ویزای تحصیلی

رشته حقوق در آرژانتین

رشته حقوق در آرژانتین

تحصیل در رشته حقوق در آرژانتین که یکی از کشورها با بالاترین میزان سواد در جهان است می تواند آینده شغلی خوبی را برای دانشجویان فراهم سازد. در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی بین المللی، آرژانتین مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد با قیمت مناسب تری را ارائه می دهد. کیفیت آموزش در این کشور عالی و بسیار مقرون به صرفه است. در آرژانتین اهمیت زیادی به سیستم آموزش قوی آن داده می شود و هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل به این کشور آمریکای لاتین می روند. مقاله حاضر توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق در آرژانتین در سال 2024 به شرح زیر تهیه گردیده است.

چرا تحصیل در رشته حقوق در آرژانتین؟

تحصیل در آرژانتین در برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند فرصت شغلی با درآمد بهتر در این کشور یا خارج از آن را برای فارغ التحصیلان فراهم می کند. در اکثر موارد، دانشگاه های آرژانتینی که برنامه های خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند توسط دولت ملی معتبر شناخته می شوند و ممکن است به طور کامل یا جزئی توسط دانشگاه های کشورهای دیگر نیز شناخته شوند. بنابراین، تحصیل در برنامه های بین المللی در این کشور شانس بیش تری برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، در مقاصد محبوب تر تحصیل و دانشگاه های معتبر اروپا، آمریکا، کانادا یا استرالیا ایجاد می کند.

در حال حاضر تقریبا 90000 دانشجوی بین المللی هر ساله تحصیل در این کشور را انتخاب می کند. از زمان بحران مالی 2001، هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور کاملا مقرون به صرفه است. تحصیل در آن فرصت یادگیری زبان اسپانیایی را برای دانشجویان فراهم می سازد. به ویژه این که آموزشگاه های زبان بسیاری وجود دارد که به دانشجویان در یادگیری زبان اسپانیایی کمک می کنند. کیفیت آموزش در این کشور آمریکای لاتین عالی است و برخی از دانشگاه های آن در بین بهترین های جهان قرار دارند.

بهترین دانشگاه های آرژانتین براساس رتبه بندی های بین المللی به شرح زیر است:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2024)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2024)رتبه بندی TopUniversities در (2024)
دانشگاه ملی کوردوبا1001801801
دانشگاه بوینس آیرس20166
دانشگاه پالرمو آرژانتین377
دانشگاه آسترال443
دانشگاه تورکادو دی تلا651
دانشگاه ملی روزاریو801

آرژانتین دارای یک جامعه بزرگ چندملیتی و چندفرهنگی است و برای دانشجویانی که برای تحصیل در خارج از کشور آن را انتخاب می کنند کشوری جذاب و خوش آمدگو می باشد.

فرآیند فارغ التحصیلی در رشته حقوق در آرژانتین

بدیهی است که تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال وکیل شدن و فارغ التحصیلی در رشته حقوق در آرژانتین هستند، باید فرآیند فارغ التحصیلی را در این کشور به خوبی سپری کنند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول فارغ التحصیلی در این کشور مواجه خواهند شد. به طور کلی، وکیل آینده در آرژانتین باید یک سری مراحل را برای وکالت انجام دهد، از جمله این مراحل می توان به تکمیل مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد، امتحانات و فرآیند های صدور اشاره کرد.

در نمودار زیر می توانید روند فارغ التحصیلی دانشجویان بین المللی در رشته حقوق در آرژانتین را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند فارغ التحصیلی دانشجویان بین المللی در رشته حقوق در آرژانتین

تحصیل در رشته حقوق بین الملل در آرژانتین

حقوق بین الملل مربوط به روابط بین ملت ها و دولت هاست که به آن حقوق ملت ها نیز گفته می شود و به حقوق بین الملل عمومی، حقوق بین الملل خصوصی و قوانین فوق ملی تقسیم می شود. حقوق بین الملل با اطمینان از حقوق مناسب ملت ها، شرکت ها یا دولت ها به تعاملات حقوقی بین آن ها می پردازد. کارشناسی ارشد حقوق بین الملل تخصص های بسیاری را ارائه می دهد از جمله حقوق بین الملل اقتصادی، حقوق امنیت بین الملل، حقوق کیفری بین الملل، حقوق بین الملل محیط زیست، حقوق دیپلماتیک، حقوق بین الملل حقوق بشر و غیره.

کارشناسی رشته حقوق بین الملل ممکن است فارغ التحصیلان را برای موقعیت های دولتی آینده و همچنین کار در بخش هایی که به موضوعاتی مانند روابط بین الملل، یکپارچگی اروپا و سازش قانونی می پردازند آماده کند. سایر مسیرهای شغلی این رشته شامل شرکت های حقوقی خصوصی است که با معاملات تجاری بین المللی، سازمان های بین المللی و غیر انتفاعی و همچنین سازمان های بین دولتی سروکار دارند.

جدول زیر دو مورد از بهترین برنامه های حقوق بین الملل در آرژانتین در سال 2024 را معرفی می کند:

رشتهدانشگاهشهریه (یورو)مدت دوره
امنیت بین المللدانشگاه آریزونا گلوبال در بوینس آیرس آرژانتین12845€1 سال
مطالعات امنیت بین المللدانشگاه آریزونا گلوبال در بوینس آیرس آرژانتین12845€6 ماه

دانشگاه آریزونا گلوبال به دانشجویان بین المللی در هر کجای جهان که باشند کمک می کند تا در مسیر برنامه های آموزشی آمریکا باشند.

تحصیل در رشته حقوق بین الملل در آرژانتین

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل رشته حقوق در آرژانتین

برای برنامه ها یا دوره های ارائه شده توسط موسسات آموزش عالی دولتی در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در آرژانتین هیچ شهریه ای دریافت نمی شود (تعداد کمی از دانشگاه های دولتی این کشور حداقل شهریه را برای برنامه های تحصیلات تکمیلی اعمال می کنند)، در حالی که موسسات آموزش عالی خصوصی هزینه دریافت می کنند. این هزینه بسته به برنامه، سطح و موسسه آموزش عالی از 8000ARS تا 24000ARS (پزوی آرژانتین) در سال متغیر است. در این کشور هزینه زندگی بسته به سبک زندگی، محل زندگی و تسهیلات ارائه شده متغیر است. با ترکیب شهریه و هزینه های زندگی، دانشجویان می توانند پرداخت بین 15700ARS تا 31700ARS (پزوی آرژانتین) معادل 2000USD تا 4000USD (دلار آمریکا) در سال را انتظار داشته باشند.

معرفی دانشگاه بوینس آیرس برای تحصیل حقوق در آرژانتین

این دانشگاه در سال 1821 تاسیس گردیده و براساس رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS 2024 به عنوان 66 دانشگاه برتر جهان شناخته می شود. این دانشگاه دارای 13 دانشکده، 13 انسیستوی علمی، 6 بیمارستان و 6 کمیسیون بین رشته ای و بسیاری گروه های دیگر است. مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه، رشته های مهندسی، روانشناسی، دندانپزشکی، حقوق، فلسفه و ادبیات، بیوشیمی و داروسازی، پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی، علوم اجتماعی، اقتصاد، علوم طبیعی و معماری را پوشش می دهند. مانند اکثر دانشگاه های دولتی آرژانتین، شهریه دانشگاه بوینس آیرس برای دانشجویان مقطع کارشناسی داخلی و خارجی رایگان است. به همین ترتیب، این دانشگاه دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب کرده است که 4% از کل جمعیت دانشجویی آن را تشکیل می دهند. با این حال، برنامه های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه شهریه می گیرند.

سوالات رایج درباره تحصیل حقوق در آرژانتین

در زیر به برخی از سوالات پرتکرار درباره تحصیل در آرژانتین پاسخ می دهیم:

  • شهریه تحصیل در آرژانتین به چه صورت است؟ برنامه های کارشناسی در دانشگاه های دولتی آرژانتین برای دانشجویان بین المللی رایگان است. دانشگاه های خصوصی سالانه 3000$ تا 20000$ (دلار) هزینه دارند. هزینه تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی نیز از 2300$ تا 27000$ (دلار) در سال است.
  • شرایط پذیرش برای خارجی ها در دانشگاه های آرژانتین چیست؟ دانشجویان بین المللی که مایل به گذراندن دوره های کارشناسی در این کشور هستند نیاز به ارائه گواهینامه پایان تحصیلات در سطح متوسطه دارند. کسانی که بیش از 25 سال سن دارند – و فاقد چنین گواهینامه ای هستند – ممکن است تحت شرایط خاص پذیرفته شوند.
  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند در آرژانتین کار کنند؟ بله. آن ها مجاز به درخواست شغل نیمه وقت هنگام تحصیل در دانشگاه های آرژانتین هستند.
  • زبان آموزش برای تحصیل در آرژانتین کدامند؟ زبان های اسپانیایی و انگلیسی.

علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق در آرژانتین در سال 2024 می توانند جهت مشاوره و دریافت راهنمایی در این زمینه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *