ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در مکزیک

رشته حسابداری در مکزیک

رشته حسابداری در مکزیک برخلاف باورهای عمومی یکی از رشته های تحصیلی است که در بهترین شرایط ممکن و با کیفیت بالا ارائه می شود. دانشجویانی که در مکزیک به ادامه تحصیل مشغول می شوند، بدون تردید جستارهای متعددی انجام داده اند و به دلیل تحقیقات تکمیل شده خود است که می توانند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. تصورهای عمومی بر آن است که مکزیک کشوری مناسب برای تحصیل نیست و به همین دلیل نمی توانند این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب کنند در حالی که شرایط تحصیل در این کشور به ویژه در رشته های مرتبط با امور مالی بسیار مناسب است و می تواند باعث پربارتر شدن رزومه تحصیلی فرد شود.

در رشته حسابداری نیز به مانند بسیاری دیگر از رشته های تحصیلی، گرایشات مختلفی وجود دارد که دانشجویان می توانند با انتخاب هریک از آن ها، شرایط بهتری را برای خود در بازار کار ایجاد کنند. در حال حاضر رشته حسابداری یکی از رشته های پر متقاضی در بازار کار است و به همین دلیل بسیاری از افراد به منظور رسیدن به فرصت های شغلی تلاش می کنند تا در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند. در مکزیک نیز شرایط مناسبی برای کار حسابداران فراهم شده است و فرصت تحصیل در برترین دانشگاه های جهان نیز بر جذابیت تحصیل در این کشور می افزاید. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته حسابداری در مکزیک پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های مکزیک برای تحصیل حسابداری کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته حسابداری در مکزیک چقدر است؟
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند با دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور اقامت داشته باشند؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در مکزیک چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در مکزیک

مکزیک یکی از کشورهای پیشرفته آمریکای شمالی است که به دلیل فاصله ای که با شرایط آمریکا و کانادا دارد، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. برخی از دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف تحصیلی در جمع بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند و این موضوع سبب شده است تا افرادی که با تحقیق در رابطه با تحصیل در خارج از کشور تصمیم گیری می کنند، این کشور را نیز در جمع گزینه های خود برای تحصیل قرار دهند.

تحصیل در مکزیک در حال حاضر به زبان اسپانیایی انجام می شود اما در برخی از دانشگاه های این کشور از جمله در رشته حسابداری، فرصت تحصیل به زبان انگلیسی به عنوان دومین زبان رایج در این کشور نیز امکان پذیر است. در حال حاضر دانشگاه ملی آتونوما مکزیک (UNAM) به عنوان بهترین دانشگاه مکزیک برای تحصیل در رشته حسابداری شاخته می شود و رتبه 42 جهان را در اختیار دارد. دانشگاه تکنولوژی مونتری نیز دومین دانشگاه برتر این کشور برای تحصیل در این رشته رتبه 86 جهان را به خود اختصاص داده و همچنان یکی از برترین دانشگاه های جهان به حساب می آید. سایر دانشگاه های برتر مکزیک در این رشته عبارتند از:

  • موسسه تکنولوژی آتونومو مکزیک
  • موسسه پلی تکنیک ملی
  • دانشگاه ایبروآمریکانا

شرایط تحصیل رشته حسابداری در مکزیک

هزینه تحصیل رشته حسابداری در مکزیک

در رابطه با هزینه های تحصیل در مکزیک نکات مثبت و منفی فراوانی وجود دارد که هر یک از آن ها در جای خود می تواند در تصمیم گیری افراد برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد نهایی تحصیل مهم و کلیدی باشد. هزینه تحصیل در مکزیک در دانشگاه های خصوصی می تواند تا 16000$ (دلار) در سال نیز افزایش داشته باشد اما در دانشگاه های دولتی این کشور هزینه تحصیل در رشته حسابداری در حدود 4200$ تا 6100$ (دلار) در سال است.

دانشجویان همچنین باید در کنار این هزینه ها، به بودجه مورد نیاز خود برای خریدهای روانه نیز توجه داشته باشند. به طور متوسط می توان گفت که دانشجویان برای گذران یک زندگی عادی در این کشور به 500$ تا 700$ (دلار) در ماه نیا خواهند داشت. با توجه به عدم امکان کار ضمن تحصیل در مکزیک، می توان گفت که انتخاب این کشور می تواند هزینه های نسبتا زیادی را به همراه داشته باشد.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور مکزیک

اکثر افرادی که تحصیلات خود را در مکزیک به پایان رسانده باشند، برای کاریابی در آمریکا و حتی کانادا اقدام می کنند و در تلاش هستند تا خود را از این طریق به بهترین شرایط کاری برسانند. با این حال باید در نظر داشت که دولت مکزیک نیز به دانشجویان خارجی این فرصت را اهدا می کند که بتوانند پس از تحصیل خود در این کشور، به جستجوی کار در مکزیک بپردازند و در صورتی که موفق به امضای قرارداد کاری شدند، اقامت کاری این کشور را برای خود به ارمغان آورند.

یک حسابدار تازه کار در مکزیک فرصت های کاریابی در شرکت های کوچک به عنوان دستیار را خواهد داشت و می تواند شرایط مناسب کارآموزی در این کشور را نیز تجربه کنند تا بتوانند به کار در این کشور دست پیدا کنند. درآمد حسابداران در مکزیک نیز بسیار مناسب است و نمودار زیر به خوبی این موضوع را روشن می سازد.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور مکزیک

تحصیل در مکزیک در رشته حسابداری زمانی ارزش بیشتری پیدا می کند که افراد به دنبال کار در آمریکا یا کانادا باشند و از این طریق بتوانند اقامت دائم این کشورها را به دست آورند. تحصیل رشته حسابداری در مکزیک می تواند برای دانشجویان خارجی امتیازات زیادی را به همراه داشته باشد. در صورتی که به دنبال تحصیل در بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از رهنمودهای ایشان بهرمند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *