ویزای تحصیلی

رشته حقوق در اندونزی

رشته حقوق در اندونزی

تحصیل در رشته حقوق در اندونزی فرصت کار دائمی در این کشور در حال رشد و با جمعیت زیاد را برای شهروندان خارجی فراهم می سازد. مدرک حقوق این کشور ممکن است فرصت کار در زمینه های حقوقی در سایر کشورهای کوچک در سراسر اقیانوسیه و آسیا را نیز برای فارغ التحصیلان فراهم سازد. دانشجویی که تحصیل در رشته حقوق در اندونزی را انتخاب می کند با فرهنگ غنی جزایر این کشور آشنا می شود و درک عمیق تری از فرهنگ گروه های مختلف مردمی آن پیدا می کند. اندونزی یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق در اندونزی در سال 2021 تهیه نموده است.

درباره اندونزی و سیستم حقوقی آن

جمهوری اندونزی یک مجمع الجزایر با بیش از 13400 جزیره در جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه است. بیش از 238 میلیون نفر در اندونزی زندگی می کنند و این کشور چهارمین کشور پرجمعیت جهان است. اندونزی کشوری شگفت انگیز و نسبتا کم تر کاوش شده است و بزرگ ترین اقتصاد در جنوب شرقی آسیاست. برای قرن ها، اندونزی یک مسیر مهم تجاری بوده است. این کشور آسیایی به دلیل فرهنگ متمایز و متنوع خود، با صدها زبان و گروه قومی در سراسر جزایرش شناخته شده است. اندونزی همچنین دارای دومین سطح بالای تنوع زیستی در جهان و همچنین مناطق بیابانی و جنگلی زیادی است که آن را به مکانی زیبا برای بازدید تبدیل کرده است.

سیستم حقوقی اندونزی اصولا از سیستم قانون مدنی پیروی می کند. در مورد قوانین اندونزی باید گفت تنوع این کشور قوانین عرفی را در بسیاری از جنبه های این سیستم به ارمغان می آورد و برخی از قوانین هلند رومی نیز در سیستم آن گنجانده شده است. قانون مدنی اندونزی تا حد زیادی از سنت های استعماری هلند پیروی می کند و اولین دانشکده حقوق آن توسط هلندی ها آغاز به کار کرده است.

چرا تحصیل در رشته حقوق در اندونزی؟

اندونزی خانه صدها گروه قومی، فرهنگ و زبان است. این امر آن را به مقصد مناسبی برای دانشجویان بین المللی که خواهان تجربه تحصیل خاص و بکری هستند تبدیل می کند. آن ها در این کشور با کیفیتی عالی با قیمت مناسب تحصیل خواهند کرد. اندونزی با غذاهای عالی، مناظر فوق العاده و مردم صمیمی پر شده است و همه چیز دارد. می توان موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی را در سراسر اندونزی یافت. وزارت آموزش و فرهنگ این کشور بر هر دو نوع موسسه نظارت دارد. از زمان استقلال اندونزی در 1945، آموزش رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

دانشگاه های اندونزی از سیستم سنتی مدرک دانشگاهی سه سطحی – کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و نیز اعطای مدرک کاردانی – استفاده می کنند. برخی از دانشگاه های اندونزی در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی دارای رتبه هستند. جدول زیر بهترین دانشگاه های اندونزی بر اساس رتبه بندی های بین المللی در سال های 2020 و 2021 را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی TopUniversities 2021
دانشگاه اندونزی801305
دانشگاه کشاورزی بوگور1001531
دانشگاه براویجایا1001
موسسه فناوری باندونگ1001313
دانشگاه گادجا مادا254
دانشگاه ایرلانگا521

حدود 6000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های اندونزی ثبت نام کرده اند. نمودار زیر تعداد دانشجویان دانشگاه های دولتی در اندونزی از 2013 تا 2019 را نشان می دهد:

تعداد دانشجویان دانشگاه های دولتی در اندونزی

بسیاری از برنامه های دانشگاه های اندونزی برای کسانی که به زبان اندونزیایی صحبت نمی کنند، به زبان انگلیسی یا زبان های دیگر آموزش داده می شود. با این حال، تحصیل در اندونزی یک فرصت خارق العاده برای انتخاب زبانی دیگر است، مهارتی که در CV/ رزومه عالی به نظر می رسد.

برنامه ها و مدارک رشته حقوق در اندونزی

برنامه ها و مدارک حقوق اندونزی در سه سطح است. سطح اول، معادل لیسانس یا کارشناسی حقوق است و Sarjana Hukum / S.H. نامیده می شود. می توان مستقیما پس از دبیرستان در این دوره تحصیل کرد. سطح دوم شامل تخصص های که افرادی که قصد کسب تخصص در رشته حقوق را دارند به تحصیل آن ها می پردازند. این دوره Magister Hukum / M.H. یا فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد حقوق نامیده می شود. گاهی اوقات این سطح Megister Kenotariatan / M.Kn. یا کارشناسی ارشد سردفتر اسناد رسمی نامیده می شود. سرانجام، سطح سوم دکترای حقوق است. سطح اول برای هر حرفه حقوقی مورد نیاز است.

تحصیلات عالی رشته حقوق در اندونزی

برنامه حقوق سطح اول پایه به چهار تا هفت سال تحصیل در اندونزی نیاز دارد. مدت زمان لازم برای سطوح دوم و سوم بستگی زیادی به دوره تحصیل و میزان دروس در هر ترم که دانشجو قادر به گذراندن است، دارد. برای وکیل مدافع یا وکیل دادگستری شدن در اندونزی، دانشجویان باید یک دوره ویژه یک تا دو ماهه وکالت را بگذرانند و در آزمون وکالت قبول شوند.

سال تحصیلی در اندونزی هیچ برنامه مشخصی را دنبال نمی کند، اما برخی از مدارس از یک برنامه ترمی گاه و بیگاه تبعیت می کنند. ترم های گاه و بیگاه از سپتامبر تا ژانویه ادامه دارد. حتی ترم ها از فوریه تا ژوئن ادامه دارد. این تاریخ ها با تعطیلات مذهبی برخی از مهم ترین گروه های مذهبی اندونزی مرتبط است.

تحصیلات حقوقی در اندونزی در دانشگاه های اصلی یا دانشکده های حقوق این کشور که در جزایر بزرگ تر و مناطق اصلی شهری آن یافت می شوند، انجام می شود. در حالی که هر دانشکده قوانین و مقررات خاص خود را دارد، اما تحصیل سختگیرانه است و گرفتن آزمون در طول برنامه برای نشان دادن این امر که دانشجو قادر به تکمیل و به پایان رساندن دوره تحصیلی خود است امر معمولی می باشد.

تحصیلات عالی رشته حقوق در اندونزی

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل در اندونزی

هزینه تحصیل در رشته حقوق در اندونزی بسته به طول دوره و دانشگاه انتخابی متفاوت خواهد بود. دانشگاه های دولتی هزینه های بسیار کمی دارند اما دانشگاه های خصوصی هزینه های بالاتری دارند. یک دانشجوی معمولی حدود 4500$ (دلار آمریکا) برای یک ترم تحصیل در اندونزی هزینه خواهد کرد.

در مورد هزینه زندگی در اندونزی نیز باید گفت هزینه زندگی در مرکز شهر برای دانشجویان بیش تر از هزینه ای است که اگر در حومه شهر زندگی کنند پرداخت خواهند کرد. البته وقتی آن را با هزینه پایتخت های اروپا و آمریکا مقایسه کنیم، دانشجویان پس انداز کلانی را که با داشتن تحصیلات مقرون به صرفه و با کیفیت در اندونزی به دست خواهند آورد، درک خواهند کرد. به طور تقریبی، دانشجویان برای محل اقامت، آب، برق، تلفن، غذا، کتاب های درسی، لباس، اینترنت، سینما، حمل و نقل و سایر هزینه ها بین 800$ تا 1000$ (دلار آمریکا) در ماه نیاز دارند.

ویزای لازم برای تحصیل در اندونزی

به طور کلی برای تحصیل در اندونزی، ویزای دانشجویی مورد نیاز است، که این ویزا به دو صورت است:

  • ویزای بازدید اجتماعی – بهترین برای دانشجویان مبادله ای، یک بار ورود
  • ویزای اقامت محدود – صرفا برای تحصیلات بلند مدت

هزینه اخذ ویزای دانشجویی اندونزی 45$ (دلار آمریکا) می باشد اما ممکن است تغییر کند و به کشوری که دانشجو از آن درخواست می دهد بستگی دارد. کلیه دانشجویان خارجی پذیرفته شده برای تحصیل در دانشگاه های اندونزی نیاز به گرفتن ویزای دانشجویی دارند. اتباع کشورهای خاص می توانند در کل 30 روز بدون ویزا در اندونزی اقامت کنند. با این حال، اقامت بدون ویزا فقط برای فعالیت های اوقات فراغت اعمال می شود و به عنوان مثال حق تحصیل یا کار را نمی دهد.

در برخی از سفارتخانه های اندونزی (برای مثال، در فنلاند یا اتریش) امکان درخواست ویزای نوع 211 (ویزای توریستی) وجود دارد. این ویزا می تواند پس از ورود به اندونزی به ویزای بازدید اجتماعی با حمایت مالی تبدیل شود. در مورد امکان درخواست این ویزا متقاضیان باید از سفارت اندونزی در کشور مبدا خود استعلام بگیرند. دانشجویان بهتر است برای درخواست ویزا در سفارت یا کنسولگری اندونزی در کشور خود درخواست دهند. همچنین اداره مهاجرت اندونزی هم اکنون امکان درخواست ویزای آنلاین از طریق وب سایت خود را نیز فراهم ساخته است.

علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق در اندونزی در سال 2021 می توانند جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه دانشکده های برتر حقوق، هزینه تحصیل و زندگی و شرایط کار پس از تحصیل در اندونزی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از راهنمایی های کارشناسان خبره این موسسه استفاده نمایند.

4.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *