امید زیادی داشته باشند.

افرادی که در رشته حسابداری در کشور بلغارستان تحصیل کرده باشند، قادر خواهند بود تا در این کشور به کار دست پیدا کنند اما باید در نظر داشته باشند که مسیر مهاجرت مجدد آن ها به کشورهای تراز اول اروپایی به منظور کار ممکن است با چالش هایی روبرو شود اما امکان ادامه تحصیل برای آن ها در این رشته وجود دارد. رشته حسابداری در بلغارستان از جمله رشته های تراز اول از نظر اهمیت به حساب می آید و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به تحلیل شرایط تحصیل در این رشته خواهند پرداخت.

  • شرایط دریافت پذیرش در رشته حسابداری از دانشگاه های بلغارستان چیست؟
  • هزینه تحصیل در این رشته چقدر است؟
  • آیا دانشجویان می توانند پس از تحصیل در این کشور به کار مشغول شوند؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در بلغارستان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در بلغارستان

بلغارستان یکی از کشورهای شرقی اروپا است که کمتر مورد توجه علاقمندان به مهاجرت قرار گرفته است و شاید یکی از مهم ترین دلایلی که در این رابطه وجود دارد، شرایط و کیفیت زندگی در این کشور باشد. بلغارستان دانشگاه های فراوانی را در خود جای داده است اما زمانی که صحبت از کیفیت آموزش در این کشور باشد، نمی توان دانشگاه های آن را در رده برترین دانشگاه های جهان قرار داد و نام آن ها در رشته حسابداری نیز در میان دانشگاه های رده متوسط جهان نیز دیده نمی شود.

بیش تر دانشگاه های کشور بلغارستان تحصیل در رشته حسابداری را به زبان بلغاری ارائه می کنند و دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور بسیار محدود هستند. به همین دلیل است که دانشجویان خارجی کمتر به سمت تحصیل در این کشور سوق پیدا می کنند چراکه یادگیری زبان بلغاری آن ها را به تحصیل و زندگی در این کشور که کیفیت چندانی برای زندگی ندارد محدود می کند.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در بلغارستان

هزینه تحصیل رشته حسابداری در بلغارستان

یکی از معدود مزیت هایی که تحصیل در بلغارستان به همراه دارد، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشگاه های این کشور برای تحصیل دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند. دانشجویان رشته حسابداری برای تامین هزینه های تحصیل خود در بلغارستان باید سالیانه شهریه ای در حدود 3000€ تا 3900€ (یورو) را به عنوان شهریه خود به دانشگاه پرداخت کنند. در بلغارستان برای دانشجویان خارجی، دسترسی به بورسیه های تحصیلی تقریبا غیر ممکن است و این مسئله می تواند شرایط سختی را برای دانشجویان در این رشته ایجاد کند.

هزینه زندگی در بلغارستان اما چندان گرانقیمت نیست و دانشجویان می توانند با در اختیار داشتن بودجه در حدود 300€ تا 550€ (یورو)، هزینه های خود را به طور کامل پوشش دهند. دانشجویان خارجی در کشور بلغارستان این فرصت را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند و این بهترین موقعیت برای آن ها است تا هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین نمایند.

متوسط درآمد حسابداران در کشور بلغارستان

همچون فرصت کار دانشجویی، دولت بلغارستان فرصت کار پس از تحصیل را نیز به دانشجویان خارجی داده است و این مسئله می تواند آینده کاری دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهد. دانشجویان خارجی به سادگی می توانند با امضای قرارداد کاری در کشور بلغارستان خود را به یک شهروند این کشور تبدیل کنند و پس از 5 سال اقامت دائمی آن را به دست آورند و در نتیجه آن امکان دریافت تابعیت را نیز داشته باشند.

حسابداران در بلغارستان شرایط استخدامی بسیار مناسبی را در اختیار دارند. این کشور از نظر اقتصادی در حال پیشرفت است و کلیه مشاغل مرتبط با علوم اقتصاد در این کشور رشد چشمگیری داشته اند. حسابداران در کشور بلغارستان نقش بسیار مهم را در بازار کار ایجاد می کنند چراکه پرداخت دستمزدها و مالیات و محاسبه هزینه های در هر شرکت یا نهادی که پول در آن جابه جا می شود به عهده آن ها است. به همین دلیل است که این افراد در بلغارستان درآمد نسبتا مناسبی را در اختیار دارند و نمودار زیر نیز گواهی بر این ادعا است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور بلغارستان

شاید درآمد یک حسابدار در کشور بلغارستان در سطح مناسبی برای زندگی در این کشور باشد اما باید در نظر داشت که کیفیت زندگی در این کشور با کشورهای تراز اول اروپایی فاصله بسیار زیادی دارد. افرادی که بلغارستان را برای تحصیل خود انتخاب می کنند شاید دلایلی همچون پیوست به خانواده یا رزومه ضعیف را عاملی برای محدودیت خود به کشورهای برتر جهان می دانند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در خصوص شرایط زندگی در بهترین کشورهای جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *