ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در دومینیکا

رشته حسابداری در دومینیکا

تحصیل در رشته حسابداری در دومینیکا با توجه به کیفیت بالای آموزش در این کشور و انگلیسی زبان بودن آن می تواند انتخاب خوبی باشد. تحصیل در این کشور به دانشجویان ماجراجو این امکان را می دهد که در یک فرهنگ بسیار غنی که ترکیبی از هندی کارائیبی، فرانسوی، بریتانیایی، آمریکایی و آفریقایی است غوطه ور شوند. حسابداری فرآیند انتقال اطلاعات مالی در مورد یک واحد تجاری به کاربران یا اشخاص مرتبط مانند سهامداران بالقوه، طلبکاران (شامل بانک ها یا فروشندگان)، تحلیلگران مالی، اقتصاددانان و سازمان های دولتی است. حسابداری را می توان به دو بخش عمده تقسیم کرد: حسابداری مدیریت و حسابداری مالی. حسابداری مدیریت بر گزارش دهی به افراد درون واحد تجاری متمرکز است و اطلاعاتی را در اختیار کارکنان، مدیران، مالک-مدیران و حسابرسان قرار می دهد. هدف اصلی فراهم آوردن مدیریت با مبنایی برای تصمیم گیری های عمده مرتبط با مدیریت و عملیات است.

یکی از مهارت های حیاتی یک حسابدار این است که اطلاعات مربوطه را برای مخاطبان انتخاب کند و صورت های مالی را به وضوح بیان کند. داشتن یک حرفه در حسابداری مستلزم استعداد در ریاضیات و توانایی تجزیه و تحلیل، مقایسه و تفسیر سریع حقایق و ارقام است. مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در حسابداری دانشجویان را به مهارت هایی مانند تفکر عددی و منطقی، توجه به جزئیات و تفکر تحلیلی مورد نیاز برای دستکاری و سازماندهی مقدار قابل توجهی از داده های مالی مجهز می کند. فارغ التحصیلان حسابداری از میان گزینه های شغلی مانند حسابدار، کارمند حقوق و دستمزد، اقتصاددان، مشاور مالیاتی، مشاور مدیریت، بانکدار خرده فروشی، حسابرس، تحلیلگر خزانه، برآوردگر هزینه، متخصص مبارزه با پولشویی و مدیر ارشد مالی انتخاب می کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته حسابداری در دومینیکا تهیه نموده اند.

چرا تحصیل در رشته حسابداری در دومینیکا؟

دومینیکا کشوری انگلیسی زبان است که مردم آن به زبان انگلیسی با لهجه دومینیکیایی خود صحبت می کنند. البته جای نگرانی نیست! اگر دانشجویان انگلیسی بلد باشند، می توانند بفهمند که آن ها چه می گویند و آن ها هم می فهمند که دانشجویان چه می گویند! این امر آن را به یکی از بهترین مقاصد بین المللی برای تحصیل تبدیل می کند! به این ترتیب، دانشجویان علاوه بر این که در دومینیکا به زبان انگلیسی تحصیل خواهند کرد، با مانع زبانی نیز مواجه نخواهند شد. دومینیکا یک کشور عالی برای تحقیق و آموزش عالی است. دومینیکا کشوری است که دارای میراث بسیار قدیمی و مناظر زیبا است؛ دومینیکا کشوری است که باید از آن بازدید کرد.

مناظر خیره کننده و کوه های مرتفع تنها چند جاذبه در دومینیکا هستند. اکثر دانشگاه‌های این کشور از برنامه درسی مبتنی بر ایالات متحده پیروی می‌کنند که این امر به دانشجویان اطمینان می‌دهد که در آن جا در بهترین برنامه ها تحصیل خواهند کرد. همچنین، از آن جایی که دومینیکا یک کشور کارائیب است، فرصت های زیادی برای انجام دوره های کارآموزی در کشورهای کارائیب و همچنین در ایالات متحده آمریکا، کانادا و سایر کشورها به دست می آید، که این امر دنیایی از فرصت های جهانی را به روی دانشجویان می گشاید. شهریه یکی از پایین ترین هزینه ها در کل قاره آمریکا است، به ویژه در دومینیکا و چندین برنامه بورسیه به هزینه های بسیاری از دانشجویان شایسته کمک می کند. همچنین دریافت ویزای تحصیلی برای تحصیل در دومینیکا بسیار آسان است.

اخذ بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته حسابداری در دومینیکا

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته حسابداری در دومینکا هستند اما بضاعت مالی کافی برای این کار را ندارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی این کشور استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که برای دریافت بورسیه دانشجویی در دومینیکا، در یکی از موسسات آموزشی معتبر این کشور پذیرفته شوید. از سوی دیگر، به این نکته توجه فرمایید که اغلب بورسیه های دانشجویی در دومینیکا برای شایستگی به دانشجویان مستعد اعطا می شود. در نهایت اینکه، اغلب بورسیه های دانشجویی در دومینیکا از سوی دولت و با همکاری دانشگاه های این کشور به دانشجویان اعطا می شود.

چرا تحصیل در رشته حسابداری در دومینیکا

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته حسابداری در دومینیکا

ویزای دانشجویی (Student Visa) دومینیکا به یک تبعه خارجی امکان مهاجرت موقت به دومینیکا را برای گذراندن دوره تحصیلی در این کشور می دهد. تحصیل در دومینیکا یک گزینه محبوب برای دانشجویان کارشناسی در سراسر جهان است؛ دومینیکا با انبوهی از مؤسسات آموزشی، سابقه ای طولانی از تعالی در یادگیری را ارائه می دهد. مهاجرت به دومینیکا در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است که بخشی از آن به دلیل سیاست مهاجرت نسبتا لیبرال همراه با کیفیت بالای زندگی است که می توان در این کشور به دست آورد. ویزای تحصیلی (Study Visa) دومینیکا به دارندگان آن این امکان را می دهد که تا زمانی که نیاز دارند تا تحصیلات خود را تکمیل کنند به منظور کمک به حمایت از خود و وابستگان، (به صورت محدود) در دومینیکا زندگی و کار کنند. برای اخذ این ویزا، معیارهای زیر باید برآورده شوند:

  • نامه پذیرش باید ارائه شود که نشان دهد به متقاضی تحصیل در یک دوره تمام وقت تحصیلی در یک موسسه آموزشی معتبر پیشنهاد شده است.
  • کاندیدها باید بتوانند شواهدی مبنی بر وجود بودجه کافی برای حمایت از خود در این کشور نشان دهند.
  • باید نشان داده شود که شهریه دوره به طور کامل پرداخت شده است.
  • بیمه درمانی خصوصی باید تنظیم شود و مدارک مستند آن ارائه شود.
  • این باید مقصود قابل اثبات داوطلب باشد که در پایان دوره تحصیلی به کشور خود بازخواهد گشت.

هزینه زندگی دانشجویان رشته حسابداری در دومینیکا

برآورد هزینه زندگی در دومینیکا نشان می دهد هزینه های ماهانه یک فرد در این کشور بدون در نظر گرفتن اجاره بها 819.95$ (دلار) می باشد. بررسی وضعیت اجاره بها در این کشور نیز نشان دهنده ارقام زیر است:

عنوانمبلغ بر حسب دلار آمریکا
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر370.02$
آپارتمان تک خوابه خارج از مرکز شهر235.89$
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر1202.57$
آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر790.92$

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در دومینیکا را نمایش می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در دومینیکا

مقایسه هزینه های زندگی در دومینیکا و ایران نشان می دهد که هزینه زندگی در دومینیکا به طور متوسط 74.72% بیش تر از ایران است و اجاره بها در این کشور به طور متوسط 1.46% بیش تر از ایران می باشد.

وضعیت حقوق حسابداران در دومینیکا

فردی که به عنوان حسابدار در دومینیکا کار می کند معمولاً ماهانه حدود 1040XCD (دلار کارائیب شرقی) حقوق دریافت می کند. حقوق حسابداران در این کشور بین 540XCS (کم ترین) تا 1600XCD (بیش ترین) (دلار کارائیب شرقی) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه حسابداران در دومینیکا را نشان می دهد:

حقوق سالانه حسابداران در دومینیکا

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته حسابداری در دومینیکا هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز کار پس از تحصیل در دومینیکا با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در خصوص رشته حسابداری در دومینیکا

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص رشته حسابداری در دومینیکا پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا برای تحصیل رشته حسابداری در دومینیکا باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟ تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل رشته حسابداری در دومینیکا هستند، باید در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنند.
  • هزینه تحصیل رشته حسابداری در دومینکا برای اتباع کشورهای خارجی چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته حسابداری در دومینیکا برای هر تبعه خارجی حدود 1800XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *