ویزای تحصیلی

رشته حقوق در اسلواکی

رشته حقوق در اسلواکی

تحصیل در رشته حقوق در اسلواکی فرصت خوبی را برای رشد دانشگاهی، شخصی و شغلی دانشجویان فراهم می کند که بسیار مورد توجه میباشد. جمهوری اسلواکی کشوری پرجنب و جوش و مدرن است که از دانشجویان سراسر جهان استقبال می کند. دانشجویانی که به دنبال تجربه منحصر به فرد در خارج از کشور هستند جایی بهتر از اسلواکی نخواهند یافت. عموما دانشجویان خارجی با همان شرایط متقاضیان اسلواکیایی به دانشگاه مورد نظر درخواست ارائه می دهند. دانشجویان در این کشور با هزینه شخصی خود تحصیل و زندگی می کنند. با این حال، اسلواکی چند گزینه بورس تحصیلی ارائه می دهد که ارزش بررسی دارد. مقاله حاضر توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق در اسلواکی در سال 2021 به شرح زیر تهیه گردیده است.

چرا تحصیل در رشته حقوق در اسلواکی؟

استاندارد تحصیل در اسلواکی کاملا بالاست. در این کشور اروپایی، موسسات آموزش عالی بسیاری وجود دارد که طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی را در تمام مقاطع تحصیلی ارائه می دهند. دانشجویان از کشورهای مختلف می توانند برای دوره های کوتاه مدت، تحقیق یا دوره های بلند مدت به اسلواکی بروند. جدول زیر بهترین دانشگاه های اسلواکی براساس رتبه بندی های بین المللی را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی TopUniversities 2021
دانشگاه کامنیوس601701
دانشگاه پاول جوزف سافاریک651
دانشگاه فناوری اسلواکی801
دانشگاه فنی کوشیتسه801

زندگی در اسلواکی مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل و زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپای غربی پایین است. اگر برنامه تحصیلی انتخابی دانشجو به زبان اسلواکیایی باشد، هیچ شهریه ای دریافت نمی شود. اما اگر به هر زبان خارجی دیگری باشد، شهریه اخذ می گردد. از طرفی، وزارت آموزش، علوم، تحقیقات و ورزش این کشور بورسیه های زیادی را به دانشجویان بین المللی اعطا می کند، مانند بورس های تحصیلی دولت اسلواکی و برنامه بورس ملی.

از دیگر مزایای تحصیل در اسلواکی این است که هنگام تحصیل و زندگی در این کشور می توان زبان محلی آن ها یعنی اسلواکیایی را فراگرفت. لذا تحصیل در این کشور روشی موثر برای یادگیری زبانی جدید است. همچنین تحصیل در اسلواکی منجر به ارتقای چشم انداز شغلی دانشجویان می شود. با تحصیل در این کشور دانشجویان تجربه ای را کسب می کنند که آن ها را در آینده از دیگران متمایز می سازد. به علاوه، دانشجویان در این کشور فرهنگ جدیدی را تجربه کرده و مهارت های بین فرهنگی بین المللی کسب می کنند.

تحصیل در رشته حقوق در اسلواکی

به طور کلی، تحصیل در رشته های حقوق فرصت های شغلی زیادی را برای دانشجویان فراهم می سازد. تاریخچه آموزش پیشرفته حقوق در شرق اسلواکی بسیار گسترده است و آغاز آن به دوره فئودالیسم باز می گردد. روند پیدایش و استقرار بورس تحصیلی حقوقی نیز در شرق این کشور به شهر کوشیتسه بسیار مرتبط است. در رتبه بندی جهانی تایمز با عنوان رشته حقوق دو دانشگاه اسلواکیایی کامنیوس در براتیسلاوا و پاول جوزف سافاریک در کوشیتسه دارای رتبه اند. در زیر به بررسی مختصر رشته حقوق در این دو دانشگاه اسلواکیایی می پردازیم.

رشته حقوق در دانشگاه کامنیوس در اسلواکی

دانشکده حقوق این دانشگاه با همکاری دانشکده مدیریت ارائه یک برنامه سه ساله کارشناسی به زبان انگلیسی با عنوان “مدیریت و حقوق” را از سال تحصیلی 2020/2021 آغاز نموده است و دانشجویان بین المللی می توانند برای آن درخواست ارائه دهند. هزینه تحصیل در این رشته 2990€ (یورو) در هر سال تحصیلی می باشد. همچنین این دانشگاه یک برنامه کارشناسی ارشد حقوق به مدت 2 سال نیز ارائه می دهد که عمدتا بر قوانین اتحادیه اروپا و حقوق بین الملل متمرکز است. فارغ التحصیلان آن قادر به استفاده عملی از دانش خود به ویژه در دفاتر حقوقی چند ملیتی، شرکت های تجاری چند ملیتی، سازمان های دولتی و غیر دولتی بین المللی و ادارات دولتی مرکزی خواهند بود. هزینه تحصیل در این دوره نیز 3500€ (یورو) در هر سال تحصیلی است.

رشته حقوق در دانشگاه کامنیوس در اسلواکی

رشته حقوق در دانشگاه پاول جوزف سافاریک در اسلواکی

دانشکده حقوق این دانشگاه از موسسات آموزشی و پژوهشی پیشرو در اسلواکی است. تلاش این دانشکده در جهت آموزش فارغ التحصیلانی است که در دوره های تحصیلی خود از دانش های سیستماتیک و تحلیلی پیچیده ای در رشته های حقوق عمومی و خصوصی برخوردار می شوند. این دانشگاه شامل گروه ها و مراکز زیر در رشته حقوق است:

  • گروه تاریخ دولت و قانون
  • گروه حقوق مالی، قانون مالیات و اقتصاد
  • گروه حقوق مدنی
  • گروه حقوق تجارت
  • گروه قانون کار و قانون تامین اجتماعی
  • گروه حقوق اساسی و حقوق اداری
  • گروه حقوق جزا
  • موسسه نظریه حقوق گوستاو رادبروخ
  • موسسه حقوق بین الملل و حقوق اروپا
  • کلینیک های حقوقی

با تحصیل در این دانشگاه دانشجویان می توانند دانش نظری اکتسابی را در عمل به کار گیرند و از سیستم حقوقی جمهوری اسلواکی و همچنین از رویه قضایی آن مطلع شوند.

هزینه تحصیل در رشته حقوق در اسلواکی

اسلواکی یک مقصد اقتصادی و مقرون به صرفه جهت تحصیل و زندگی برای دانشجویان بین المللی است. در این کشور هزینه تحصیل یا شهریه توسط موسسات آموزش عالی به صورت جداگانه تعیین می شود. اگر برنامه های تحصیلی به زبان غیر اسلواکیایی ارائه شود، دانشجویان باید شهریه بپردازند. این هزینه از 700€ تا 10000€ (یورو) در سال متغیر است. به عنوان نمونه، در مقطع کارشناسی، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در دانشگاه های دولتی و عمومی اسلواکی باید شهریه 2000€ تا 5000€ (یورو) در هر سال تحصیلی را پرداخت کنند. دانشجویان برای اطلاع دقیق از شهریه خود باید با موسسه آموزش عالی مورد نظر خود تماس بگیرند.

هزینه زندگی حین تحصیل در رشته حقوق در اسلواکی

هزینه های زندگی در جمهوری اسلواکی کم تر از کشورهای اروپای غربی است. این هزینه ها بسته به منطقه، نیازهای روزمره و سبک زندگی متفاوت است. دانشجویان می توانند انتظار پرداخت موارد زیر را داشته باشند:

  • اجاره آپارتمان یک خوابه: €300 (یورو) در ماه با احتساب همه خدمات شهری
  • اجاره آپارتمان دو خوابه: 400€ (یورو) در ماه با احتساب همه خدمات شهری
  • صرف غذا در رستوران: 5€ (یورو)
  • حمل و نقل محلی: از 50€ تا 1.40€ (یورو) برای بلیط یک سفره
  • حمل و نقل محلی: از 20€ (یورو) برای بلیط ماهانه.

زندگی دانشجویی حین تحصیل در اسلواکی

در اسلواکی، اکثر موسسات آموزش عالی به دانشجویان خوابگاه ارائه می کنند. معمولا به این صورت است که برای دو یا سه دانشجو یک اتاق در نظر گرفته می شود یا این که هر دانشجو اتاق خاص خود را خواهد داشت. متقاضیان باید توجه داشته باشند که هیچ تضمینی برای ارائه خوابگاه به آن ها وجود ندارد و برای کسب اطلاعات بیش تر باید با دانشکده خود تماس بگیرند. روش دیگر سکونت دانشجویی در این کشور اروپایی، اجازه آپارتمان به صورت خصوصی است. در این مورد به دانشجویان توصیه می شود با مالک اسلواکیایی خود اجاره نامه ای را امضا کنند و در این سند تمامی شرایط محل اقامت در آپارتمان قید گردد.

در شهرهای بزرگ اسلواکی غذاهایی از فرهنگ های مختلف ارائه می شود. ناهار وعده اصلی غذایی روز در این کشور است و رستوران های ویژه ناهار jedálen نامیده می شود. در اسلواکی معمولا انتظار می رود که با صرف غذا در یک رستوران به پیشخدمت انعام داده شود. رسم معمول این است که پیشخدمت کل صورتحساب را به مشتری می گوید و هنگام تحویل پول، مشتری می گوید که با احتساب انعام مبلغ را پرداخت می کند.

سوالات پرتکرار درباره تحصیل در اسلواکی

در این قسمت به برخی از سوالات پرتکرار درباره تحصیل در اسلواکی پاسخ می دهیم:

  • ویزای مورد نیاز برای تحصیل در اسلواکی چیست؟ تمام شهروندان غیر اتحادیه اروپا، غیر منطقه اقتصادی اروپا و غیر سوئیس باید دارای ویزای دانشجویی همراه با اجازه اقامت باشند. ویزا باید قبل از سفر به اسلواکی اخذ شود. پس از ورود به اسلواکی، دانشجو می تواند درخواست اجازه اقامت دهد.
  • آیا دانشجویان بین المللی در حین تحصیل می توانند در اسلواکی کار کنند؟ بله. دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپایی که به طور تمام وقت در اسلواکی تحصیل می کنند می توانند در طول تحصیل خود حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند.
  • آیا پس از پایان تحصیلات دانشجویان بین المللی می توانند در اسلواکی کار کنند؟ بله. پس از اتمام تحصیلات در یک دانشگاه اسلواکی آن ها می توانند بدون هیچ گونه اجازه کار خاصی در این کشور کار کنند.
  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اسلواکی وجود دارد؟ بله. دانشگاه های این کشور برنامه هایی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

به علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق در اسلواکی در سال 2021 توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در مورد بهترین دانشگاه های اسلواکی و شهریه های تحصیل در این رشته با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *