ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در تاجیکستان

رشته حسابداری در تاجیکستان

رشته حسابداری در تاجیکستان یکی از رشته های تحصیلی است که می تواند در دانشگاه های متفاوت این کشور ارائه شود و کیفیت لازم را داشته باشد. در حال حاضر با بررسی برترین دانشگاه های جهان در رشته حسابداری می توان دریافت که دانشگاه های تاجیکستان جایگاه مناسبی را در اختیار ندارند و نمی توان آن ها رابه عنوان دانشگاه مورد نظر خود از نظر کیفی تایید کرد. با توجه به این که در طول سال های اخیر دانشجویان رشته های مختلف در این کشور فرصت تحصیل به زبان فارسی را داشته اند، بسیاری از افراد برای تحصیل در خارج از کشور، تاجیکستان را به عنوان مقصد ارزان قیمت و البته آسان برای خود در نظر می گیرند. با این حال باید اشاره داشت که تفاوت هایی میان حقیقت و باورهای آن ها وجود دارد.

رشته حسابداری در سراسر جهان از جمله رشته های تحصیلی است که دانشجویان با پایان دادن به دوره آموزش خود در دانشگاه می توانند وارد بازار کار شده و شرایط مالی نسبتا مناسبی را نیز برای خود ایجاد کنند. در این شرایط است که به بسیاری از علاقمندان به علوم اعداد توصیه می شود تا رشته حسابداری را نیز به عنوان یکی از رشته های کلیدی برای تحصیل در خارج از کشور در نظر داشته باشند. به دلیل جایگاه ویژه رشته حسابداری در کشور تاجیکستان، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو همین موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های تاجیکستان به زبان فارسی چیست؟
  • آیا دانشگاه های این کشور به صورت رایگان نیز امکان تحصیل را فراهم می کنند؟
  • مزایای اقامتی تحصیل در کشور تاجیکستان چیست؟
  • آیا یک حسابدار در تاجیکستان به درآمد بالا دسترسی دارد؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور تاجیکستان

زبان رسمی مردم تاجیکستان فارسی است اما رسم الخط این کشور روسی است و به همین دلیل است که تفاوت های بسیاری میان زبان فارسی در این کشور و کشورهای فارسی زبان دیگر از جمله ایران و افغانستان وجود دارد. با توجه به این که شرایط تحصیل در تاجیکستان در حال حاضر چندان مناسب نیست، نمی توان انتظار داشت که افرادی با رزومه تحصیلی خوب و عالی برای تحصیل در این کشور اقدامات لازم لازم را پیگیری کنند. با این حال همچنان عده ای با این تصور که زبان تحصیل در این کشور فارسی است این موضوع را یک برتری بزرگ برای خود می دانند.

طول دوره تحصیل در کشور تاجیکستان در شته حسابداری در مقطع کارشناسی 4 ساله است و دانشجویان با تحصیل در یک دوره 2 ساله می توانند مقطع کارشناسی ارشد خود در این رشته را نیز دریافت کنند. زبان تحصیل در این رشته عموما زبان روسی است اما امکان تحصیل و زندگی در این کشور به زبان فارسی نیز وجود دارد.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور تاجیکستان

هزینه تحصیل در رشته حسابداری در کشور تاجیکستان

با وجود اینکه تاجیکستان از کشورهای قدرتمند اقتصادی در منطقه خود نیز نیست، هزینه تحصیل در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی نیز بیشتر است و این موضوعی است که علاقمندان به تحصیل در این کشور باید به آن توجه داشته باشند. به طور متوسط می توان گفت که دانشجویان رشته حسابداری، برای تحصیل در تاجیکستان به طور متوسط به مبلغی در حدود 3500$ تا 4800$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت و این می تواند از مقرون به صرفه بودن تحصیل در این کشور بکاهد.

درکنار هزینه های تحصیل در کشور تاجیکستان، باید به هزینه های مربوط به زندگی در این کشور نیز توجه داشت. دانشجویان به طور متوسط برای گذران زندگی خود در این کشور به مبلغی در حدود 350$ تا 500$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت. در رابطه با این موضوع باید به این نکته نیز توجه داشت که دانشجویان در کشور تاجیکستان اجازه کار ضمن تحصیل را نخواهند داشت و باید از دانشگاه و همچنین اداره کار این کشور مجوزهای کافی را کسب کنند تا امکان کار به آن ها داده شود.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور تاجیکستان

خوشبختانه تاجیکستان از آن دسته کشورهایی است که به دانشجویان خارجی در کشور خود اجازه خواهد داد تا اقامت پس از تحصیل را به دست آورند. برای رسیدن به این مهم، کافی است تا فرد یک قرارداد کاری با کارفرمای تاجیک امضا کند تا بتواند اقامت خود در این کشور را قطعی سازد. با توجه به اینکه زبان کار در تاجیکستان فارسی است، می توان انتظار داشت که در بازه زمانی کوتاهی، متقاضیان ایرانی کار در این کشور بتوانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

رشته حسابداری یکی از رشته های تحصیلی است که فرصت های شغلی فراوانی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد و این افراد با توجه به شرایط خود می توانند در یک نهاد کوچک یا شرکت بزرگ به کار مشغول شوند. معمولا سطح درآمد یک حسابدار در کشور تاجکستان مناسب است و نمودار زیر به خوبی این مسئله را نشان می دهد.

 درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور تاجیکستان

دسترسی به درآمد بالا نسبت به متوسط درآمد در این کشور ملاک مناسبی برای انتخاب تاجیکستان به عنوان مقصد تحصیلی نخواهد بود چراکه کشورهای بسیار مناسب تری برای تحصیل در این منطقه وجود دارند که می توانند کیفیت بالاتر آموزش را به شهروندان خارجی اعطا کنند. در صورتی که به دنبال کسب آگاهی در رابطه با تحصیل در بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *