ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در دانمارک

رشته حسابداری در دانمارک

یکی از برنامه های پیشنهادی به دانشجویان در رشته حسابداری در دانمارک برنامه “حسابداری، استراتژی و کنترل” در مدرسه کسب و کار کپنهاگ است. این برنامه یکی از محبوب ترین برنامه های حسابداری برای دانشجویان بین المللی در کپنهاگ پایتخت دانمارک می باشد. تحصیل در رشته حسابداری به دانشجویان می آموزد که چگونه تراکنش های مالی را ثبت کنند، دسته بندی نمایند، طبقه بندی کنند، حسابرسی نمایند و اطلاعات مالی را خلاصه سازی کنند، در حالی که آن ها را به صورت گزارش ها و تحلیل های مالی ارائه می دهند. تحصیلات در زمینه حسابداری ارتباط نزدیکی با تحصیلات در زمینه امور مالی دارد و هر دو دانش علوم بازرگانی (Business Sciences) را ارائه می دهند که توسط سازمان ها برای تعیین ثبات مالی و سودآوری استفاده می شود.

مدرسه کسب و کار کپنهاگ که اغلب به اختصار به آن CBS می گویند و به همین عنوان نیز شناخته می شود (همچنین در زبان دانمارکی)، یک دانشگاه دولتی است که یکی از معتبرترین مدارس کسب و کار در اروپای غربی و جهان محسوب می شود. CBS در سال 1917 تاسیس شده است؛ با این حال، تا مدت ها حسابداری اولین برنامه تمام وقت در CBS بود. امروزه CBS تقریبا 20000 دانشجو و 2000 کارمند دارد و طیف وسیغی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه کسب و کار ارائه می دهد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته حسابداری در دانمارک تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته حسابداری در دانمارک

در جدول زیر، بهترین دانشگاه ها در دانمارک برای رشته حسابداری را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی آن ها در زمینه حسابداری رتبه بندی شده اند.

دانشگاهرتبه در ژاپنرتبه در اروپارتبه در جهان
مدرسه کسب و کار کپنهاگ (CBS)11055
دانشگاه آرهوس227123
دانشگاه کپنهاگ3147440
دانشگاه جنوب دانمارک4215601
دانشگاه آلبورگ5263720

بهترین دانشگاه ها برای رشته حسابداری در دانمارک

بهترین فرصت های کارشناسی ارشد رشته حسابداری در دانمارک

در جدول زیر دو فرصت عالی برای تحصیل در دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد در حسابداری را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه بر حسب یورو در سالطول دورهنوع برنامه
اقتصاد و مدیریت بازرگانی – حسابداری و کنترل مدیریتدانشگاه آرهوس10000€2 سالتمام وقت
اقتصاد و مدیریت بازرگانی – حسابداری، استراتژی و کنترلمدرسه کسب و کار کپنهاگ (CBS)15200€2 سالتمام وقت

در بخش های فرعی زیر برنامه های فوق را معرفی می کنیم.

معرفی برنامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری در دانشگاه آرهوس دانمارک

برنامه کارشناسی ارشد اقتصاد و مدیریت بازرگانی – حسابداری و کنترل مدیریت در دانشگاه آرهوس دانمارک، توانایی ها و قابلیت های حرفه ای را به دانشجویان ارائه می دهد که منعکس کننده و خلاصه دانش، درک و مهارت های کسب شده از طریق دروس پیش نیاز، تخصصی و انتخابی هستند. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه به طول می انجامد. مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش این برنامه و زمان آغاز برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستآغاز برنامه
قبل از ژانویه 2022 برای دانشجویان بین المللیسپتامبر 2022
قبل از مارس 2022 برای دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان قابل قبول برای ورود به کارشناسی ارشد رشته حسابداری در دانشگاه آرهوس دانمارک

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. برخی از دروس برنامه عبارتند از:

  • مفاهیم استراتژیک و سازمانی برای کنترل مدیریت
  • مدیریت هزینه ها: نظریه ها، مدل ها و فناوری ها
  • برنامه ریزی و بودجه بندی
  • روش های تحقیق در حسابداری مدیریت
  • سیستم های اطلاعات حسابداری
  • مدیریت اجرایی
  • حسابداری مالی بین المللی
  • حسابداری مالی و تصمیم گیری

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 10000€ (یورو) در سال است. هزینه های زندگی در آرهوس که دانشگاه آرهوس در آن واقع است نیز 6639€ تا 10051€ (یورو) در ماه می باشد. هدف اصلی این برنامه، انتقال توانایی ها و قابلیت های حرفه ای است که دانشجویان بتوانند آن ها را بدون توجه به جایی که برای زندگی و کار انتخاب می کنند، در زندگی حرفه ای خود و در آینده شغلی خود اعمال کنند. دانشجویان، پس از اخذ مدرک این برنامه، فرصت های شغلی بسیار زیادی را خواهند داشت.

معرفی برنامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری در CBS دانمارک

با تحصیل در برنامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد و مدیریت بازرگانی – حسابداری، استراتژی و کنترل در مدرسه کسب و کار کپنهاگ (CBS) در دانمارک، با کار با اندازه گیری های هزینه، عملکرد و ریسک، دانشجویان یاد خواهند گرفت که چالش های استراتژیک را در سازمان ها شناسایی کنند و مسیر عمل و ساختارهای انگیزشی مناسب برای پاسخ به آن ها را طراحی کنند. جدول زیر جزئیات این برنامه را نمایش می دهد:

نوع برنامهمدت زمان تحصیلمهلت ارسال درخواستزمان آغاز برنامهزبان آموزشمحل تحصیل
تمام وقت24 ماهقبل از ژانویه 2022 برای دانشجویان بین المللی و قبل از مارس 2022 برای دانشجویان EEA / EUسپتامبر 2022انگلیسیپردیس دانشگاه

برخی از دروس برنامه عبارتند از:

  • تحلیل صورت های مالی
  • حسابداری مدیریت و هزینه
  • حسابداری و کنترل
  • مدیریت ریسک و امور مالی شرکت
  • پیاده سازی حسابداری

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 15200€ (یورو) در سال است. هزینه های زندگی در کپنهاگ (پایتخت و یکی از بهترین شهرهای دانمارک برای تحصیل) که CBS در آن واقع است نیز 7928€ تا 13456€ (یورو) در ماه می باشد.

تمرکز بر هدایت شرکت به سمت اهدافش از طریق عملیاتی کردن استراتژی آن است. تفاوت زیادی بین ایجاد یک استراتژی و تحقق آن وجود دارد. اغلب این فرآیند به دلیل اهداف به طور مبهم تعریف شده یا تفاوت در درک استراتژی در سراسر سازمان دشوار می شود. با برنامه فوق الذکر، دانشجویان یاد خواهند گرفت که چگونه با تفسیر استراتژی، تقسیم آن به بخش های کوچک تر و مشخص و قابل اندازه گیری ساختن اهداف، با این چالش مقابله کنند. این به دانشجویان این امکان را می دهد که درک یکدست و ملموسی از استراتژی، از سطح هیئت مدیره گرفته تا مدیریت و تا کارمندی، ایجاد کنند.

وضعیت حقوق حسابداران در دانمارک

فردی که به عنوان حسابدار در دانمارک کار می کند معمولاً ماهانه حدود 28500DKK (کرون دانمارک) حقوق دریافت می کند. حقوق حسابداران در این کشور اروپایی بین 14300DKK (کم ترین) تا 44200DKK (بیش ترین) (کرون دانمارک) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه حسابداران در دانمارک را نشان می دهد:

حقوق سالانه حسابداران در دانمارک

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته حسابداری در دانمارک هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه زندگی در دانمارک با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *