ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در کانادا

رشته حسابداری در کانادا

رشته حسابداری در کانادا از رشته های تحصیلی با کیفیت بالا و رعایت استانداردهای جهانی است که می تواند آینده شغلی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. دانشجویانی که کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که در مسیر تحصیل خود در این کشور با چالش های فراوانی روبرو خواهند شد چراکه بسیاری از دانشگاه های کشور در رنکینگ های برتر جهان قرار دارند و به راحتی اجازه فراغت از تحصیل را به دانشجویان نمی دهند. در نتیجه همه افرادی که در کانادا تحصیل می کنند، باید اطلاع داشته باشند که در مسیری نه چندان هموار برای تحصیل خود گام برداشته اند.

دانشگاه های کانادا در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله حسابداری دارای رتبه های برتر جهانی هستند و به همین دلیل است که متقاضیان زیادی از سراسر دنیا تلاش می کنند تا به منظور تحصیل در این کشور خود را به کانادا برسانند. چنین فرصتی اما تنها در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که رزومه تحصیلی مناسب و درخور جایگاه دانشگاه مورد نظر را در اختیار داشته باشد. افرادی که رشته تحصیلی حسابداری را برای ادامه تحصیل خود در کانادا انتخاب کرده اند، نه تنها در کانادا بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر، شانس بسیار بالایی برای کار کردن در بالاترین سطح خواهند داشت. به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل رشته حسابداری در این کشور را بررسی کنند.

شرایط رشته حسابداری در کانادا

کانادا یکی از برترین مقاصد تحصیلی در جهان امروز به حساب می آید و دانشجویان خارجی در این کشور می توانند به راحتی اطمینان حاصل کنند که دروس ارائه شده در این کشور مطابق با آخرین استانداردهای جهانی است و دانشجویان می توانند پس از تحصیل در این کشور، وارد بازار کار شوند.

دانشگاه های کانادا در رشته حسابداری یکی از بهترین ها در جهان به حساب می آیند و دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه این کشور برای ادامه تحصیل در این رشته است چراکه رتبه 18 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز با اختلاف امتیاز اندک نسبت به دانشگاه تورنتو، رتبه 20 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه مک گیل نیز با قرار گرفتن در رتبه 43 جهان، دیگر دانشگاه برتر این کشور به حساب می آید. برای تحصیل در رشته حسابداری، دانشجویان همچنین می توانند دانشگاه مونترئال در کبک را برای خود انتخاب کنند چراکه رتبه 118 را در اختیار دارد. دانشگاه وسترن نیز به عنوان یکی دیگر از دانشگاه های برگزیده جهانی رتبه 132 را در اختیار گرفته است.

سایر دانشگاه های برتر این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه کوئینز در کینگستون
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه یورک
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه کلگری

یکی از مهم ترین مزیت هایی که می توان در انتخاب کانادا به عنوان مقصد تحصیلی جست آن است که دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی یا فرانسوی، به عنوان دو زبان بین المللی، به ادامه تحصیل و زندگی بپردازند و از مزایای بسیار آن استفاده کنند.

نحوه پذیرش در رشته حسابداری در کانادا

کلا رشته حسابداری یا Accounting جزء رشته های محبوب و پرطرفدار کشور کاناداست. رشته ای که می توان آن را در قالب هر سه مقطع آکادمیک (لیسانس، فوق لیسانس و دکتری) ادامه تحصیل داد. معمولا نیز لیسانس حسابداری در کانادا 3 تا 4 سال طول کشیده و غالبا هم به زبان انگلیسی و فول- تایم ارایه می شود. دانشگاه های کانادایی نیز برای پذیرش از داوطلبان واجد شرایط از آنها تامین شروط زیر را می خواهند:

  • مدرک دیپلم متوسطه معتبر
  • کارنامه تحصیلی با معدل 70% به بالا
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 به بالا
  • نمره قبولی در آزمون های ورودی GRE و یا GMAT (بسته به نوع دانشگاه)

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کانادا

هزینه رشته حسابداری در کانادا

رشته حسابداری به عنوان یکی از رشته های برتر در جهان هزینه های نسبتا زیادی برای تحصیل در کانادا نیاز خواهد داشت. دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته حسابداری، سالیانه به مبلغی در حدود 17000$ تا 32000$ (دلار کانادا) نیاز خواهند داشت. البته دانشجویان خارجی می توانند از بورسیه های تحصیلی موجود در این کشور نیز بهره ببرند و شرایط مناسبی برای خود از نظر مالی ایجاد کنند. تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در کانادا کمک هزینه های مالی بیشتری را در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد.

دانشجویان برای گذراندن زندگی دانشجویی خود در کانادا نیز سالیانه به مبلغی در حدود 11000$ تا 15000$ (دلار کانادا) نیاز خواهند داشت و این نیز مبلغی نسبتا زیاد به نظر می رسد اما با توجه به اینکه دانشجویان امکان کار نیمه وقت در این کشور را خواهند داشت، می توان گفت که هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان از طریق کار قابل تامین خواهد بود. نکته جالب تر آن که دانشجویان خارجی در این کشور می توانند به همراه همسر و فرزندان خود به کانادا مهاجرت کنند و همسر دانشجویان در این کشور این فرصت را خواهد داشت تا به صورت تمام وقت در کانادا مشغول به کار شود و در نتیجه هزینه های زندگی در این کشور را با کیفیت بهتری تامین کند.

بورسیه برای دانشجویان رشته حسابداری در کانادا

یکی از مزایای مهم تحصیل رشته حسابداری در کانادا، پوشش مخارج تحصیلی از طریق دریافت بورس یا گرانت است. که اغلب هم توسط دانشگاه های کانادایی ارایه می شود. در این مورد تمامی دانشجویان بین المللی رشته حسابداری صلاحیت درخواست این بورس ها را دارند که به برخی از این برنامه های بورس در زیر اشاره می شود:

عنوان بورسواجدین شرایطمبلغ بورس (دلار کانادا)
جایزه سی. داگلاس ملور دانشگاه مک گیلدنشجویان گرجوئیت در رشته حسابداری با معدل خوبCA$2200
جایزه کنت اف بایرد دانشگاه مک گیلدنشجویان گرجوئیت در رشته حسابداری و امور مالی با معدل خوبCA$250
بورسیه پرنسیپال دانشگاه کوئیندانشجویان بین المللی با شایستگی آکادمیک بالاCA$4000
بورسیه بین المللی پرنسیپال دانشجویان هندی دانشگاه کوئین
دانشجویان هندی با GPA حداقل 3.5CA$20000

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور کانادا

کانادا یکی از کشورهای جهان است که به نیروی کار نسبتا زیادی نیاز دارد. افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند تا تحصیلات خود را به پایان برسانند، معمولا موفق به کاریابی در این کشور می شوند. برای دریافت اقامت کانادا، افراد باید از طریق سیستم های امتیازبندی ورود پیدا کنند و تحصیل یا کار در کانادا برای شهروندان خارجی می تواند یک امتیاز بسیار بزرگ به حساب آید. فارغ التحصیلان رشته حسابداری در کشور کانادا شانس بسیار بالایی برای کاریابی در این کشور خواهند داشت چراکه یکی از مهم ترین مشاغل مورد نیاز کانادا رشته حسابداری است. از سوی دیگر می توان به این نکته نیز اشاره داشت که یک حسابدار در کشور کانادا به درآمد مناسبی دسترسی دارد.

توجه به نمودار زیر برای اثبات این ادعا کافی است:

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور کانادا

تحصیل در کانادا یکی از جذاب ترین انواع مهاجرت به خارج از کشور در نزد ایرانیان است اما باید در نظر داشت که گام برداشتن در این مسیر می تواند ریسک نسبتا زیادی را نیز به همراه داشته باشد. علاقمندان به تحصیل در کانادا باید اطلاعات کاملی در رابطه با نحواه دریافت پذیرش و ویزای این کشور داشته باشند و در صورتی که نتوانند مدارک خود را مطابق با خواست سفارت این کشور ارائه دهند، ممکن است درخواست ویزای آن ها با ریجکتی روبرو شود که عواقب سنگینی را به همراه دارد.

الزامات پذیرش در رشته حسابداری در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال تحصیل در کانادا به ویژه در رشته حسابداری هستند، باید با الزامات پذیرش در این رشته تحصیلی آشنا شوند. به عبارت دیگر، قبل از مهاجرت به کانادا بهتر است به خوبی با الزامات پذیرش دانشگاه های این کشور آشنا شوند. به این ترتیب، برای واجد شرایط بودن جهت پذیرش در دوره حسابداری در کانادا باید حداقل شرایط تعیین شده توسط موسسه مور نظر را داشته باشید. به طور معمول، تمامی متقاضیان باید تحصیلات متوسطه یا معادل آن را گذرانده باشند، و شرایط لازم برای مهارت زبان انگلیسی را داشته باشند. همچنین شایان ذکر است که در کانادا، دانشجویان باید سیستم بین المللی زبان انگلیسی را با نمره 6.5 یا بالاتر بگذرانند.

چشم انداز شغلی در رشته حسابداری در کانادا

تقاضا برای حسابداران در بازار کار در کانادا، به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار بالاتر است. همچنین انتظار می رود که طی سال های آینده این روند رو به رشد همچنان ادامه پیدا کند. در دولت کانادا نرخ رشد پیش بینی شده 9.4% چشم انداز شغلی برای حسابداران در این کشور مثبت بوده است. همچنین شایان ذکر است که، در کانادا تقاضا برای حسابداران بسیار بالا است، که هر ساله حسابداران بی شماری از سراسر جهان به این حرفه در کانادا منتقل می شوند. یکی دیگر از اصلی ترین مزیت های ورود به رشته حسابداری در کانادا دریافت دستمزد ایده آل در این حرفه می باشد. در نهایت اینکه، فارغ التحصیلان رشته حسابداری در کانادا طیف وسیعی از فرصت های شغلی را در اختیار دارند. برای افزایش شانس دریافت ویزای تحصیل کانادا می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات مهم در خصوص رشته حسابداری در کانادا بدین شرح می باشند:

  • هزینه رشته حسابداری در کانادا چه قدر است؟ رشته حسابداری به عنوان یکی از رشته های برتر در جهان هزینه های نسبتا زیادی برای تحصیل در کانادا نیاز خواهد داشت. دانشجویان خارجی برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته حسابداری، سالیانه به مبلغی در حدود 5000 تا CA$ 20000 (دلار کانادا) و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد همین رشته به مبلغی حدود 30000 تا CA$ 50000 (دلار کانادا) نیاز خواهند داشت.. البته دانشجویان خارجی می توانند از بورسیه های تحصیلی موجود در این کشور نیز بهره ببرند و شرایط مناسبی برای خود از نظر مالی ایجاد کنند. تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در کانادا کمک هزینه های مالی بیشتری را در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد.
  • متوسط درآمد یک حسابدار در کشور کانادا به چه صورت است؟ کانادا یکی از کشورهای جهان است که به نیروی کار نسبتا زیادی نیاز دارد. افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند تا تحصیلات خود را به پایان برسانند، معمولا موفق به کاریابی در این کشور می شوند. برای دریافت اقامت کانادا، افراد باید از طریق سیستم های امتیازبندی ورود پیدا کنند و تحصیل یا کار در کانادا برای شهروندان خارجی می تواند یک امتیاز بسیار بزرگ به حساب آید. فارغ التحصیلان رشته حسابداری در کشور کانادا شانس بسیار بالایی برای کاریابی در این کشور خواهند داشت چراکه یکی از مهم ترین مشاغل مورد نیاز کانادا رشته حسابداری است. از سوی دیگر می توان به این نکته نیز اشاره داشت که یک حسابدار در کشور کانادا به درآمد مناسبی دسترسی دارد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *