ویزای تحصیلی

رشته حقوق در آفریقای جنوبی

رشته حقوق در آفریقای جنوبی

برای تحصیل رشته حقوق در آفریقای جنوبی مهارت زبان انگلیسی بسیار مهم است زیرا برای مطالعه بسیاری از کتب و صدها پرونده به زبان نیاز است. تحصیل در این رشته، سخت کوشی و فداکاری زیادی را می طلبد. آفریقای جنوبی بالاترین استاندارد آموزش دانشگاهی را در موسسات کلاس جهانی خود در قاره آفریقا ارائه می دهد. به طور خاص، دانشجویان حقوق بین الملل در اکثر دانشگاه های این کشور مورد استقبال قرار می گیرند. می توان این کشور را به عنوان یک مقصد مناسب برای علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق معرفی نمود. در همین راستا تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق در آفریقای جنوبی در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

درباره آفریقای جنوبی و سیستم حقوقی آن

آفریقای جنوبی کشوری است که در نوک جنوبی قاره آفریقا واقع شده است. این کشور در امتداد اقیانوس اطلس جنوبی و اقیانوس هند قرار دارد و در نزدیکی نامیبیا، زیمبابوه و بوتسوانا است. از نظر مساحت بیست و پنجمین کشور بزرگ جهان است که بیش از 53 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. آفریقای جنوبی کشوری چند قومیتی با زبان ها و فرهنگ های مختلف است. بیش از 11 زبان در این کشور وجود دارد، از جمله انگلیسی و آفریکانس. در اقتصاد با درآمد بالای متوسط این کشور، فرصت های زیادی برای کسانی که مایل به تحصیل در رشته حقوق هستند وجود دارد.

سیستم حقوقی آفریقای جنوبی ترکیبی از سبک های مختلف است. در این کشور مولفه قانون مدنی وجود دارد که از سیستم حقوقی هلند سرچشمه می گیرد. کامن لاو نیز در آن وجود دارد و تقریباً به میزان زیادی مشابه آن چه در انگلیس یافت می شود، است. همچنین سیستم حقوق عرفی نیز در آفریقای جنوبی وجود دارد. به طور کلی، این کشور از ساختار قانون کیفری و مدنی با قانون اساسی پیروی می کند. سیستم دادرسی در این کشور شامل دادگاه های دادسرا، دادگاه های عالی، دادگاه های قانون اساسی و دادگاه عالی استیناف است.

چرا تحصیل در رشته حقوق در آفریقای جنوبی؟

آموزش در آفریقای جنوبی بسیار مهم است. مقامات این کشور آفریقایی آموزش را یکی از مهم ترین جنبه های اجتماعی می دانند. به همین دلیل، منابع، وقت و تلاش بسیاری برای بازسازی و بهبود سیستم آموزشی در تمام سطوح اختصاص داده شده است. در نتیجه این امر، میزان سواد در این کشور در حدود 87% – یکی از بالاترین ها در جهان – است. دانشگاه ها، کالج ها، دانشکده های حقوق، دانشکده های مهندسی و دانشکده های پزشکی آفریقای جنوبی در جوامع آموزشی و دانشگاهی بسیار مورد احترام و شناخته شده هستند. در زیر برخی از بهترین دانشگاه های این کشور را بر اساس رتبه بندی های معتبر بین المللی در سال های 2020 و 2021 معرفی می کنیم:

دانشگاه هارتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی (TopUniversities (2021رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2020)
دانشگاه کیپ تاون201220121
دانشگاه ویتواترسرند201403200
دانشگاه استلنبوش401456329
دانشگاه پرتوریا401561441
دانشگاه کوازولو ناتال501801338

از دیگر مزایای تحصیل در این کشور می توان به شهریه کم آن اشاره کرد. دانشجویان می توانند هر سال بین 35€ تا 19000€ (یورو) برای برنامه تحصیلی خود در آفریقای جنوبی شهریه پرداخت کنند. هزینه تحصیل بر حسب نوع دانشگاه، سطح تحصیلات و رشته تغییر می کند. در این کشور هزینه های زندگی نیز مقرون به صرفه است (حدود 550€ (یورو) در ماه). تحصیل به زبان انگلیسی، شگفتی های طبیعت و امکان دریافت بورسیه تحصیلی و کمک هزینه از دیگر مزایای تحصیل در آفریقای جنوبی می باشد.

برنامه های رشته حقوق در آفریقای جنوبی

برنامه های رشته حقوق در آفریقای جنوبی

اخذ مدرک حقوق در آفریقای جنوبی برای افرادی که مایل به پرداختن به این حرفه در این کشور هستند ضروری است. مدرک کارشناسی، مدرک تحصیلی لازم برای افرادی است که می خواهند به عنوان وکیل مدافع یا وکیل دادگستری در این کشور مشغول به کار باشند. با این حال، با این که لازم نیست اما دانشجویان تشویق می شوند تا پس از پایان دوره کارشناسی خود مدرک کارشناسی ارشد حقوق نیز دریافت کنند. فراتر از برنامه های کارشناسی ارشد در این کشور برنامه های دکترا نیز در دسترس هستند. دانشجویان برای کار در این رشته در آفریقای جنوبی باید حقوق بخوانند، زیرا این یک الزام است. دوره تحصیل آن ها شامل تمرکز بر آموزش عملی و کتب درسی، یعنی نحوه کار به عنوان یک وکیل و همچنین نحوه کار سیستم حقوقی در این کشور می باشد.

هزینه تحصیل در رشته حقوق در آفریقای جنوبی

شهریه دانشگاه های دولتی در آفریقای جنوبی بسته به خط مشی دانشگاه ها، نوع و مدت تحصیل، ملیت دانشجویان و موارد دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، در دانشگاه ویتواترسرند، در مقطع کارشناسی شهریه دانشجویان بین المللی دو برابر شهریه دانشجویان محلی است که برای هر دوره تحصیلی معمولا بین 1500€ تا 3850€ (یورو) پرداخت می کنند. در مقطع کارشناسی ارشد نیز چنین است؛ شهریه دانشجویان محلی معمولا 720€ تا 12800€ (یورو) برای هر دوره تحصیلی است و دانشجویان بین المللی دو برابر آن را پرداخت می کنند. آن ها همچنین باید 340€ (یورو) به عنوان هزینه ثبت نام بین المللی اضافی بپردازند.

هزینه زندگی حین تحصیل در آفریقای جنوبی

دانشجویان بین المللی برای تامین هزینه های ماهانه زندگی در آفریقای جنوبی به 300€ تا 750€ (یورو) در ماه نیاز دارند. خوابگاه دانشجویی و آپارتمان، دو نوع اصلی محل اقامت دانشجویان در این کشور هستند. هزینه خوابگاه های دانشگاهی در این کشور 150€ تا 250€ (یورو) در ماه می باشد. هزینه اجاره آپارتمان در آفریقای جنوبی در نوامبر 2020 به شرح زیر می باشد:

نوع آپارتمان مورد اجارههزینه اجاره بر حسب یورو
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر396.07€
آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر327.61€
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر757.98€
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر635.34€

قیمت برخی اقلام مصرفی در این کشور در نوامبر 2020 نیز به شرح زیر می باشد:

عنوانقیمت بر حسب یورو
بطری آب 1.5 لیتری0.83€
1 کیلوگرم گوجه فرنگی1.14€
1 کیلوگرم سیب1.33€
12 عدد تخم مرغ1.66€
1 لیتر شیر0.87€
1 کیلوگرم برنج سفید1.20€
1 کیلوگرم پنیر محلی5.86€
1 کیلوگرم فیله مرغ3.99€
1 کیلوگرم موز1.17€

برخی از هزینه های مازاد برای دانشجویان نیز به شرح زیر می باشد:

  • سرگرمی (ورزش، کنسرت، سینما): 30€ تا 70€ (یورو) در ماه
  • بیمه درمانی خصوصی: به نوع بیمه درمانی، مدت اقامت و مزایای آن بستگی دارد
  • هزینه درخواست ویزا: حدود 22€ (یورو).

سوالات رایج درباره تحصیل در آفریقای جنوبی

در زیر به برخی از سوالات رایج درباره تحصیل در آفریقای جنوبی پاسخ می دهیم:

  • تحصیل در آفریقای جنوبی چند سال طول می کشد؟ در این کشور، دوره کارشناسی به صورت تمام وقت معمولا 3 سال، دوره کارشناسی ارشد 1 یا 2 سال و دوره دکترا معمولا بین 2 تا 3 سال طول می کشد.
  • ارزان ترین دانشگاه های آفریقای جنوبی کدامند؟ دانشگاه استلنبوش، دانشگاه وندا، دانشگاه نلسون ماندلا، دانشگاه فناوری دوربان، دانشگاه ویتواترسرند و دانشگاه کیپ غربی ارزان ترین دانشگاه های این کشور هستند.
  • شهرهای دانشجویی آفریقای جنوبی کدامند؟ کیپ تاون، ژوهانسبورگ، پورت الیزابت و پرتوریا شهرهای دانشجویی آن می باشند.
  • آیا در آفریقای جنوبی برای دانشجویان امکان کار حین تحصیل وجود دارد؟ بله. ویزای دانشجویی این کشور به دانشجویان امکان می دهد ضمن ادامه تحصیل کار کنند. با این حال، دانشجویان بین المللی فقط ممکن است حداکثر تا 20 ساعت در هفته کار کنند.

علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق در آفریقای جنوبی در سال 2021 می توانند جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و دریافت راهنمایی و مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *