ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در قطر

رشته حسابداری در قطر

رشته حسابداری در قطر یکی از رشته های تحصیلی ارزشمند در این کشور است که می تواند فرد را به درآمدهای بالا نیز نزدیک کند. دانشگاه های قطر در رنکینگ های بین المللی جایگاه مناسبی را در اختیار ندارند و به همین دلیل است که تحصیل در این کشور نمی تواند چندان ارزشمند باشد اما در رشته حسابداری تفاوت های جزئی در این زمینه وجود دارد. افرادی که رشته حسابداری در قطر را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند در تنها دانشگاه دارای اعتبار بین المللی این کشور به ادامه تحصیل مشغول شده و از اعتبار آن در رزومه کاری خود استفاده کنند.

حسابداری یکی از رشته های تحصیلی پر متقاضی در بازار کار امروز است و افرادی که این رشته را انتخاب می کنند، شانس بسیار خوبی برای ورود به بازار کارخواهند داشت. چنین مسئله ای سبب شده است تا بسیاری از دانشجویان این رشته را انتخاب کنند اما باید در نظر داشت که تحصیل در این رشته بدون علاقه می تواند عواقب سختی را برای فرد داشته باشد چراکه علم اعداد به شدت به علاقمندی فرد وابسته است. دانشگاه های بسیاری در جهان وجود دارند که با کیفیت بسیار بالا به ارائه رشته حسابداری می پردازند و قطر نیز به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته منطقه غرب آسیا، در این زمینه نیاز به پرورش دانشجویان برتر دارد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به همین دلیل است که به بررسی شرایط تحصیل رشته حسابداری در این کشور می پردازند.

  • مزایای تحصیل رشته حسابداری در این کشور چیست؟
  • آیا تحصیل در قطر برای دانشجویان خارجی هزینه های زیادی را به همراه دارد؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور قطر برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار درکشور قطر چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در قطر

قطر یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که در سال های اخیر توجه ویژه ای به تحصیل در مقاطع دانشگاهی نشان داده است. افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید انگیزه های ویژه ای داشته باشند چراکه دانشگاه های این کشور با وجود همه تلاش های انجام شده در رده بندی های جهان رتبه چندان مناسبی را در اختیار ندارند و این مسئله می تواند در روند رسیدن به کار افراد در این کشور موثر باشد.

رشته حسابداری در قطر یکی از معدود رشته های تحصیلی در این کشور است که با کیفیت بسیار بالایی ارائه می شود و دانشجویان در یک دانشگاه این کشور می توانند با کیفیت بسیار خوب جهانی به ادامه تحصیل بپردازند. دانشگاه ملی قطر رتبه 381 جهان در رشته حسابداری را به دست آورده است و تنها نماینده قطر در رشته حسابداری در رنکینگ های بین المللی به حساب می آید. با توجه به این که زبان تحصیل در قطر انگلیسی است، معمولا دانشجویان خارجی با سهولت بیشتری می توانند در این دانشگاه پذیرش تحصیلی دریافت کنند و به ادامه تحصیل مشغول شوند.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور قطر

هزینه تحصیل رشته حسابداری در قطر

شرایط تحصیل در کشور قطر برای بسیاری از افرادی که از رزومه تحصیل خوب یا توان مالی کم برخوردار هستند مناسب نیست. قطر یکی از گرانقیمت ترین مقاصد تحصیل در آسیا و حتی جهان به حساب می آید و این موضوعی است که علاقمندان به تحصیل در این کشور باید به آن توجه داشته باشند.

هزینه تحصیل در قطر برای دانشجویان خارجی در حدود 1000QR (ریال) قطر است و دانشجویان برای هر واحد درسی خود نیز باید حداقل همین مبلغ را پرداخت کنند. در این صورت می توان گفت که هزینه تحصیل در کشور قطر به طور متوسط 19000$ (دلار) در سال است. دانشجویان خارجی کمتر شانس دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های قطر را خواهند داشت و این مسئله یک مانع بر سر راه آن ها خواهد بود.

دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند و به طور متوسط می توان گفت که 800$ (دلار) حداقل سرمایه ای است که یک دانشجو باید در اختیار داشته باشد تا بتواند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کند. هزینه زندگی در قطر گاه به بیش از 1200$ (دلار) در ماه نیز می رسد. دانشجویان در قطر امکان کار ضمن تحصیل را نخواهند داشت و این یک محدودیت بزرگ به حساب می آید.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور قطر

قطر یکی از کشورهای ثروتمند منطقه خود است و به همین دلیل است که افراد زیادی تمایل دارند تا برای کار خود را به این کشور برسانند. کیفیت زندگی در این کشور به صورت صعودی در حال افزایش است و این مسئله می تواند تحصیل و کار در قطر را به عنوان یک گزینه برای رسیدن به زندگی بهتر مطرح کند.

حسابداران در قطر شانس بسیار خوبی برای رسیدن به کار خواهند داشت و افرادی که تسلط به زبان انگلیسی دارند، می توانند برای شرکت های خارجی در این کشور مشغول به کار شده و از درآمد بسیار بالای حسابداران در این کشور بهرمند شوند. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک حسابدار در کشور قطر به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور قطر

با وجود این که کار در قطر می تواند درآمد بالایی را برای هر فرد به ارمغان آورد اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید هزینه های نسبتا زیادی پرداخت کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برای راهنمایی علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور برخوردار هستند.

2/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته حسابداری در قطر

  1. زهرا غلامی گفت:

    سلام من اگه در ایران تحصیل کنم و رشته حسابداری کارشناس ارشد قبول بشم و بعد از چندسال کسب پول بخوام اقامت در قطر بگیرم و همونجا کار کنم چطوره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      یا باید کفیل پیدا کنید که از طریق اون وارد قطر بشید یا اینکه پیشنهاد کاری مستقیم دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *