ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در چین

رشته حسابداری در چین

رشته حسابداری در چین یکی از رشته های تحصیلی است که در دانشگاه های مختلف این کشور بالاترین کیفیت ممکن ارائه می شود. دانشگاه های چین بسیار زیاد هستند و علاقمندان به تحصیل در این کشور باید در نظر داشته باشند که پیش از دریافت پذیرش از دانشگاه، باید تحقیقات لازم در این رابطه را انجام دهند. بسیاری از دانشگاه های چین در این رشته توانسته اند جایگاه های برتر جهان را به دست آورند و این موضوعی است که می تواند دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور را برای افرادی که رزومه تحصیلی قدرتمند در اختیار ندارند دشوار کند. رقابت های بسیار داخلی و خارجی برای دریافت صندلی های تحصیلی در کشور چین وجود دارد.

رشته حسابداری یکی از رشته های تحصیلی است که برای هر شرکتی یک الزام است و به این دلیل که چین روابط تجاری بسیاری با کشورهای خارجی دارد، می توان گفت که حضور حسابدارانی که به زبان های خارجه تسلط دارند، برای بسیاری از شرکت های تجاری در این کشور یک امتیاز بزرگ محسوب می شود. به همین دلیل است که می توان توصیه کرد که دانشجویان با رزومه های برتر می توانند با انتخاب چین به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته حسابداری می توانند به نوعی آینده شغلی خود را نیز تضمین کنند. در راستای توجه به همین اهمیت است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته حسابداری در چین پرداخته اند.

  • روند ورود به دانشگاه های چین در رشته حسابداری چگونه است؟
  • هزینه تحصیل رشته حسابداری در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در این کشور اقامت دریافت کرد؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در کشور چین چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور چین

دانشگاه های چین در رشته های مختلف تحصیل در طول سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته اند و این موضوعی است که تحصیل در چین را به شدت جذاب تر از گذشته کرده است. دانشجویان خارجی در چین با محدودیت هایی از نظر فرهنگی و اقامتی روبرو هستند اما این مسئله ای نیست که بتواند ارزش تحصیل در دانشگاه های تراز اول این کشور را کم کند. رشته حسابداری در چین نیز یکی از رشته های پرمخاطب و البته برتر در برخی از دانشگاه های این کشور است. دانشجویانی که این رشته تحصیلی را انتخاب می کنند، معمولا نیاز به رزومه تحصیلی قدرتمند خواهند داشت. تحصیل در چین بدون مدرک زبان نیز ممکن است اما دانشجویان باید شرایط مناسب سنی برای شرکت در دوره های زبان در این کشور را داشته باشند.

دانشگاه پکینگ بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته حسابداری است که رتبه 21 جهان را به خود اختصاص داده است. در رتبه 27 نیز نام دانشگاه تسینگهوا از چین دیده می شود که در شهر پکن قرار دارد. دانشگاه فودان نیز که در شهر شانگهای واقع شده است، رتبه 49 جهان را به خود اختصا داده است. دانشگاه شانگهای جائو تونگ نیز رتبه 51 جهان در رشته حسابداری را تصرف کرده است و رتبه 73 به دانشگاه ژجیانگ تعلق گرفته است. دانشگاه رنمین چین نیز رتبه 80 جهان را در اختیار دارد و یکی دیگر از دانشگاه های تراز اول چین برای تحصیل در رشته حسابداری به شمار می رود. حضور 10 دانشگاه چینی در جمع 200 دانشگاه برتر جهان به خوبی ارزش تحصیل در این کشور را نشان می دهد.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کشور چین

 هزینه تحصیل رشته حسابداری در چین

تحصیل در چین به عنوان یک دانشجوی خارجی می تواند یک برگ برنده برای پربار کردن رزومه شخصی با هزینه کم است. دانشجویان خارجی در چنین نیازی به پرداخت هزینه های سنگین برای ورود به دانشگاه نخواهند داشت و این امتیازی بزرگ برای متقاضیان خارجی به حساب می آید. دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته حسابداری در چین باید سالیانه مبلغی در حدود 3000$ تا 5500$ (دلار) را در اختیار داشته باشند تا بتوانند شهریه خود را به طور کامل پرداخت کنند. البته باید در نظر داشت که در مقاطع کارشناسی ارشد و به ویژه دکترا، امکان دریافت بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان خارجی نیز وجود خواهد داشت.

دانشجویان خارجی باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. در شهرهای شانگهای و پکن، هزینه های زندگی در حدود 1000$ (دلار) در ماه است و در سایر شهرها هزینه زندگی ممکن است بین 300$ تا 700$ (دلار) در ماه باشد. دانشجویان خارجی در چین در صورتی که واجد شرایط شناخته شوند، ممکن است بتوانند مجوزهای لازم برای دریافت فرصت کار دانشجویی در این کشور را نیز به دست آورند.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور چین

دانشجویان خارجی در چین فرصت اقامت پس از تحصیل را نیز به دست خواهند آورد و می توانند با پایان دادن به دوره تحصیل خود در این کشور مشغول به کار شوند. همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، رشته حسابداری در چین به دلیل تجارت های بین المللی موجود در این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و افرادی که در این رشته تحصیلی تخصص دریافت کرده باشند، می توانند به سرعت جذب بازار کار در این کشور شوند. در بسیاری از مواقع، شرایط فرهنگی و خاص زندگی در چین سبب می شود تا دانشجویان پس از تحصیل، خاک این کشور را ترک کرده و به کشورهای برتر جهان مهاجرت کنند.

حسابداران در کشور چین از سطح درآمدی بسیار خوبی برخوردار هستند و می توانند شرایط مناسبی برای زندگی خود در این کشور ایجاد کنند. در نمودار زیر به خوبی نشان داده شده است که یک حسابدار در کشور چین چه درآمد در سال کسب می کند.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور چین

در چنین شرایطی کار در چین به عنوان یک حسابدار می تواند شرایط اقتصادی مناسبی را برای شهروندان خارجی در این کشور ایجاد کند اما کیفیت زندگی نیز یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه ویژه داشت. چین از نظر آموزشی یکی از قوی ترین کشورهای جهان است و در رشته های مرتبط با علوم اقتصاد شرایط بهتری را در اختیار دارد. در صورتی که در اندیشه تقویت رزومه خود با تحصیل در چین یا سایر کشورهای برتر جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *