ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در سوئیس

رشته حسابداری در سوئیس

رشته حسابداری در سوئیس مانند بسیاری دیگر از رشته های تحصیلی از کیفیت بسیار بالایی برخودار است و جایگاه دانشگاه های آن بسیار بالا است. دانشگاه های سوئد در برترین رتبه های جهان قرار گرفته اند و این مسئله می تواند تحصیل در این کشور را جذاب نمایند اما زمانی که متوجه شویم سوئیس یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل در خارج از کشور است، بدون تردید مقرون به صرفه بودن تحصیل در این کشور بیش از گذشته مشخص می شود. تعداد زیادی از دانشگاه های سوئیس در جمع برترین دانشگاه های جهان در رشته حسابداری قرار دارند و این مسئله می تواند در روند انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی موثر باشد.

رشته حسابداری در بازار کار این روزهای جهان جایگاه بسیار مستحکمی دارد و افرادی که در این رشته تحصیل کرده اند شانس بالایی برای دریافت پیشنهاد کاری خواهند داشت و می توانند شرایط مناسبی از نظر مالی برای خود ایجاد کنند. در چنین شرایطی افراد با انتخاب دانشگاه های برتر جهان برای تحصیل، علاوه بر اینکه رزومه خود را پربارتر می سازند، از نظر دانش عملی نیز در شرایط بهتری قرار خواهند گرفت می توانند با برترین شرکت های جهان همکاری داشته باشند و در نهایت بتوانند سطح رفاه اقتصادی خود را بهبود ببخشند. از آن جا که سوئیس یکی از برترین کشورهای جهان برای تحصیل است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل رشته حسابداری در این کشور را بررسی کنند.

  • بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل در رشته حسابداری کدامند؟
  • هزینه تحصیل در کشور سوئیس چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل درکشور سوئیس، اقامت کاری آن را به دست آورد؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در این کشور چه مقدار است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در سوئیس

سوئیس یکی از برترین کشورهای جهان برای تحصیل است و علاقمندان به ورود به این کشور می توانند به زبان های فرانسوی، آلمانی و در معدود دانشگاه های جنوب این کشور به زبان ایتالیایی به ادمه تحصیل مشغول شوند. در بسیاری از دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان فراهم شده است و این مسئله می توانند شرایط اخذ پذیرش تحصیل در این کشور را تسهیل بخشد.

دانشگاه ETH زوریخ به عنوان بهترین دانشگاه سوئیس در این رشته رتبه 56 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه سنت گالن در این کشور نیز رتبه 86 را در اختیار گرفته است. دانشگاه زوریخ نیز رتبه 89 در رشته حسابداری را با توجه به امتیاز 74.8 خود به دست آورده است. اختلاف میان این دانشگاه با سایر دانشگاه های این کشور در رشته حسابداری از نظر علمی به نسبت زیاد است چراکه دانشگاه ژنو با رتبه 175 جهان رتبه بعدی در میان دانشگاه های برتر این کشور را به خود اختصاص داده است. پس از این دانشگاه نیز دانشگاه لوزان با رتبه 181 قرار دارد. در کنار نام این دانشگاه های برتر، دانشگاه برن در رتبه 295 یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور شناخته می شود.

در حالی که تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی معمولا 3 ساله است، رشته حسابداری در بیشتر دانشگاه های این کشور در یک دوره 4 ساله ارائه می شود. دانشجویان پس از این دوره نیز می توانند وارد بازار کار شوند اما در اختیار گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در این کشور می تواند به شدت در درآمد نیروی کار موثر باشد.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در سوئیس

هزینه تحصیل رشته حسابداری در سوئیس

یکی از امتیازاتی که تحصیل در کشور سوئیس به همراه دارد هزینه های به شدت مقرون به صرفه است که دانشجویان برای تحصیل در این کشور پرداخت می کنند. هزینه تحصیل در رشته حسابداری برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 890€ تا 3600€ (یورو) در سال است و با توجه به کیفیت آن می توان گفت به شدت مقرون به صرفه است. در سوئیس به دلیل هزینه های کم تحصیل، امکان استفاده از بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی به ندرت امکان پذیر می شود.

هزینه زندگی در سوئیس برخلاف هزینه تحصیل در این کشور کم نیست و دانشجویان به مبالغ زیادی برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور نیاز خواهند داشت. به طور متوسط می توان گفت که در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 1300€ تا 1700€ (یورو) برای پرداخت هزینه های زندگی در این کشور نیاز خواهد بود. امکان کار دانشجویی در سوئیس فرصتی است کم نظیر برای علاقمندان به تحصیل در این کشور تا بتوانند از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کرده و دغدغه های مالی زندگی خود در این کشور را تا حد زیادی کاهش دهند.

متوسط درآمد حسابداران در سوئیس

یکی از مزیت های مهم تحصیل در سوئیس آن است که دانشجویان با دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، واجد شرایط کاریابی در آن خواهند شد و می توانند با امضای یک قرارداد کاری، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و در نتیجه شانس بالایی برای دریافت اقامت بلند مدت این کشور داشته باشند.

حسابداران با توجه به تخصص خود می توانند در یک بازه زمانی کوتاه مدت در این کشور به کار دست پیدا کنند و از این طریق اطمینان خاطر داشته باشند که مهم ترین گزینه برای دریافت اقامت در این کشور را در اختیار خواهند داشت. درآمد حسابداران در کشور سوئیس نیز بسیار مناسب است و آن ها رفاه اقتصادی مناسبی را در این کشور تجربه می کنند. در نمودار زیر، جزئیات بیشتری در خصوص شرایط درآمدی حسابداران در سوئیس ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور سوئیس

سطح درآمد یک حسابدار در کشور سوئیس بسیار مناسب است و از بسیاری از کشورهای جهان نیز بهتر است. به همین دلیل می توان گفت که سوئیس یکی از بهترین کشورهای جهان برای کار به عنوان حسابدار است. با این وجود باید در نظر داشت که در حال حاضر یکی از دشوارترین پروسه های مهاجرت تحصیلی ممکن است در سوئیس اتفاق افتد و درصد بسیاری از درخواست های دریافت ویزا از طرف دانشجویان کشورهای سوم در این کشور ریجکت می شود. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص تحصیل در بهترین کشورهای جهان را دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *