ویزای تحصیلی

رشته حقوق در اکوادور

رشته حقوق در اکوادور

سالانه متفاضیان زیادی در سراسر جهان به دنبال تحصیل در رشته حقوق هستند. و برخی از آن ها تحصیل یا ادامه تحصیل در خارج از کشور را ترجیح می دهند. تحصیل در رشته حقوق در اکوادور یکی از گزینه هایی است که متقاضیان تحصیل در این رشته می توانند انتخاب کنند و وارد برترین دانشگاه ها شوند. تحصیل در اکوادور برای کسانی که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند یا می خواهند آن را یاد بگیرند بسیار مناسب است. تحصیل در این کشور می تواند فرصت تقویت مهارت های زبان اسپانیایی را برای دانشجویان فراهم سازد.

در این کشور آمریکای جنوبی دانشجویان می توانند علاوه بر تحصیل، در آند دوچرخه سواری کنند، در چشمه های آب گرم غوطه ور شوند و در همان روز به مشاهده یک جنگل بسیار سرسبز با زیپلاین بپردازند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را برای راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق در اکوادور در سال 2021 تهیه نموده است.

معرفی کشور اکوادور

اکوادور گوشه ای دنج و عجیب از آمریکای جنوبی است. این کشور از شمال با کلمبیا، از شرق و جنوب با پرو و از غرب با اقیانوس آرام همسایه است. دولت اکوادور سرمایه گذاری عظیمی در زمینه آموزش و زیرساخت ها در سرتاسر این کشور انجام داده است. بیش تر مردم اکوادور به زبان اسپانیایی صحبت می کنند، اگرچه درصد کم تری نیز به زبان کچوا، شوار یا یکی از 11 زبان دیگر سخن می گویند. پایتخت اکوادور کیوتو است که در سال 1970 به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام گردید.

هزینه زندگی در اکوادور به طرز شگفت انگیزی پایین است. حتی در شهرها یافتن آپارتمان برای اجاره با قیمت ماهانه 100$ (دلار) نسبتا آسان است. غذا در بازار ارزان و به راحتی در دسترس است و حتی قیمت خدمات شهری، آب و تلفن ارزان می باشد. مردم این کشور از دلار آمریکا به عنوان واحد پول رسمی خود به همراه سکه های اکتاوو اکوادوری استفاده می کنند، بنابراین دانشجویان نباید نگران نوسان نرخ ارز باشند. از نظر آب و هوا نیز هوای گرم و گرمسیری در مناطق ساحلی آن غالب است. اما در داخل کشور، در آند، هوا بسیار معتدل و نسبتا خشک است.

آموزش عالی اکوادور

دانشجویان در اکوادور با فرآیند ثبت نام بسیار متفاوت از الگوهای معمول آموزش غربی روبرو هستند. دانشگاه های دولتی در اکوادور بدون شهریه هستند، اما ثبت نام براساس آزمون استعداد انجام می شود. برای این که دانش آموزان بتوانند در مدارس و دانشکده های دارای رتبه بالا حضور پیدا کنند، باید قبل از فارغ التحصیلی از دوره متوسطه، در آزمون استانداردی که شرکت می نمایند، نمره بالایی کسب کنند.

حدود 80% دانشجویان اکوادور در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند. فقط حدود 20% در دانشگاه های خصوصی تحصیل می کنند. دو دانشگاه بزرگ این کشور که حدود 50% از کل دانشجویان آن را به خود اختصاص می دهند، دانشگاه مرکزی اکوادور و دانشگاه سانفرانسیسکو دو کویتو هستند. دانشگاه مرکزی که در سال 1826 تاسیس شده است یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آمریکای لاتین است و هر ساله حدود 10000 دانشجو در آن ثبت نام می کنند. دانشگاه سانفرانسیسکو دو کویتو به تازگی در سال 1988 تاسیس شده است و هر ساله حدود 5500 دانشجو در آن ثبت نام می کنند. در حال حاضر این دانشگاه تنها دانشگاه اکوادوری در رتبه بندی های جهانی می باشد. این دانشگاه در رتبه بندی TopUniversities 2021 رتبه 751 را کسب کرده است.

چرا تحصیل در رشته حقوق در اکوادور؟

تحصیل در خارج از کشور در اکوادور دانشجویان را با افرادی از سراسر جهان و فرهنگ های مختلف آشنا می سازد. با این که اکوادور یکی از کشورهای کم طرفدار برای تحصیل در خارج از کشور در آمریکای لاتین است، اما تحصیل در آن نسبت به سایر کشورهای آمریکای لاتین هزینه کم تری دارند و همین امر آن را به گزینه ای جذاب تبدیل می کند. زیبایی طبیعی این کشور بسیار زیاد و تنوع حیات وحش آن حیرت انگیز است. بخش بزرگی از جنگل آمازون و جزایر معروف گالاپاگوس متعلق به اکوادور است. تحصیل در این کشور برای هر کسی که شیفته طبیعت وحشی باشد منطقی است.

پایتخت این کشور، کیوتو، در آند نیز میراث جهانی یونسکو بوده و جاذبه های فراموش نشدنی برای دانشجویانی دارد که می خواهند در اکوادور تحصیل کنند. اسپانیایی زبان اصلی این سرزمین است اما بسیاری از مردم اکوادور انگلیسی صحبت می کنند. اگر یکی از اهداف دانشجویان تقویت مهارت های زبان اسپانیایی در حین تحصیل در خارج از کشور باشد، آن ها به سختی می توانند مقصد دیگری را با چنین فرصتی عظیم برای غوطه وری پیدا کنند. در این کشور برنامه های سطح بالای تحصیل وجود دارد. دانشگاه زیبای سانفرانسیسکو دو کویتو دارای یک کتابخانه در سطح جهانی، کلاس های مدرن، انواع رستوران ها و زمین های ورزشی است.

لیست دانشکده های رشته حقوق در اکوادور

لیست دانشکده های رشته حقوق در اکوادور

دانشکده های حقوق در اکوادور به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه کاتولیک پاپی اکوادور (دانشکده حقوق)
  • دانشگاه کاتولیک سانتیاگو دو گوایاکیل (دانشکده حقوق)
  • دانشگاه مرکزی اکوادور (دانشکده حقوق)
  • دانشگاه اسپیریتو سانتو (دانشکده حقوق)
  • دانشگاه سانفرانسیسکو دو کیوتو (کالج حقوق)
  • دانشگاه دل پاسیفیکو – اکوادور (دانشکده حقوق)

رشته حقوق در دانشگاه سانفرانسیسکو دو کیوتو اکوادور

کالج حقوق این دانشگاه سعی دارد متخصصانی با دانش گسترده، معیارهای حقوقی و آموزش اخلاقی محکم تربیت کند. برای رسیدن به این هدف، این کالج یک تیم آموزشی مهم دارد که برای موفقیت و پیشرفت علمی تلاش می کند. این کالج برنامه های کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و فوق تخصص ارائه می دهد. در سطح برنامه های کارشناسی، برنامه هایی ارائه می شود که در آن دانشجویان دانش کافی کسب می نمایند، مهارت های ارتباطی، تفکر انتقادی و تجزیه و تحلیل و تحقیق را تقویت می کنند و یک آموزش جامع اومانیستی می بینند.

در تحصیلات تکمیلی، برنامه های سطح بالایی ارائه می شود که دانش و مهارت را از طریق تحقیق و نوآوری، تضمین توانایی کار حرفه ای و به حداکثر رساندن ویژگی های فارغ التحصیلان، گسترش می دهند. همچنین در فوق تخصص ها آموزشی چند زمینه ای ارائه می شود که با تطبیق پذیری دانش و روش جهانی پشتیبانی می شود.

رشته حقوق در دانشگاه مرکزی اکوادور

دانشگاه مرکزی اکوادور یک دانشگاه ملی است که در کویتو واقع شده و قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه اکوادور می باشد. بیش از 10000 دانشجو در سال در این دانشگاه ثبت نام می کنند. یکی از ارکان اصلی دانشگاه مرکزی اکوادور، دانشکده حقوق است که یکی از بهترین ها در این کشور می باشد.

شهریه تحصیل در رشته حقوق در اکوادور

از سال 2008، دانشگاه های دولتی در اکوادور بدون شهریه شدند. این یکی از دلایل ثبت نام اکثر دانشجویان (حدود 80%) در دانشگاه های دولتی این کشور است. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه های خصوصی آن می تواند از 2000$ تا 6000$ (دلار) و بیش تر در سال برسد. متقاضیان برای اطلاع دقیق از شهریه دانشگاه انتخابی خود باید به سایت دانشکده مراجعه نمایند یا با دانشگاه تماس بگیرند.

هزینه زندگی حین تحصیل در رشته حقوق در اکوادور

از اوایل سال 2020، ارز رسمی اکوادور دلار آمریکاست. این می تواند برای برخی از دانشجویان بین المللی خبر خوبی باشد زیرا پرداخت ها آسان تر خواهند بود. نمودار زیر توزیع هزینه ها در این کشور در نوامبر 2020 را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در اکوادور

در این کشور اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ممکن است ماهانه بین 300$ تا 400$ (دلار) هزینه داشته باشد. در مناطق دیگر، اجاره همین آپارتمان ممکن است بین 200$ تا 300$ (دلار) هزینه داشته باشد. هزینه سبد غذایی آشنا حدود 700$ (دلار) است، بنابراین دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که بین 150$ تا 200$ (دلار) به عنوان یک دانشجو که تنها زندگی می کند هزینه کنند. بودجه ماهانه برای حمل و نقل نیز باید 20$ (دلار) باشد.

پاسخ به سوالات رایج درباره تحصیل در اکوادور

در زیر به برخی از سوالات رایج درباره تحصیل در اکوادور پاسخ می دهیم:

  • سیستم آموزش عالی در اکوادور چگونه است؟ موسسات آموزش عالی در این کشور به مدارس پلی تکنیک، دانشگاه های خصوصی و دانشگاه های دولتی تقسیم می شوند. برخی از آن ها فقط برنامه های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) ارائه می دهند.
  • زبان تدریس در دانشگاه های اکوادور چیست؟ اسپانیایی زبان رسمی اکوادور است، بنابراین اکثر برنامه ها به این زبان آموزش داده می شوند. با این حال، در بسیاری از دانشگاه ها اطلاعات و مساعدت به زبان انگلیسی موجود است، اما تعداد برنامه ها به زبان انگلیسی بسیار محدود می باشد.
  • ارزش و اعتبار ویزای تحصیلی اکوادور چیست؟ ویزای دانشجویی اکوادور که یک سند قانونی است که به یکی از صفحات داخلی گذرنامه دانشجو پیوست می شود. این ویزا به منزله تایید دولت اکوادور است تا دانشجو برای مدت زمان تحصیل به طور قانونی در این کشور تحصیل و زندگی کند.
  • مهم ترین مزیت تحصیل در اکواردور چیست؟ بسیاری از دانشجویان پس از پایان تحصیل در اکوادور راهی کشورهای مطرح آمریکای شمالی مانند کانادا و آمریکا می شوند.

علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق در اکوادور در سال 2021 می توانند جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز دریافت مشاوره و راهنمایی با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *