ویزای تحصیلی

رشته حقوق در اسلوونی

رشته حقوق در اسلوونی

تحصیل در رشته حقوق در اسلوونی دارای مزایای زیادی است چرا که دانشجویان می توانند پس از پایان دوره تحصیل خود، وارد بازارهای کار جهانی شوند. اسلوونیایی ها توجه زیادی به سرمایه گذاری در آموزش می کنند که به طور مثبتی بر کیفیت دانش کسب شده و سطح اشتغال فارغ التحصیلان تاثیر می گذارد. یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در این کشور برای دانشجویان توانایی کار همزمان با تحصیل با استفاده از سرویس دانشجویی یا اصطلاحا کار برای دانشجویان است. به این ترتیب، دانشجویان می توانند وضعیت مالی خود را بهبود بخشیده و تجربه کاری ارزشمندی را کسب کنند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را برای راهنمایی هر چه بیش تر علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق در اسلوونی در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

درباره اسلوونی و سیستم قضایی-حقوقی آن

اسلوونی در قسمت جنوبی اروپای مرکزی واقع بوده و با ایتالیا، اتریش، کرواسی و مجارستان هم مرز است. این کشور بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد و دارای یک اقتصاد باز صادرات محور می باشد که اساسا توسط ساخت و ساز، تولیدات صنعتی و خدمات پایدار است. اسلوونی یکی از غنی ترین کشورها در اروپاست. این کشور تا سال 1991 بخشی از یوگسلاوی سابق بود و بعد از آن مستقل گردید. لیوبلیانا بزرگترین شهر و همچنین پایتخت اسلوونی است. تقریبا 60% از اسلوونی جنگلی است. سیستم آموزشی این کشور بسیار کوچک دارای رتبه 12 جهان و 4 اتحادیه اروپا می باشد.

دولت دموکراتیک پارلمانی اسلوونی که بر اساس اصول تفکیک قوه های قضاییه، مقننه و مجریه نهاده شده است، تحت یک سیستم چند حزبی فعالیت می کند. رئیس جمهور رئیس دولت محسوب می گردد و با اکثریت آرا انتخاب می شود. دولت اسلوونی دارای اختیارات اداری و اجرایی است و توسط نخست وزیر و اعضای کابینه که توسط مجلس ملی انتخاب می شوند، اداره می گردد. دادگاه قانون اساسی اسلوونی انطباق با قوانین و مقررات مکتوب در قانون اساسی این کشور را تفسیر می کند. قضات و دادگاه های تخصصی اختیارات قضایی منطقه ای را در کنار دادستان های ایالتی مسئول تعقیب قضایی افراد متهم به ارتکاب جرایم مختلف در اسلوونی اجرا می کنند. از آن جا که اسلوونی عضو اتحادیه اروپا است، بسیاری از قوانین و اقدامات حقوقی این کشور شباهت زیادی به قوانین سایر کشورهای اتحادیه اروپا دارد.

چرا تحصیل در رشته حقوق در اسلوونی؟

اسلوونی در کنار کوه های آلپ و دریا در موقعیتی عالی قرار گرفته است. این کشور عضو اتحادیه اروپا، حوزه شنگن و منطقه یورو می باشد. این وضعیت اسلوونی را به مقصدی ایده آل برای دانشجویان بین المللی که می خواهند ضمن کشف اروپا به درجه تحصیلات عالی برسند تبدیل کرده است. یکی از مزایای سیستم آموزشی اسلوونی این است که هیچ گونه آزمون ورودی هنگام ورود به موسسات آموزش عالی این کشور وجود ندارد (به استثنای چند مورد). در این کشور تخفیفات و جوایز بی شماری به دانشجویان ارائه می شود. حتی دانشجویانی که فاصله موسسه آموزشی آن ها با محل زندگیشان دو کیلومتر است از حقوق سفر یارانه ای نیز برخوردار می شوند. آن ها می توانند در هنگام مسافرت با اتوبوس و قطار هزینه کم تری پرداخت کنند. در برخی از شهرهای کوچک، دانشجویان حتی می توانند از حمل و نقل به صورت رایگان استفاده کنند.

دانشگاه ها، کالج ها، دانشکده های حقوق، پزشکی و مهندسی اسلوونی در جوامع آموزشی و دانشگاهی بسیار مورد احترام بوده و دارای شهرت اند. جدول زیر بهترین دانشگاه های اسلوونی بر اساس رتبه بندی های بین المللی در سال های 2020 و 2021 را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی دانشگاه جایئو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی TopUniversities
دانشگاه لیوبلیانا501601
دانشگاه ماریبور801

در این کشور انواع مزایای اوقات فراغت نیز برای دانشجویان در دسترس است. به عنوان مثال، دانشجویان می توانند بلیط ارزان تری برای مسابقات مختلف ورزشی تهیه کنند. به علاوه، در اسلوونی، برنامه مشاوره تحصیلی به خوبی سازمان یافته است. همچنین این کشور از زیبایی های طبیعی بی شمار و تاریخ و فرهنگ غنی برخوردار است و به عنوان کشوری سرسبز با آب و هوای سالم یکی از هفت کشور امن جهان است.

برنامه های رشته حقوق در اسلوونی

برنامه های رشته حقوق در اسلوونی

برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد حقوق در دو دانشگاه اسلوونی در دسترس است: دانشگاه لیوبلیانا و دانشگاه ماریبور. این دو دانشگاه از بهترین دانشگاه های این کشور به طور کلی و البته در رشته حقوق می باشند. هر دو دانشگاه دارای دانشکده های حقوقی هستند که بر اصول حقوقی مطابق با اصول اصلاحات بولونیا تأکید دارند. دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد حقوق می شوند در زمینه خاصی از حقوق تخصص خواهند داشت و پس از گذراندن آزمون وکالت دولتی واجد شرایط کار با یک موسسه حقوقی می شوند.

شهریه ها و طول برنامه های رشته حقوق در اسلوونی

در اسلوونی برنامه های کارشناسی رشته حقوق چهار سال طول می کشد. دوره های کارشناسی ارشد حقوق قبل از این که دانشجو این نوع مدرک کارشناسی ارشد تخصصی را کسب کند، نیاز به یک سال کارآموزی و کارورزی دارد. دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا هستند یا در کشوری زندگی می کنند که با اسلوونی روابط دو جانبه متقابل دارند، مجبور به پرداخت شهریه در دانشگاه های اسلوونی نیستند. با این وجود هزینه ثبت نام سالانه وجود دارد که برای همه دانشجویان اجباری است. هزینه های تحصیل برای دانشجویان غیرمعافی که در رشته حقوق در اسلوونی تحصیل می کنند از 2000€ تا 10000€ (یورو) معادل 3000$ تا 13000$ (دلار آمریکا) است اما بسته به سختی و موضوع برنامه تحصیلی ممکن است بیش تر باشد.

هزینه زندگی حین تحصیل در رشته حقوق در اسلوونی

دانشجویان بین المللی برای تأمین هزینه های زندگی ماهانه خود در اسلوونی به 400€ تا 700€ (یورو) در ماه نیاز دارند. میزان هزینه دانشجویان بر اساس نیازها و سبک زندگی شخصی آن ها تعیین می شود. در زیر محبوب ترین محل های اقامت و هزینه های آن ها برای دانشجویان در اسلوونی را معرفی می کنیم:

  • خوابگاه های دانشگاهی: 100€ تا 250€ (یورو) در ماه
  • آپارتمان های شخصی: 90€ تا 350€ (یورو) در ماه. البته با استفاده اشتراکی یک آپارتمان دو یا سه خوابه با دانشجویان دیگر می توان این هزینه را کاهش داد.

در اسلوونی، دانشجویان کوپن غذا دریافت می کنند که به آن ها امکان می دهد وعده های غذایی عالی را با قیمت بسیار مقرون به صرفه (حتی گاهی به صورت رایگان) صرف کنند. به واسطه همین کوپن ها، بسیاری از دانشجویان به ندرت در خانه آشپزی می کنند. دانشجویان برای غذا و مواد غذایی هر ماه حدود 100€ تا 175€ (یورو) نیاز دارند. قیمت های متوسط برخی از محصولات غذایی در این کشور اروپایی به شرح زیر می باشد:

  • 1 قرص نان: 15€ (یورو)
  • 1 لیتر شیر: 90€ (یورو)
  • 12 عدد تخم مرغ: 15€ (یورو)
  • 1 کیلوگرم سیب: 45€ (یورو)
  • 1 کیلوگرم موز: 25€ (یورو)

بسته به شهر محل زندگی، هزینه حمل و نقل عمومی با تخفیف بین 10€ تا 27€ (یورو) در ماه می باشد. یکی دیگر از گزینه های محبوب در این کشور اجازه یا خرید دوچرخه دست دوم است. این هزینه بین 30€ تا 50€ (یورو) به علاوه قفل اضافی دوچرخه است که ما بسیار توصیه می کنیم.

پاسخ به سوالات رایج درباره تحصیل در اسلوونی

در زیر به برخی از سوالات رایج درباره تحصیل در اسلوونی پاسخ می دهیم:

  • مسیر تحصیل در رشته حقوق در اسلوونی چگونه است؟ به طور کلی برای تحصیل در متقاضیان باید در ابتدا یک پذیرش تحصیلی دریافت کرده و در نهایت با اخذ ویزای تحصیلی راهی این کشور شوند.
  • شهریه تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی اسلوونی به چه صورت است؟ در مقطع کارشناسی 2000€ تا 11000€ (یورو)، کارشناسی ارشد 2000€ تا 15000€ (یورو) و دکترا 2000€ تا 6000€ (یورو) در سال است.
  • آیا برای زندگی در اسلوونی دانشجویان باید زبان اسلوونیایی یاد بگیرند؟ خیر. اکثر اسلوونیایی ها حداقل به یک زبان خارجی تسلط دارند (بسته به منطقه، معمولا انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی یا مجاری). بنابراین دانشجویان مشکلی در مکالمه به زبان انگلیسی با مردم آن جا نخواهند داشت.
  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اسلوونی وجود دارد؟ بله. در این کشور برنامه هایی به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق در اسلوونی در سال 2021 می توانند جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از راهنمایی ها و مشاوره های ارزشمند کارشناسان این موسسه بهره مند گردند.

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *