ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در کره جنوبی

رشته حسابداری در کره جنوبی

تحصیل رشته حسابداری در کره جنوبی می تواند یک وزنه سنگین در رزومه آموزشی هر فرد باشد چراکه دانشگاه های این کشور دارای رتبه های برتر هستند. کره جنوبی یکی از کشورهای پیشرفته منطقه شرق آسیا است و اقتصاد این کشور یکی از برترین های جهانی به حساب می آید. یکی از بهترین راه های رشد اقتصاد کشور از دید دولت کره جنوبی، پرورش دانشجویانی است که می توانند به راحتی در بازارهای مالی تغییر ایجاد کنند. به همین دلیل است که در حال حاضر دانشگاه های کره جنوبی در این رشته تحصیلی توانسته اند جایگاه های برتر جهانی را به خود اختصاص دهند و افراد زیادی را به سمت خود از خارج از مرزهای کره جذب کنند.

رشته حسابداری از آن دست رشته های تحصیلی است که مرتبط با علم اعداد است و تنها افرادی می توانند در این رشته به موفقیت های بالا دست پیدا کنند که اولا به این رشته علاقه داشته باشند و دوما در علم حساب توانمندی بالایی داشته باشند. کره جنوبی به عنوان یکی از کشورهای برتر آسیای شرقی به داشجویان خارجی نیز اجازه تحصیل در این کشور را داده است اما شرایط به گونه ای است که دانشجویان باید با فرهنگ سخت کوشی در این کشور سازگاری پیدا کرده و آماده تحصیل در شرایط نسبتا سخت نیز باشند. با وجود چنین مسائلی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل رشته حسابداری در کره جنوبی را مورد بررسی قرار دهند.

  • بهترین دانشگاه های کره جنوبی برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته حسابداری در این کشور چیست؟
  • آیا می توان با تحصیل در رشته حسابداری، اقامت کره جنوبی را به دست آورد؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در کره جنوبی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کره جنوبی

شرایط تحصیل در کشورهای مختلف برای علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور باید از بالاترین درجه اهمیت برخوردار باشد. شرایط اقامتی در این کشورها است که تعیین می کند آیا دانشجویان می توانند با تمرکز بالا به ادامه تحصیل مشغول شوند یا این که باید شرایطی سخت را برای دریافت مدرک تحصیلی خود سپری کنند.

دانشگاه های کره جنوبی عموما رشته های تحصیل را به زبان کره ای ارائه می کنند اما در برخی از رشته های خاص در این کشور، از جمله حسابداری، می توان به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل پرداخت و مدرک دانشگاهی دریافت کرد. البته دانشجویانی که برنامه ریزی بلند مدت برای اقامت در کره دارند، بهتر است زبان تحصیلی خود را کره ای انتخاب کنند یا از دوره های دو زبانه استفاده کنند.

دانشگاه ملی سئول بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل رشته حسابداری است و رتبه 31 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه کره نیز با قرار گرفتن در رتبه 46 جهان یکی دیگر از دانشگاه های برتر جهان برای تحصیل در رشته حسابداری است. دانشگاه یون سی نیز با در اختیار داشتن رتبه 64 جهان، یکی دیگر از دانشگاه های تراز اول جهان برای تحصیل در این رشته است. دانشگاه سونگ کیونک وان نیز با قرار گرفتن در رتبه 82 جهان چهارمین دانشگاه کره جنوبی با رتبه دو رقمی در رشته حسابداری در سطح جهان است.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کره جنوبی

هزینه تحصیل رشته حسابداری در کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی برای دانشجویان خارجی گران تر از دانشجویان بومی است و می توان گفت که دانشجویان خارجی برای تحصیل در کره جنوبی هزینه های مربوط به دانشگاه های خصوصی را باید پرداخت کنند. به طور متوسط، شهریه تحصیل در رشته حسابداری در کشور کره جنوبی برای دانشجویان خارجی در حدود 6200$ تا 11000$ (دلار) در سال متغیر است و دانشجویان در موارد نه چندان زیادی توان دریافت بورسیه را خواهند داشت.

علاوه بر این هزینه، دانشجویان باید به هزینه زندگی در این کشور نیز توجه داشته باشند. به طور متوسط می توان گفت که اکثر شهرهای کره جنوبی، هزینه ای مشابه با اروپا را به دانشجویان تحمیل می کنند و در نتیجه در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 700$ تا 1100$ (دلار) برای زندگی رزومره دانشجویی در این کشور کفایت می کند. دانشجویان خارجی می توانند با کار نیمه وقت در کره جنوبی، هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور کره جنوبی

شهروندان خارجی که برای تحصیل وارد خاک کره جنوبی شده اند از این امکان بهره خواهند برد که بتوانند پس از تحصیل خود در این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به امضای قرارداد کاری در این کشور شدند، اقامت آن را به دست آورند. باید در نظر داشت که کار در کره جنوبی با زبان انگلیسی چندان ساده نیست و دانشجویان برای کار در این کشور به صورت دائم باید زبان کره ای را بیاموزند.

شرایط کار حسابداران در کره جنوبی به خوبی فراهم شده است و داشجویان می توانند با تحصیل در کره جنوبی در رشته حسابداری، مسیر اخذ اقامت این کشور را برای خود هموار سازند. حسابداران همچنین از درآمد بسیار خوبی در این کشور برخوردار هستند و می توانند زندگی با کیفیتی را در این کشور تجربه کنند. متوسط درآمد یک حسابدار در کره جنوبی در نمودار زیر ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور کره جنوبی

درآمد بالا به عنوان یک حسابدار و کیفیت بالای آموزش در این کشور سبب خواهد شد تا جمعیت زیادی تمایل به تحصیل در این کشور داشته باشند.

بورسیه رشته حسابداری در کره جنوبی

بورسیه رشته حسابداری در کره جنوبی برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند علاقمندند تا با اخذ بورسیه از هزینه های مهاجرت تحصیلی خود بکاهند. به همین دلیل یکی از مواردی که در ابتدای مسیر مهاجرتی آن را بررسی می کنند، بورسیه رشته حسابداری در کره جنوبی است. برای اخذ بورسیه در رشته حسابداری در کره جنوبی شما باید دانشگاه های مورد نظر خود و شرایط بورسیه و مبالغ آن ها را بررسی کنید. اگر جز دانشجویان برتر هستید این احتمال که بورسیه اخذ کنید بسیار بالاست. در غیر این صورت باید راه های دیگر همچون ارائه تحقیقات و پروژه ها را برای اخذ بورسیه امتحان کنید. در صورتی که شما نیز به دنبال راهی برای تحصیل در برترین کشورهای جهان هستید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از اطلاعات ایشان در زمینه انواع روش های مهاجرت بهره ببرید.

امتیاز دهید

14 دیدگاه برای “رشته حسابداری در کره جنوبی

  1. مهیا گفت:

    سلام خسته نباشید ، میخواستم بپرسم کسی ک لیسانس اقتصاد داره میتونه برای بورسیه کره جنوبی برای مقطع کارشناسی ارشد حسابداری یا زبان انگلیسی بخونه؟؟چون من ی جا خوندم نوشته بود رشته کارشناسی ارشد باید مرتبط با لیسانس باشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ممکن هست بتونید بین اقتصاد و حسابداری یک ارتباطی ایجاد کنید ولی با زبان انگلیسی خیر

  2. مهشید گفت:

    سلام برای بورسیه شدن در دانشگاه کره رشته حسابداری چه شرایطی لازم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هر دانشگاه شرایط خاص خودش رو داره و چندان بع رشته شما مرتبط نیست.
      باید سایت دانشگاه مورد نظر خودتون رو بررسی کنید

  3. Sunshine گفت:

    سلام برای مقطع کارشناسی رشته حسابداری میشه بورسیه کامل گرفت؟چجوری؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به دانشگاه داره. تعداد کمی هم می تونن از طرف بورسیه دولتی بورسیه دریافت کنند

  4. نسرین گفت:

    سلام چه دانشگاه هایی در کره بورسیه کامل میکنن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مقطع تحصیلی خودتون رو مشخص کنید که بتونیم دقیق بهتون بگیم

  5. روناک گفت:

    لطفا در مورد شرایط گرفتن اقامت هم بگین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر از طریق تحصیل وارد بشید، بعد از این که دوره آموزشتون به پایان رسید، می تونید کار پیدا کنید و بعد از طریق کار می تونید اقامت بگیرید

  6. سید امیررضا ابهری نژاد گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید یه سوال آیا دانشگاه هایی هم هستن که هزینه بخشی از دانشجو رو پرداخت کنن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر اون هزینه رو خود دانشگاه تعیین می کنه که از شما به عنوان یک دانشجو دریافت کنه پس این اتفاق رخ نمی ده. با این حال دانشجوهای برتر هر رشته می تونن بورسیه دریافت کنند

      1. مبینا گفت:

        سلام
        اگه کسی که لیسانس حسابداری داره و برای تحصیل کارشناسی ارشد میخواد اپلای کنه به کره جنوبی آیا معدل کارشناسی حسابداری مهم تلقی میشه؟اگر معدل پایین تا ۱۴ باشه امکان اپلای هستش؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          معدل هم تاثیر داره. هر چی شما معدل بهتری داشته باشید، قطعا می تونید از دانشگاه بهتری پذیرش بگیرید.
          با این حال هنوز با این معدل هم می تونید از کره جنوبی پذیرش بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *