ویزای تحصیلی

رشته حقوق در برزیل

رشته حقوق در برزیل

برای دانشجویانی که می خواهند در رشته حقوق در برزیل تحصیل کنند، فرصت های امیدوار کننده زیادی وجود دارد، از جمله نیاز به متخصصان واجد شرایط. برزیل محبوب ترین مقصد تحصیلی در منطقه آمریکای جنوبی است. تحصیل در این کشور مزایایی دارد که در هر کشوری نمی توان یافت. دانشجویان بین المللی از وضعیت مشابه دانشجویان داخلی در دانشگاه های دولتی معتبر برزیل برخوردار هستند، به این معنی که معمولا نیازی به پرداخت شهریه ندارند. اگرچه پرتغالی زبان اصلی آموزش در برزیل است اما بخش آموزش عالی در حال رشد این کشور مشتاق جذب دانشجویان بیش تر از خارج از کشور است و تخمین زده می شود که در موسسات برزیلی تقریبا 700 دوره به زبان انگلیسی ارائه می شوند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق در برزیل در سال 2022 تهیه نموده است.

  • شرایط تحصیل در رشته حقوق در برزیل چیست؟
  • آیا می توان در مقطع کارشناسی ارشد در برزیل رشته حقوق را ادامه داد؟
  • هزینه تحصیل رشته حقوق در این کشور چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل در رشته حقوق کدامند؟

درباره برزیل و سیستم حقوقی آن

برزیل بزرگ ترین کشور آمریکای جنوبی است. این کشور ترکیب بی نظیری از زندگی مردن و زندگی روستایی است. برزیل که با ونزوئلا، گویان، سورینام و بسیاری از کشورهای دیگر هم مرز است، از جهات مختلف یک کشور بزرگ است. این کشور آمریکای لاتین هفتمین تولید ناخالص داخلی بزرگ در جهان را دارد. جمعیت برزیل 201000000 نفر است. همچنین با رشد کشور برای پاسخگویی به خواسته های جمعیت جوان تر، جالب ترین تغییرات در آن رخ می دهد. رود و جنگل آمازون و فوتبال از جمله مواردی هستند که برزیل با آن ها شناخته می شود.

سیستم حقوقی برزیل می تواند پیچیده باشد. این کشور یک جمهوری فدراتیو است و قوانینی در سطح ایالت، شهر و فدرال دارد. با یک سیستم حقوقی مدون، هر یک از اجزای دولت مجموعه قوانین خاص خود را بر اساس متن خاص آن قوانین و نحوه اعمال آن ها دارد. سیستم دادرسی به اجرای قوانین کمک می کند و وکلا برای نمایندگی از طرف افراد در این سیستم مورد نیاز هستند. قانون اساسی فدرال اصلی ترین مولفه حاکم بر نظام حقوقی در برزیل است.

دلایل تحصیل در برزیل

برزیل مقصدی ایده آل برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. این کشور یکی از مراکز برتر آموزش در آمریکای لاتین است. دانشگاه سائو پائولو به طور مداوم در رتبه دوم بهترین دانشگاه آمریکای لاتین قرار می گیرد. در بین 20 دانشگاه برتر آمریکای لاتین، 8 دانشگاه در برزیل قرار دارند. برخی از بهترین دانشگاه های برزیل بر اساس رتبه بندی های بین المللی در سال 2022 به شرح زیر می باشد:

دانشگاه ها آموزش عالی تایمز 2022 دانشگاه جیائو تونگ شانگهای 2022رتبه بندی TopUniversities 2022
دانشگاه سائو پائولو201101115
UNICAMP – دانشگاه کامپیناس401301233
دانشگاه فدرال سانتا کاتارینا (UFSC)601701801
دانشگاه فدرال میناس گرایس601401651
دانشگاه فدرال ریو گراند دوسول601401701
دانشگاه فدرال ریو دو ژانیرو801401380

نمودار زیر تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه های برزیل بر اساس کشور مبدا را نشان می دهد:

تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه های برزیل

دانشجویان بین المللی می توانند از طیف گسترده ای از موضوعات در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در برزیل موضوع مورد علاقه خود را انتخاب نموده و در آن تحصیل کنند. امکان تحصیل در برزیل به زبان انگلیسی نیز از دلایل تحصیل در این کشور است. دانشگاه های بزرگ تر برنامه های زیادی به زبان انگلیسی ارائه می دهند، اگرچه دانشجویان هنوز فرصت های زیادی برای یادگیری و تقویت زبان پرتغالی خواهند داشت. برزیل کشور بسیار مقرون به صرفه ای برای تحصیل است. بسیاری از دانشگاه های دولتی این کشور حتی برای دانشجویان بین المللی نیز رایگان هستند. برزیل مکانی عالی برای استارت آپ ها و یکی از کارآفرین ترین کشورهای جهان است. طبیعت زیبا و بکر برزیل از دیگر مزایای تحصیل در آن است و دانشجویان می توانند از سفر و بازدید در این کشور آمریکای لاتین لذت ببرند.

برنامه ها و مدارک رشته حقوق در برزیل

در برزیل، حقوق در ابتدا به صورت دوره کارشناسی آموزش داده می شود. پس از پایان دوره کارشناسی، دانشجویان دارای مدرک لیسانس حقوق خواهند بود. علاوه بر دانشگاه های دولتی، امکان تحصیل در این دوره در دانشکده های خصوصی حقوق نیز وجود دارد. هر مدرک حقوقی در برزیل باید توسط کمیسیون ملی آموزش حقوقی شورای فدرال OAB معتبر شناخته شود. به طور رسمی، مدرک حقوق در برزیل، مدرک کارشناسی در رشته حقوق و علوم اجتماعی است. برای وکالت در این کشور مدرک کارشناسی حقوق از یک دانشگاه معتبر، که دریافت آن پنج سال طول می کشد، کافی است. در ضمن، متقاضیان باید در آزمون کانون وکلای برزیل شرکت نموده و در آن پذیرفته شوند. همچنین در این کشور دانشجویان می توانند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای حقوق، که نیاز به تحصیلات بیش تر دارند، نیز به تحصیل بپردازند.

تحصیل در رشته حقوق در برزیل

برزیل تعداد زیادی دانشکده حقوق دارد؛ در نتیجه این کشور وکلای زیادی نیز دارد. در واقع، در یکی از بزرگ ترین شهرهای این کشور، سائو پائولو، حدود 222000 وکیل حضور دارد. این رقم به طور قابل توجهی کم تر از اکثر شهرهای آمریکا و انگلستان است. با این حال، در برزیل نیاز واقعی به متخصصان واجد شرایط وجود دارد، زیرا بسیاری از وکلا از اعتبار چندانی برخوردار نیستند.

افرادی که مایل به وکالت در برزیل هستند باید تحصیلات خود در مدرسه را به پایان برسانند و سپس در یکی از دانشکده ها و مدارس حقوق برزیل در برنامه های کارشناسی حقوق ثبت نام کنند. سپس، پس از فارغ التحصیلی از دانشکده یا مدرسه حقوق، دانشجو باید در آزمون وکالت قبول شود. این آزمون می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. آزمون توسط کانون وکلای دادگستری برزیل اداره می شود. به طور کلی، تکمیل فرآیند آموزشی حدود پنج سال طول می کشد.

برای دانشجویان بین المللی که مایل به ثبت نام در برنامه های حقوق در برزیل هستند، اولین قدم ارائه درخواست به یکی از کالج های پذیرای دانشجویان بین المللی است. دانشجویان باید ابزار لازم برای پرداخت هزینه های خود از جمله هزینه کل تحصیل خود را داشته باشند. همچنین دانشجویان باید ویزای دانشجویی که دانشکده می تواند به آن ها در دستیابی به آن کمک کند، دریافت نمایند.

تحصیل در رشته حقوق در برزیل

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته حقوق در برزیل

در برزیل بهترین دانشکده های حقوق در دانشگاه های دولتی زیر هستند:

  • دانشگاه سائو پائولو
  • دانشگاه فدرال ریو دو ژانیرو
  • فدرال میناس گرایس
  • Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho
  • دانشگاه فدرال ریو گراند دوسول
  • دانشگاه فدرال لاوراس

همچنین در این کشور بهترین دانشکده های حقوق در دانشگاه های خصوصی زیر هستند:

  • Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro
  • Pontifíca Universidade Católica de São Paulo
  • Direito GV.

سوالات رایج درباره تحصیل در برزیل

در زیر به برخی از سوالات رایج درباره تحصیل در برزیل پاسخ می دهیم:

  • مسیر ورود دانشجویان خارجی به برزیل چیست؟ همه دانشجویان خارجی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های برزیل باید برای دریافت ویزای دانشجویی (VITEM-IV) این کشور اقدام کنند.
  • هزینه ویزای دانشجویی برزیل چه مبلغی است؟ بسته به ملیت متقاضی متفاوت است. برای مثال، برای شهروندان فرانسه 140USD (دلار آمریکا)، شهروندان آمریکا 160USD (دلار آمریکا) و شهروندان کشورهایی مانند ایران 40USD (دلار آمریکا) هزینه دارد.
  • دانشگاه های برزیل کدام آزمون های رسمی انگلیسی را می پذیرند؟ PTE Academic، IELTS، TOEFL و C1 Advanced.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی برزیل چه مبلغی است؟ شهریه دانشگاه های خصوصی این کشور به طور کلی از 2000USD تا 10000USD (دلار آمریکا) می باشد.

از علاقه مندان به تحصیل در رشته حقوق در برزیل در سال 2021 دعوت می کنیم جهت کسب اطلاعات درباره کار ضمن تحصیل در برزیل و نیز دریافت مشاوره و راهنمایی در این زمینه با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *