ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در هنگ کنگ

رشته حسابداری در هنگ کنگ

رشته حسابداری در هنگ کنگ از آن دست رشته های تحصیلی است که در بالاترین کیفیت ممکن ارائه می شود و دارای اعتبار بین المللی است. دانشگاه های هنگ کنگ در رتبه بندی های جهانی جایگاه بسیار مناسبی را در اختیار دارند و می توان گفت یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در آسیا از نظر کیفیت بالای آموزشی هنگ کنگ است. اگرچه شرایط زندگی در این کشور شبیه به کشورهای آسیای شرقی به ویژه چین است اما کیفیت تحصیل در این کشور کوچک بسیار مناسب است. نکته جالب تر آنکه تقریبا تمامی دانشگاه های این کشور در رشته هایی که ارائه می کنند دارای جایگاه برتر جهانی هستند و این یک امتیاز بزرگ برای انتخاب هنگ کنگ به عنوان مقصد تحصیلی است.

رشته حسابداری به عنوان یکی از رشته های کلیدی در بازار کار امروز جهان، در دانشگاه های مختلفی ارائه می شود و افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، باید موارد زیادی از جمله توانایی های علمی و همچنین علاقه خود را مد نظر قرار دهند. رشته حسابداری از آن دست رشته های تحصیلی است که می تواند از نظر مالی امتیازات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد و فرد را به قدرت اقتصادی کافی برساند اما نیازمند دانش کافی در این زمینه است. در همین راستا است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش کرده اند تا نکات کلیدی در رابطه با شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور هنگ کنگ را مورد بررسی قرار دهند.

  • شرایط ورود به دانشگاه های هنگ کنگ در رشته حسابداری چیست؟
  • هزینه تحصیل در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور، اقامت آن را به دست آورد؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در هنگ کنگ

هنگ کنگ کشوری کوچک در همسایگی چین است و شرایط زندگی در این دو کشور شباهت های بسیار زیادی با یکدیگر دارد. دانشگاه های هنگ کنگ سطح بسیار بالایی از آموزش را ارائه می کنند و این مسئله می تواند در روند دریافت پذیرش در این کشور نیز تاثیر گذار باشد. افرادی که رزومه با سطح متوسط داشته باشند، قادر به دریافت پذیرش از این کشور نخواهند بود و این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد. شرایط تحصیل در کشور هنگ کنگ به زبان انگلیسی نیز برای بسیاری از دانشجویان خارجی فراهم شده است و این یک امتیاز بزرگ برای دانشجویان خارجی است که به تحصیل در این کشور علاقه دارند.

دانشگاه هنگ کنگ بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته حسابداری است و رتبه 21 جهان را به خود اختصاص داده است. در کنار این دانشگاه نام دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگ کنگ دیده می شود که رتبه 33 را بدست آورده و دانشگاه چینی هنگ کنگ نیز رتبه 41 را در اختیار دارد. دانشگاه شهر در هنگ کنگ نیز با قرار گرفتن در رتبه 69 جهان یکی دیگر از دانشگاه های مطرح این کشور در رشته حسابداری است. دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ نیز در رشته حسابداری رتبه 72 را در اختیار گرفته است.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در هنگ کنگ

هزینه تحصیل رشته حسابداری در هنگ کنگ

اگرچه تحصیل در هنگ کنگ از امتیاز علمی بسیار زیادی برخوردار است اما باید در نظر داشت که هزینه تحصیل در هنگ کنگ به نسبت بسیاری از کشورهای جهان بسیار بیشتر است و این مسئله می توان باعث ایجاد چالش های اقتصادی برای دانشجویان خارجی شود. دانشجویان خارجی برای پرداخت هزینه های تحصیل خود در کشور هنگ کنگ باید هزینه ای در حدود 18500$ تا 26000$ (دلار) را در سال در نظر داشته باشند و کاملا مشخص است که این مبلغ مشابه با هزینه های تحصیل در برترین کشورهای اروپایی است.

علاوه بر این دانشجویان باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند که به طور متوسط در حدود 600$ تا 700$ (دلار) در ماه است. با توجه به این که دانشجویان خارجی در هنگ کنگ، اجازه کار ضمن تحصیل را نخواهند داشت، دانشجویان باید همه این مبالغ را از پس اندازهای قبلی خود تامین کنند و این مسئله می تواند شرایط تحصیل در این کشور را کمی دشوار سازد.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور هنگ کنگ

اگرچه دانشجویان امکان کار ضمن تحصیل در کشور هنگ کنگ را ندارند اما می توانند پس از تحصیل در این کشور، به جستجوی کار در این کشور مشغول شوند و از این طریق در مسیر دریافت اقامت این کشور گام بردارند. دانشجویان رشته حسابداری در هنگ کنگ از شانس بسیار بالایی برای کار در این کشور برخوردار هستند و می توانند در شرکت های مختلف مالی که در این کشور فعالیت دارند، مشغول به کار شوند. هنگ کنگ یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرت اقتصادی برای شرکت های بزرگ است و به همین دلیل است که تحصیل در رشته های مرتبط با امور مالی در این کشور می تواند ارزش بالایی داشته باشد. حسابداران در هنگ کنگ از درآمد بالایی برخوردار هستند و نمودار زیر این مسئله را بیش از پیش مشخص می کند.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور هنگ کنگ

افرادی که در کشور هنگ کنگ تحصیل کرده باشند از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و می توانند شرایط کار در بهترین کشورهای جهان را نیز در اختیار داشته باشند و این یکی از مهم ترین امتیازاتی است که هنگ کنگ برای دانشجویان خارجی ایجاد می کند. در صورتی که سرمایه کافی در اختیار دارید، هنگ کنگ مقصد بسیار مناسب برای ادامه تحصیل شما خواهد بود. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند تا شما را در مسیر رسیدن به بهترین کشورهای جهان برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و زندگی همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *