ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در کرواسی

رشته حسابداری در کرواسی

رشته حسابداری در کرواسی را می توان در دسته رشته های تحصیلی متناسب با نیاز بازارا کار این کشور قرار داد که در اکثر دانشگاه های آن ارائه می شود. دانشگاه های کرواسی در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله علوم مهندسی شرایط نسبتا مناسبی داشته اند و امروزه نیز بسیاری از دانشگاه های این کشور، از خارج از کرواسی برای تحصیل در این کشور اقدام می کنند. هزینه های مربوط به تحصیل در کشور کرواسی بسیار مقرون به صرفه است و این نیز خود دلیلی دیگر برای انتخاب کرواسی به عنوان مقصد تحصیلی است. البته باید در نظر داشت که کرواسی از کشورهای حوزه شنگن در اروپا نیست و این می تواند یک نکته منفی در رابطه با تحصیل در این کشور باشد.

رشته حسابداری یکی از رشته های تحصیلی حساس به حساب می آید و افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، باید قدرت تمرکز بالایی داشته باشند چرا که کوچکترین خطایی در این زمینه می تواند خسارت های سنگینی را برای یک شرکت به همراه داشته باشد. رشته حسابداری از جمله رشته های جذاب مرتبط با علوم اعداد است و علاقمندان به این علم می توانند به راحتی در این حوزه نیز پیشرفت های چشمگیری داشته باشند. متاسفانه دانشگاه های کرواسی در این رشته تحصیلی عملکرد چندان مناسبی نداشته اند و این موضوع می تواند در روند اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور تاثیرگذار باشد. با این حال، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش کرده اند تا شرایط تحصیل در رشته حسابداری در کرواسی را مورد بررسی قرار دهند.

  • آیا کرواسی گزینه ای مناسب برای تحصیل در رشته حسابداری است؟
  • شهریه تحصیل در این رشته در کرواسی چقدر است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کرواسی چیست؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در کرواسی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کرواسی

کرواسی یکی از کشورهای منطقه شرق اروپا است که تلاش می کند تا خود را به کشورهای عضو حوزه شنگن اضافه کند اما هنوز در این زمینه موفق نبوده است. نرخ رشد جمعیت در این کشور نشان می دهد که افراد زیادی از شهروندان کرواسی، خاک کشور خود را به منظور مهاجرت ترک کرده اند و این نکته ای قابل تامل پیش از انتخاب کرواسی به عنوان مقصد تحصیلی است.

برخی از دانشگاه های کرواسی از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما اکثر دانشگاه های این کشور در رنکینگ های بین المللی نتوانسته اند جایگاه مناسبی را به خود اختصاص دهند. در شرایط فعلی و در رشته حسابداری نیز شرایط به همین منوال پیش می رود و دانشگاه های کرواسی که در معدود شانس ها، امکان تحصیل به زبان انگلیسی را به دانشجویان خارجی می دهند، توانسته اند در جایگاه های جهانی خودی نشان دهند. مرجع معتبر QS، دانشگاه های کرواسی را در رده بندی خود در رشته حسابداری قرار نداده است.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کرواسی

هزینه تحصیل رشته حسابداری در کرواسی

اگرچه تحصیل در کرواسی در رشته حسابداری از اهمیت علمی چندان بالایی برخوردار نیست، اما دانشجویان در این کشور می توانند از کرواسی به عنوان یک پل برای رسیدن به کشورهای برتر اروپایی استفاده کنند. زمانی که فرد متوجه هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی در این کشور می شود، قادر خواهد بود برنامه ریزی دقیق تری در رابطه با انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی خود داشته باشد.

کرواسی شهریه ای در حدود 800€ تا 1500€ (یورو) را برای تحصیل در رشته حسابداری برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است که به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر هزینه ای اندک به شمار می رود و به همین دلیل است که دسترسی به بورسیه تحصیلی در این کشور دشوار است.

دانشجویان خارجی برای تامی هزینه های زندگی خود در این کشور نیز به حدود 400€ تا 600€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت و با توجه به امکان کار نیمه وقت در این کشور، می توان گفت که تنها دغدغه دانشجویان می تواند هزینه های مربوط به تفریحات اضافه و همچنین تحصیل آن ها باشد.

متوسط درآمد حسابداران در کشور کرواسی

کرواسی به عنوان یکی از کشورهای اروپایی به دانشجویان خارجی که در این کشور تحصیل کرده باشند، این فرصت را خواهد داد تا به کاریابی پس از تحصیل مشغول شده و در صورتی که به یک قرارداد کاری در اینک کشور دست پیدا کردند، اقامت کاری دریافت کنند. این اقامت می تواند در آینده به اقامت بلند مدت و سپس دریافت شهروندی این کشور ختم شود.

حسابداران در کرواسی به مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر شانس بالایی برای کاریابی خواهند داشت و می توانند به سرعت به بازار کار این کشور جذب شوند چرا که کرواسی از کمبود نیروی کار در این زمینه رنج می برد. این افراد همچنین به درآمد بالا دسترسی دارند و می توانند زندگی مناسبی برای خود ایجاد کنند. متوسط درآمد یک حسابدار در کشور کرواسی به شرح نمودار زیر است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور کرواسی

باید به این نکته اشاره داشت که در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، کرواسی شرایط مناسبی برای زندگی ندارد و این یکی از مهم ترین معایب تحصیل در این کشور و تلاش برای اخذ اقامت آن است. دانشگاه های این کشور نیز از جایگاه مناسبی در جهان برخوردار نیستند و این مسئله نیز می تواند دلیل بازدارنده دیگری برای انتخاب کرواسی به عنوان مقصد تحصیلی باشد. در صورتی که به دنبال بهترین گزینه های مهاجرتی برای خود هستید، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و ایشان را از شرایط رزومه خود آگاه سازید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *