ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در بلژیک

رشته حسابداری در بلژیک

رشته حسابداری در بلژیک به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در غرب اروپا مورد توجه قرار دارد و این مسئله ای است که می تواند بر جذابیت آن بیافزاید. دانشگاه های بلژیک آمادگی کامل برای پذیرش دانشجویان خارجی را دارند اما دانشجویان باید پیش از شروع یادگیری زبان تحصیل در کشور بلژیک، دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند تا بتوانند شانس خود برای رسیدن به این کشور را افزایش بدهند چراکه بلژیک یکی از کشورهای چند زبانه در جهان است. دانشگاه های بلژیک از کیفیت آموزشی بسیار مناسبی برخوردار هستند و جایگاه علمی دانشگاه های این کشور به خوبی این موضوع را اثبات می کند. البته که رشته حسابداری نیز یکی از قدرتمندترین گروه های آموزشی در بسیاری از دانشگاه ها این کشور است.

دانشجویانی که در بلژیک تحصیل می کنند، از شرایط و کیفیت زندگی در این کشور رضایت دارند و بسیاری از آن ها تلاش می کنند تا اقامت پس از تحصیل در این کشور را نیز به دست آورند. با توجه به شرایط بسیار خوبی که بازار کار رشته حسابداری در اختیار دارد، می توان گفت که دانشجویان این رشته به راحتی می توانند وارد بازار کار کشور بلژیک شوند و از مزایای فراوانی که این مسئله به همراه دارد بهره ببرند. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی تحصیل رشته حسابداری در بلژیک خواهند پرداخت.

  • نحوه پذیرش در دانشگاه های بلژیک در رشته حسابداری چگونه است؟
  • آیا دانشجویان برای تحصیل در کشور بلژیک نیاز به پرداخت هزینه های سنگین دارند؟
  • مهم ترین شرایط برای دریافت اقامت پس از تحصیل در بلژیک چیست؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در بلژیک

شرایط تحصیل در کشور بلژیک به گونه ای است که دانشجویان خارجی نیز می توانند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. دانشگاه های بلژیک از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند اما تحصیل در این کشور می توانند محدودیت های را نیز به همراه داشته باشد. زبان های هلند در شمال و فرانسوی در جنوب کشور بلژیک به عنوان زبان های رسمی شناخته می شوند و این مسئله بر زبان تحصیل در این کشور تاثیر گذاشته است. در شرق این کشور نیز مناطقی وجود دارد که زبان آلمانی را مورد استفاده قرار می دهند. باید در نظر داشت که در تمامی دانشگاه های این کشور، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته حسابداری فراهم نشده است و علاقمندان به تحصیل در این رشته باید این موضوع را در نظر داشته باشند.

دانشگاه KU لئون بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته حسابداری است که رتبه 65 این رشته را در جهان به خود اختصاص داده است. دانشگاه کاتولیک لوین نیز با قرار گرفتن در رتبه 104 جهان در این رشته، به عنوان دومین دانشگاه برتر بلژیک برای تحصیل شناخته می شود. دانشگاه بروکسل نیز در رشته حسابداری از دانشگاه های تراز اول است و رتبه 145 را در اختیار دارد. در چنین شرایطی متقاضیان تحصیل در بلژیک باید در نظر داشته باشند که در اختیار داشتن رزومه تحصیلی قدرتمند باید در اولویت برای آن ها قرار داشته باشد.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در بلژیک

هزینه تحصیل رشته حسابداری در بلژیک

بلژیک یکی از مقاصد کمتر شناخته شده برای ایرانیان به منظور تحصیل در خارج از کشور است و به همین دلیل است که اطلاعات کافی در این زمینه در اختیار بسیاری از افراد قرار ندارد. در بسیاری از دانشگاه های دولتی کشور بلژیک، هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای برای تحصیل دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است و این مسئله ای است که می تواند بلژیک را به یکی از کشورهای جذاب برای مهاجرت تبدیل کند. هزینه تحصیل رشته حسابداری در کشور بلژیک در حدود 850€ تا 6800€ (یورو) در سال است. دانشجویان نخبه و برتر در کشور بلژیک می توانند از کمک هزینه های تحصیل یبرای کاهش هزینه های تحصیل خود در این کشور استفاده کنند.

هزینه زندگی در کشور بلژیک برای دانشجویان خارجی نیز در حدود 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه است و می توان آن را هم تراز با بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی دانست. دانشجویان خارجی در کشور بلژیک این فرصت را خواهند داشت که حداقل تا سقف 10 ساعت در هفته مجوز کار دریافت کنند و این فرصت ممکن است تا 20 ساعت در هفته نیز تمدید شود.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور بلژیک

دانشجویان خارجی برای این که بتوانند از فرصت اقامت در کشور بلژیک استفاده کنند، می توانند پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، برای دریافت اقامت کاری اقدامات لازم را انجام دهند. برای این کار کافی است تا در حیطه های مختلف کاری در این کشور موفق به امضای قرارداد کاری شود. با توجه به شرایط بسیار ویژه ای که رشته حسابداری دارد، بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته پس از تحصیل می توانند در همین حوزه به کار مشغول شوند و این یکی از امتیازاتی است که تحصیل در این کشور به همراه دارد.

متخصصین علوم حسابداری در کشور بلژیک به درآمد نسبتا مناسبی نیز دسترسی دارند و در مقایسه با بسیاری از کشورهای تراز اول اروپایی، می توان گفت که یک حسابدار در کشور بلژیک از رفاه اقتصادی بیشتری برخوردار است. در نمودار زیر، به صورت تفکیکی متوسط درآمد یک حسابدار در این کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور بلژیک

دسترسی به چنین درآمدی می تواند رفاه اقتصادی بسیار مناسبی را برای شهروندان خارجی در این کشور ایجاد کند اما باید در نظر داشت که بلافاصله پس از ورود به بازار کار در بلژیک نمی توان این سطح از درآمد را به دست آورد. به دلیل شرایط بسیار مناسبی که یک حسابدار در این کشور در اختیار خواهد داشت و همچنین شرایط مناسب تحصیل در این کشور، می توان گفت که رشته حسابداری در بلژیک یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای ورود به خارج از کشور است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برای راهنمایی علاقمندان به زندگی در این کشور برای تحصیل و همچنین کار برخوردار هستند. در صورت تمایل، می توانید با ایشان در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *