ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در کویت

رشته حسابداری در کویت

تحصیل در رشته حسابداری در کویت می تواند گام اول برای رسیدن به درآمدهای بسیار بالا در این کشور ثروتمند در حاشیه خلیج فارس باشد. کویت یکی از قوی ترین واحدهای پولی جهان را در اختیار دارد و مردم این کشور در رفاه کامل زندگی می کنند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد تلاش می کنند تا خود را برای کار در این کشور به کویت برسانند و تحصیل در این کشور به عنوان یکی از بهترین راه ها شناخته می شود. متاسفانه دانشگاه های کویت از اعتبار کافی برخوردار نیستند و از آن جا که شهروندان این کشور در رفاه زندگی می کنند، به راحتی توان مالی پرداخت هزینه های تحصیل در برترین دانشگاه های جهان را خواهند داشت و با توجه به کیفیت زندگی در این کشور، پس از تحصیل به کویت باز خواهند گشت.

هزینه های تحصیل در کویت به نسبت بسیاری از کشورهای عربی ارزان تر است اما باید در نظر داشت که کیفیت آموزش نیز به نسبت ضعیف تر است. دانشگاه های کویت در رشته حسابداری نیز، به مانند بسیاری رشته های دیگر، در رتبه بندی های جهانی هیچ جایگاهی را به دست نیاورده اند و این موضوعی است که می تواند باعث کاهش سطح توجهات به این کشور به عنوان یک مقصد تحصیلی باشد. با وجود همه این تعابیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل در رشته حسابداری در کویت را مورد ارزیابی قرار دهند.

  • آیا کویت کشور مناسبی برای تحصیل در رشته حسابداری است؟
  • هزینه تحصیل در کویت برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا دولت این کشور، اجازه اقامت پس از تحصیل در کویت را صادر می کند؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در کویت چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کویت

کار در کویت به عنوان یکی از بهترین فرصت های مهاجرتی برای بسیاری از افراد است. اگرچه این شرایط منجر به دریافت اقامت دائمی نمی شود، اما می تواند در رسیدن به یک سرمایه اولیه برای زندگی آینده افراد بسیار اثرگذار باشد. تحصیل در کویت در حال حاضر یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به کار در این کشور است. بسیاری از شهروندان کویتی برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی، خاک این کشور را به مقصد کشورهای برتر جهان از جمله انگلستان، کانادا، آمریکا و استرالیا ترک می کنند تا بتوانند دانش خود را در زمینه های مختلف افزایش دهند و در نتیجه در کشور خود مشغول به کار شوند. همین مسئله سبب شده است تا هزینه های دولتی برای تحصیل در این کشور کاهش پیدا کند و در نتیجه دانشگاه های این کشور از ارزش کمی برخوردار باشند.

در برخی از دانشگاه های این کشور بخصوص در پایتخت، رشته حسابداری علاوه بر زبان عربی، به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود و دانشجویان پس از پایان یک دوره 4 ساله می توانند مدرک کارشناسی خود در این کشور را به دست آورند. در پایان یک دوره دو ساله نیز می توان به مدرک کارشناسی ارشد این رشته در کویت دست پیدا کرد.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در کویت

هزینه تحصیل رشته حسابداری در کویت

بر کسی پوشیده نیست که هزینه های زندگی در کشور کویت به نسبت بسیاری از کشورهای همسایه بسیار بیشتر است و یکی از مهم ترین دلایل آن، سطح بالای درآمد در کویت است. به طور متوسط می توان گفت که برای گذراندن یک زندگی دانشجویی در کویت به حداقل 1000$ (دلار) در ماه نیاز خواهد بود و هزینه زندگی در این کشور ممکن است برای دانشجویان تا 1500$ (دلار) در ماه نیز افزایش پیدا کند. با توجه به عدم امکان کار ضمن تحصیل در کویت، دانشجویان موظف هستند این سرمایه را از پس اندازهای قبلی خود تامین کنند.

از سوی دیگر، اصلی ترین هزینه برای دانشجویان خارجی در این کشور، پرداخت شهریه دانشگاهی است. دانشجویان رشته حسابداری در کویت باید سالیانه مبلغی در حدود 6800$ تا 8600$ (دلار) را به دانشگاه به عنوان شهریه خود پرداخت کنند و امکان دریافت بورسیه نیز به ندرت برای دانشجویان غیر بومی فراهم می شود.

متوسط درآمد یک حسابدار در کویت

همانگونه که به راحتی می توان گفت که کویت مقصد چندان مناسبی برای تحصیل نیست، می توان گفت که این کشور یکی از بهترین کشورهای خاورمیانه برای کار کردن است. درآمدها در کویت در سطح بسیار بالایی قرار دارند و نیروی کار در این کشور از رفاه اقتصادی بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

حسابداران در کشور کویت با توجه به تخصص خود به راحتی می توانند درآمد معادل درآمد یک حسابدار در کشورهای پیشرفته جهان را در اختیار داشته باشند و این موضوعی است که می تواند کار در کویت به عنوان حسابدار را به شدت جذاب سازد. متوسط درآمد یک حسابدار در کشور کویت به تفکیک در نمودار زیر نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور کویت

در چنین شرایطی است که فرد می تواند با پس انداز کردن بخشی از درآمد ماهانه خود در کویت، شرایط مناسبی برای زندگی در برترین کشورهای جهان را برای خود ایجاد کند. کویت از جمله کشورهایی است که اقامت دائمی را در اختیار شهروندان خارجی قرار نمی دهد و این موضوع می تواند آینده مهاجران را تحت تاثیر قرار دهد. به هر ترتیب نمی توان کویت را به عنوان یکی از کشورهای برتر در جهان امروز برای تحصیل معرفی کرد. شما نیز در صورتی که به دنبال تحصیل در بهترین کشورهای جهان هستید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از راهنمایی های ایشان بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *