ویزای تحصیلی

رشته حقوق در استرالیا

رشته حقوق در استرالیا

تعجب آور نیست که بسیاری از دانشجویان بین المللی تحصیل در رشته حقوق در استرالیا را انتخاب میکنند زیرا استرالیا دارای دانشکده های معتبر است. استرالیا با آغوش باز پذیرای دانشجویان بین المللی است. این کشور دانشجویان بین المللی را راهی برای غنی سازی دانشگاه های خود و حفظ اعتبار خود به عنوان آموزش دهنده بین المللی حقوق می داند. در سال های اخیر، تحصیلات حقوقی این کشور نیز بین المللی تر شده است که بدون شک به دلیل تعداد زیاد دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل در این کشور هستند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است هموطنان علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق در استرالیا در سال 2021 را راهنمایی خواهیم نمود.

درباره تحصیل در استرالیا

استرالیا، واقع در نیمکره جنوبی، کشوری متنوع از نظر فرهنگی است که دارای سیستم آموزشی در سطح جهانی می باشد. این ویژگی ها، همراه با این واقعیت که یک کشور انگلیسی زبان است، استرالیا را به مقصد بسیار محبوب دانشجویان خارجی تبدیل کرده است. پس از انگلیس و آمریکا، استرالیا سومین مقصد محبوب دانشجویان خارجی می باشد. نمودار زیر تعداد دانشجویان بین المللی در استرالیا و افزایش آن در طی سال های مختلف را نشان می دهد:

تعداد دانشجویان بین المللی در استرالیا

این کشور میزبان بسیاری از دانشگاه های معتبر است که دارای رتبه بالا و شناخته شده در سراسر جهان هستند. جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه های استرالیا براساس رتبه بندی های بین المللی را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2020)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی (TopUniversities (2021
دانشگاه ملبورن323541
دانشگاه ملی استرالیا506731
دانشگاه سیدنی607440
دانشگاه کوئینزلند665446
دانشگاه نیو ساوت ولز717444
دانشگاه موناش758555

در دانشگاه های این کشور از آخرین نوآوری ها و پیشرفت های فناورانه استفاده می شود تا برنامه ها از بالاترین استانداردهای آموزش برخوردار باشند. استرالیا مکانی عالی برای دانشجویان علاقه مند به تحقیق است. فرصت های تحقیقاتی زیادی برای متخصصین واجد شرایط و دانشجویان به طور یکسان در این کشور در دسترس است.

تحصیل در رشته حقوق در استرالیا چگونه است؟

مدارس و دانشکده های حقوق در استرالیا هم دوره های کارشناسی و هم تحصیلات تکمیلی ارائه می دهند. هر موسسه حقوقی برنامه مطالعاتی خاص خود را دارد، اگرچه بسیاری از آن ها دارای یک برنامه درسی اصلی هستند که شامل مقدمه ای بر مفاهیم اساسی، شبه جرم، حقوق کیفری، حقوق اموال و چندین مورد دیگر است. دانشجویان همچنین طیف وسیعی از موضوعات انتخابی مانند حقوق بین الملل و حقوق تجارت تطبیقی را انتخاب می کنند.

لیسانس حقوق (LLB) یک برنامه چهار ساله است که در صورت دارا بودن یک مدرک دانشگاهی این دوره می تواند به سه سال کاهش یابد. متقاضیان احتمالی دوره کارشناسی حقوق در استرالیا باید تحصیلات دبیرستان خود را به پایان برسانند یا تجربه کاری قابل توجه و مرتبطی داشته باشند. استرالیا علاوه بر LLB، طیف وسیعی از برنامه های کارشناسی ارشد حقوق (LLM) را نیز ارائه می دهد. مدارک حقوق استرالیا به طور معمول از پس شرایط وکالت برمی آیند یا تا حد زیادی برآورده می کنند. تعداد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی رشته حقوق را در استرالیا دنبال می کنند.

زبان آموزش تمام دانشکده های حقوق استرالیا انگلیسی است بنابراین دانشجویان حقوق که زبان اول آن ها انگلیسی نیست قبل از ارائه پیشنهاد بدون شرط در یک دوره حقوق در استرالیا باید مهارت زبان خود را نشان دهند. بهترین راه برای اثبات این موضوع از طریق آزمون آیلتس است اما اگر نمره متقاضی در آزمون کم تر از 7.0 باشد بعید است که در یک دوره حقوق پذیرش دریافت کند مخصوصا که معیار بعضی از دانشگاه ها نمره 7.5 است.

دلایل تحصیل در رشته حقوق در استرالیا

علاوه بر وجود چندین دانشکده حقوق دارای رتبه و شهرت جهانی در استرالیا، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باعث اشتیاق دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته حقوق در استرالیا می شود. یکی از این عوامل وجود یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان در این کشور است. استرالیا واقعا یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان را دارد و همان طور که گفتیم دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی در رتبه های بسیار بالایی قرار دارند. عامل دیگر دسترسی آسان به ویزای دانشجویی است. برخلاف آمریکا، استرالیا از دانشجویان بین المللی استقبال می کند و روند درخواست ویزای تحصیل در این کشور بسیار آسان است.

از عوامل دیگر در این زمینه می توان به دسترسی آسان به کمک آکادمیک، زندگی در جامعه ای متنوع و کیفیت بالای زندگی در این کشور اشاره کرد. همچنین، دانشجویان با فرصت تحصیل در استرالیا می توانند مهارت خود در زبان انگلیسی را که یک زبان جهانی است تقویت کرده و به تسلط کافی در آن برسند که در نتیجه در دستیابی به مشاغل بهتر به آن ها کمک خواهد کرد. عامل دیگر را می توان دسترسی آسان به مشاغل نیمه وقت در این کشور دانست. یافتن کار سریع در استرالیا برای دانشجویان نباید مشکل باشد زیرا این کشور مشاغل نیمه وقت زیادی را برای دانشجویان و همچنین دوره های کارآموزی با حقوق ارائه می دهد.

دلایل تحصیل در رشته حقوق در استرالیا

معرفی دانشکده های حقوق در استرالیا

38 دانشکده حقوق معتبر در استرالیا وجود دارد، بنابراین گزینه های زیادی در دسترس متقاضیان و علاقه مندان است. بر اساس رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS 2020 از این 38 دانشکده، 6 دانشکده به شرح زیر در بین 50 دانشکده برتر حقوق در جهان قرار داشتند:

  • دانشگاه سیدنی در جایگاه 17
  • دانشگاه سیدنی در جایگاه 25
  • دانشگاه ملی استرالیا در جایگاه 29
  • دانشگاه UNSW در جایگاه 34
  • دانشگاه موناش در جایگاه 39
  • دانشگاه کوئینزلند در جایگاه 50

تعداد بسیار بیش تری دانشکده حقوق در استرالیا وجود دارد که در میان 100 دانشکده برتر رتبه بندی می شوند. عوامل مرتبط در انتخاب دانشکده حقوق توسط دانشجویان شامل برنامه درسی و شهرت و همچنین سایر موارد مانند مکان، آب و هوا، اندازه و جمعیت شناسی دانشجویان بین المللی می باشد.

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل رشته حقوق در استرالیا

هزینه تحصیل در رشته حقوق در استرالیا بسته به موسسه و همچنین برنامه تحصیلی مورد نظر متفاوت است. هزینه تحصیل در دوره کارشناسی بین 15000AUD تا 33000AUD (دلار استرالیا) می باشد. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد بین 20000AUD تا 37000AUD (دلار استرالیا) و دکترا بین 14000AUD تا 37000AUD (دلار استرالیا) است.

دانشجویان بین المللی ساکن استرالیا برای تامین کلیه هزینه های زندگی خود از جمله محل اقامت، غذا و فعالیت های اجتماعی بین 1400AUD تا 2500AUD (دلار استرالیا) در ماه نیاز دارند. متقاضیان به خاطر داشته باشند که هنگام درخواست ویزای تحصیلی استرالیا باید ثابت کنند که منابع مالی زندگی و تحصیل در این کشور را دارند.

فرصت های شغلی پس از تحصیل رشته حقوق در استرالیا

به دلیل ماهیت این رشته، فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی به شدت رقابتی است. با این حال، می توان با گذراندن تعطیلات تابستانی و یا زمستانی به عنوان کارآموز در یک شرکت حقوقی، فرصت های خود را برای اشتغال و استخدام افزایش داد. اگر دانشجویان می خواهند پس از فارغ التحصیلی در استرالیا بمانند و کار کنند، باید درخواست دهند و ویزای کار بگیرند. با این حال، فقط به این دلیل که تحصیل و آموزش خود را در استرالیا به پایان رسانده اند، به این معنی نیست که استرالیا تنها مکانی است که می توانند در آن کار کند.

مدارک حقوق استرالیا در سراسر جهان شناخته شده است و فرصت های شغلی افراد را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. بسیاری از دانشجویان رشته حقوق به عنوان وکیل دادگستری یا مشاور حقوقی در امور خصوصی یا برای دولت کار می کنند. برخی دیگر در شرکت های بزرگ از تهیه وام های بانکی تا مذاکره در مورد معاملات تجاری استخدام می شوند. همچنین کار در سازمان های منافع عمومی از دیگر مسیرهای شغلی برای فارغ التحصیلان حقوق استرالیا می باشد.

ویزای مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا

برای همه برنامه های تحصیلی استرالیا، متقاضیان باید برای ویزای دانشجویی ساب کلاس 500 درخواست ارائه دهند. البته ویزای گروه ویژه (ساب کلاس 444) برای اتباع نیوزلند مایل به تحصیل در استرالیا وجود دارد. هزینه های فعلی درخواست ویزای دانشجویی استرالیا 560AUD (دلار استرالیا) می باشد و این قیمت بدون توجه به طول تحصیل یکسان است. متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در استرالیا در سال 2021 می توانند جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و از راهنمایی ها و مشاوره های ارزشمند کارشناسان خبره این موسسه بهره مند شوند.

 

4.9/5 - (14 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته حقوق در استرالیا

  1. محسن گفت:

    سلام
    باتشکر از مقاله بسیار خوبتون
    من اکثر مقاله های شما پیرامون رشته حقوق در کشورهای مختلف را خواندم
    در صورت امکان اگر مقالاتی درباره رشته حقوق در کشورهای کانادا و نیوزلند هم در سایتتان قرار دهید ممنون میشم
    با سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله های تحصیل رشته حقوق در کانادا و رشته حقوق در استرالیا رو مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *