ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در قبرس

رشته حسابداری در قبرس

رشته حسابداری در قبرس یکی از آن دسته رشته های تحصیلی است که می تواند به افراد کمک کند تا آینده شغلی بهتری را برای خود رقم بزنند. در سال های اخیر به این دلیل که هزینه های تحصیل در این کشور مقرون به صرفه بوده است، دانشجویان زیادی از ایران برای تحصیل در این کشور اقدام کرده اند و در اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیز موفق بوده اند اما باید در نظر داشت که هزینه تحصیل در این کشور چندان مقرون به صرفه نیست. دانشگاه های قبرس از اعتبار کافی برخوردار نیستند و این مسئله ای است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور گذشت.

دانشگاه های قبرس اگرچه متقاضیان بسیار زیادی را به خود جذب کرده اند اما باید در نظر داشت که مسئله کیفیت جدا از مسائل مرتبط با تعداد دانشجویان خارجی در یک کشور است. زمانی که به لیست دانشگاه های برتر جهان توجه شود، کمترین تعداد از دانشگاه های قبرس موفق به کسب رتبه های بین المللی شده اند و در رشته حسابداری، هیچ دانشگاهی از این کشور در جمع برترین های جهان وجود ندارد. در چنین شرایطی است که توصیه می شود تا متقاضیان کشورهای بهتر از نظر علمی را برای تحصیل خود انتخاب کنند. با وجود همه آنچه که گفته شده، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل رشته حسابداری در قبرس را تشریح کنند.

  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در قبرس چیست؟
  • آیا می توان با هزینه کم در قبرس به ادامه تحصیل مشغول شد؟
  • در چه شرایطی دانشجویان خارجی در قبرس امکان دریافت اقامت پس از تحصیل را خواهند داشت؟
  • متوسط درآمد ماهانه یک حسابدار در قبرس چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در قبرس

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، قبرس یکی از کشورهای پرمتقاضی برای مهاجرت تحصیلی در سال های اخیر بوده است. با این وجود باید اشاره داشت که تعداد دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در کشور قبرس نیز اندک هستند و نمی توان به راحتی پس از تحصیل در این دانشگاه های تایید نشده به ایران بازگشت.

در رشته حسابداری هیچ دانشگاهی از کشور قبرس در جمع دانشگاه های برتر جهان قرار ندارد و بدون تردید می توان گفت که تحصیل در این کشور نمی تواند اعتبار بیشتری به رزومه هر فرد اضافه کند و در نتیجه نمی توان این کشور را به عنوان کشوری مقرون به صرفه برای تحصیل معرفی کرد.

دانشگاه های قبرس این امکان را به دانشجویان می دهد که بتوانند به زبان انگلیسی در رشته حسابداری در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و این مسئله شاید یکی از معدود برتری های تحصیل در قبرس برای دانشجویان خارجی باشد چراکه بدون نیاز به یادگیری زبان سوم می توانند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در قبرس

هزینه تحصیل رشته حسابداری در قبرس

قبرس یکی از کشورهای شرقی اروپا است و هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور نیز به همین نسبت می توان گفت که مناسب است. دانشجویانی که در قبرس تحصیل می کنند، از فرصت چندان مناسبی برای دریافت بورسیه در این کشور برخوردار نیستند و باید در نظر داشت که این مسئله می تواند برنامه ریزی های مالی دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهد. دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته حسابداری در قبرس، به طور متوسط به 3100€ تا 6300€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت و این مبلغی است که برای تحصیل در بسیاری از کشورهای برتر اروپایی نیز کافی است.

اگرچه دانشجویان در قبرس می توانند به صورت نیمه وقت کار کرده و از این طریق هزینه های زندگی خود را پرداخت کنند، اما باید اشاره داشت که کاریابی در قبرس برای دانشجویان خارجی چندان کار ساده ای نخواهد بود. یک دانشجوی خارجی برای تامین هزینه های روزمره خود در این کشور به طور متوسط به 350€ تا 600€ (یورو) نیاز خواهند داشت.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور قبرس

قبرس یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است ولی شرایط اقتصادی این کشور چندان مناسب نیست و این مسئله بر متوسط درآمد در قبرس تاثیرگذار بوده است. افرادی که در رشته حسابداری در کشور قبرس تحصیل کرده باشند، یکی از بالاترین شانس ها برای کاریابی پس از تحصیل در قبرس را در اختیار خواهند داشت و می توانند از این طریق اقامت خود در قبرس را تغییر دهند.

افرادی که در کشور قبرس کار می کنند، قادر خواهند بود اقامت کاری قبرس را برای خود به ارمغان آورند و این فرصت می تواند به اقامت دائم و همچنین شهروندی قبرس ختم شود. یک حسابدار در کشور قبرس از سطح درآمد خوبی در این کشور برخوردار است اما زمانی که به درآمد حسابداران در سایر کشورهای اتحادیه اروپا توجه شود، در خواهیم یافت که قبرس درآمد کمی را در اختیار حسابداران قرار می دهد. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک حسابدار در قبرس مشخص شده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور قبرس

کیفیت زندگی در قبرس نیز در مقایسه با سایر کشورهای مطرح اروپایی کمتر است و این نکته ای است که می تواند تحصیل در قبرس را کم ارزش تر از قبل سازد. با این وجود همچنان بسیاری از افراد به دلیل آن که سهولت دریافت ویزای تحصیلی این کشور بالا تر از سایر کشورهای جهان است، تمایل به تحصیل در این کشور و ایجاد یک پل برای مهاجرت به خارج از کشور هستند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در بهترین کشورهای جهان می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *